اخبار داغ

شهردار میبد:

بافت تاریخی۷ هزار ساله شهر میبد مرمت و بازسازی خواهد شد

بافت تاریخی۷ هزار ساله شهر میبد مرمت و بازسازی خواهد شد
بهارستانی، شهردار میبد، گفت: با توجه به موقیت مکانی شهر میبد ، قدمت 7 هزار ساله بافت تاریخی و وجود آثار تاریخی شاخص در این شهر، مرمت و بازآفرینی بافت تاریخی از سال گذشته تا کنون به جدیت بیشتری برررسی و اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مجید بهارستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به گزارش عملکرد یکساله دولت سیزدهم در میبد و شورای شهر و همچنین ارائه گزارش ۱۰ ماهه شهرداری، اظهار کرد: تکمیل عملیات عمرانی فاز اول ارگ شهرداری، ساماندهی، ساخت ۳ پارک محله ای و گاز رسانی به شهرک هفتصد دستگاه و فجر بیده ، اجرای پروژه های رفع خطر در مسیر های پر خطر و معروف به پیچ مرگ و دفع آب های سطحی از پروژه های شاخص عمرانی در سال ۱۴۰۰ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی افزود: با توجه به موقیت مکانی شهر میبد ، قدمت ۷ هزار ساله بافت تاریخی و وجود آثار تاریخی شاخص در این شهر، مرمت و بازآفرینی خانه سنتی امین، آب انبار و بادگیر شهیدیه و همچنین مرمت ۶۵۰ مترمربع از حسینیه تاریخی قلعه فیروز آباد به مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ریال از اقدامات انجام شده در سال گذشته توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری است.
,
 
,
شهردار میبد با اشاره به اجرای عملیات زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی مسیر های موجود در سطح شهر، تصریح کرد: آسفالت ۱۸۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع از مسیرهای موجود در سطح شهر و بتن ریزی ۳ هار و ۱۰۰ متر مربع از زمینه های بازی کودکان در سه پارک محله ای برای بهبود مسیرها و اماکن موجود در سطح شهر در سال گذشته انجام شده است.
,
 
,
بهارستانی عنوان کرد: پروژه های شاخص عمرانی شهرداری میبد در سال ۱۴۰۱ شامل پروژه های رفع خطر میدان حائری و بهبود مسیرهای موجود در باغشهر است.
,
 
,
وی افزود: تا کنون ۵۲۰ میلیارد ریال در بخش زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی، ۳۲ میلیارد ریال در زمینه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و ۲۷۰ میلیارد ریال پروژه های جدول گذاری، پیاده رو سازی و ساخت پارکینگ برای پروژه های شاخص عمرانی در سال ۶ ماهه اول سال جاری برآورد شده، همچنین ساماندهی وروردی شهر از سمت اردکان و ندوشن، مرمت و ساماندهی گذرتاریخی شاه جهان آباد، مرمت و ساماندهی راسته بازار و خیابان مسجد جامع و معابر اطراف یخچال خشتی از دیگر پروژه های شاخص ۶ ماهه دوم سال در سال ۱۴۰۱ است.
,
 
,
شهردار مییبد از انجام ۲۰ پروژه عمرانی از سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و گفت: ۶ پروژه با مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در شهر میبد و بیش از ۳۰ اقدام مهم در راستای زیباسازی فضای شهری از سال گذشته تا کنون توسط حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری میبد انجام شد.
,
 
,
 ۸ مورد آراء تخریب و اجرای رای توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری
,  ۸ مورد آراء تخریب و اجرای رای توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری,  ۸ مورد آراء تخریب و اجرای رای توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری,
 
,
وی با اشاره به عملکرد واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری میبد، اظهار کرد: ۴ هزار و ۸۷۴ مورد در این زمینه پیگیری شده و اقدامات لازم برای هر مورد انجام شده است که از این تعداد، ۱۲۸ تشکیل پرونده کمیسیون ماده ۱۰۰، ۶۷۰ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در مورد ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به معابر و پیشروی پلاک مجاور و ۷۵۰ مورد در زمینه سد معبر پیگیری شده است.
,
 
,
بهارستانی افزود: ۸ مورد آراء تخریب و اجرای رای و ۴۶۰ مورد بازید فنی از ساخت و سازهای سطح شهر و بررسی پلاک ها برای تشکیل پرونده، از دیگر اقدامات انجام شده توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری میبد است.
,
 
,
شهردار میبد با اشاره به آزاد سازی املاک توسط شهرداری، عنوان کرد: آزادسازی املاک توسط شهرداری به سه روش تسویه حساب به صورت زمین، خدمات و پرداخت نقدی قابل انجام است.
,
 
,
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حوزه مدیریت و املاک شهرداری میبد توانسته ۱۶ توافق در نیمه اول و ۵۷ توافق در نیمه دوم با مبلغ ۵۷۵ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال تحقق ببخشد و لازم به ذکر است که این آمار در چهار ماه اول سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ توافق با مبلغ ۲۱۷ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال است.
,
 
,
بهارستانی از تشکیل ۱۰ جلسه کمیته فنی در چهار ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰ جلسه کمیته فنی و ۴ جلسه کمیسیون ماده ۵ در چهار ماه اول سال جاری برگزار شده است که ۶۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
,
 
,
شهردار میبد بیان کرد: ۴۸ پرونده در کمیسیون ماده ۵ مورد موافقت قرار گرفت و تعداد پرونده های مخالفت شده در این کمیسیون ۲۱ مورد بود.
,
 
,
وی با اشاره به عملکرد کمیسیون ماده ۷ ظهار کرد: ۱۴۶ پرونده در چهار ماه اول سال جاری به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال در کمیسیون ماده ۷ مورد بررسی قرار گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه