اخبار داغ

شروع فعالیت وزنه‌برداری بانوان در چارچوب صحیح نبوده؛

مقامی: مدال بانوان بهترین اتفاق وزنه‌برداری در بازی‌های اسلامی بود

مقامی: مدال بانوان بهترین اتفاق وزنه‌برداری در بازی‌های اسلامی بود
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری کسب مدال‌های تاریخی بانوان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را بهترین اتفاق برای کاروان وزنه برداری دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، «حسین مقامی» اظهارداشت: اتفاق خوب این دوره از بازی ها این بود که دو نفر از دختران وزنه‌بردار ما در یک رویداد بزرگ بین المللی مدال گرفتند و جالب این که در سه حرکت روی سکو ایستادند. این بهترین نتیجه برای ما بود. بقیه اعضای تیم هم با تلاشی که انجام دادند ثابت کردند که قابلیت فنی و توانایی بسیار بالاتری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در مورد حفظ آمادگی تیم در فاصله کوتاه باقی مانده تا برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در کشور بحرین توضیح داد: اردوی تیم ملی بانوان در محل اردوی قبلی در قزوین ادامه پیدا خواهد کرد و از پنجم شهریور تا زمان اعزام به مسابقات آسیایی بحرین ادامه خواهد داشت. با توجه به نزدیکی زمان مسابقات آسیایی و جهانی، شاید تعداد دیگری از وزنه برداران برای بازه زمانی یک تا دو هفته به اردو اضافه شوند و اگر عملکرد خوبی داشته باشند، شانس اعزام خواهند داشت ولی تغییرات عمده در وزنه برداری بانوان، در بلندمدت و بعد از رصد کردن تمامی افراد و استعدادها در چارچوب مسابقات قهرمان کشوری امکان پذیر خواهد بود.
,
 
,
دبیر فدراسیون در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات برگزاری مسابقات کشوری بانوان و تقویم جامعی که فدراسیون در سال جاری تدوین کرده و برای نخستین بار برگزاری همزمان مسابقات مردان و زنان را در برنامه قرار داده است، اظهارداشت: ممکن است در نحوه برگزاری مسابقات داخلی طبق تقویمی که امسال برنامه ریزی شده است، کاستی هایی باشد اما نمی توانیم به صرف نداشتن شرایط، کلا از برگزاری مسابقه صرف نظر کنیم. ما همه موانع و مشکلات را برطرف کرده و مسابقات بانوان را چنانچه در تقویم دیده می شود، همزمان با مردان و با همان امکانات و شرایط برگزار می کنیم.
,
 
,
وی افزود: شروع فعالیت و وزنه‌برداری بانوان در چارچوب صحیح و مبتنی بر زیرساخت های اصولی نبوده است. یعنی فدراسیون قبل از این که تجیهزات و امکانات مورد نیاز شهرستان ها و استان ها از جمله پرورش مربیان را در دستور کار قرار داده باشد، به یک باره تیم ملی بانوان را تشکیل داده است. امروز یکی از اساسی ترین اقدامات این است که مسابقات داخلی بانوان را افزایش دهیم تا به تدریج همه ارکان درگیر از کادر فنی و مربیان تا داوران و ستاد برگزار کننده، تجربه کسب کرده و تقویت شوند.
,
 
,
مقامی در خصوص وضعیت کادر فنی و مربیگری تیم های ملی و رده های سنی بانوان تصریح کرد: کادر فنی تیم ملی بانوان باید مثل آقایان ثابت باشد و در کنار آن می توانیم افرادی را به صورت ادواری داشته باشیم که تجربه و دانش بیشتری کسب کنند اما رویه تغییر ادواری مربیان تیم ملی بانوان نتیجه ای جز آسیب به علت عدم شناخت از وضعیت روحی و فیزیولوژیک ورزشکار نخواهد داشت.
,
 
,
وی باتوجه به برنامه فشرده فدراسیون برای اردوهای ملی و تعدد ملی پوشان در برخی اوزان، خاطرنشان کرد: نگاه ما در مسابقات مختلف بین المللی از جمله جهانی، ثبت رکوردهای بهتر و کسب مدال های خوش رنگ است. برنامه فدراسیون براساس مرغوبیت مدال است نه عناوین تیمی و سعی داریم در مسیری حرکت کنیم که در هر مسابقه معتبر بین المللی، رکوردهای جهانی را تغییر دهیم؛ همان انتظاری که از مصطفی جوادی و رسول معتمدی می رفت.
,
 
,
دبیر فدراسیون در خاتمه اطمینان داد که تلاش می کنیم در تمام مسابقات داخلی و برون مرزی عدالت جنسیتی را رعایت کنیم و هر کدام از ملی پوشان که برای کسب مدال و سهمیه المپیک آماده تر باشند، قطعا اعزام می شوند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه