اخبار داغ

قائم‌مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی:

چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار می‌شود

چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار می‌شود
عابدی نژاد گفت: چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی زمستان امسال در قم برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا حجت‌الاسلام‌والمسلمین امین رضا عابدی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اشاره به برگزاری چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در سال جاری اظهار داشت: این همایش‌ها نمادین نیست و هدف این است که نتایج این همایش‌ها در بدنه اجرایی کشور مورد بهره بداری قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,

وی ادامه داد:  محورهای همایش متناسب با این هدف معرفی شده است که در سه محور فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی  برگزار خواهد شد.

,

عابدی نژاد ابراز داشت: در این سال‌ها بارها گفته شده و در اندیشه رهبر انقلاب نیز تأکید شده که دانش فقه باید ستون فقرات جامعه اسلامی باشد  و در این میان در برخی از ساحت‌ها بازطراحی لازم صورت نگرفته و این باز طراحی باید برگرفته از فقه باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما واردات ساختارهای اجتماعی از بیرون است و نیاز داریم این نهادها بازطراحی شود.

,
,
,

عابدی نژاد تأکید کرد: محور دوم اندیشه سیاسی است که به مسئله چگونگی فرایند اعمال قدرت می‌پردازد و این که آیا انسجام کافی وجود دارد و این که حجم دولت و حجم بخش عمومی و خصوصی باید چگونه باشد.

,

وی افزود: محور سوم حقوق عمومی است گه به تنظیم حقوق ملت و مردم می‌پردازد که در این میان مسئله حقوق بشر هم موردبحث قرار می‌گیرد.

,

قائم‌مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی تأکید کرد:  این همایش از دو سال شروع شده و انتظار داریم امسال استقبال بیشتری از این همایش صورت بگیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: یک بخش همایش مربوط به کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۴۰۰ و بخش دیگر به رساله‌های دفاع شده در سال ۱۴۰۰ و مقاله‌های منتشر شده در سال گذشته است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا سال آبان‌ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه