اخبار داغ

فرمانده سپاه استان مطرح کرد؛

تامین آب شرب ۳۰۰ روستای لرستان/ مشکل روستاهای خسارت‌دیده از طرح قمرود برطرف می‌شود

تامین آب شرب ۳۰۰ روستای لرستان/ مشکل روستاهای خسارت‌دیده از طرح قمرود برطرف می‌شود
سردار کشکولی گفت: برای تامین آب شرب ۳۰۰ روستای استان ۲۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که تا ۲ سال آینده مشکل آب شرب و کشاورزی این روستاها برطرف می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار مرتضی کشکولی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: براساس توافق صورت گرفته با آب و فاضلاب لرستان برای تامین آب شرب ۳۰۰ روستای استان حدود ۲۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که تا دو سال آینده مشکل آب شرب و کشاورزی این روستاها با بهره‌برداری پروژه های بسیج سازندگی برطرف خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: ۱۱ میلیارد تومان برای احداث ۱۲ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی اختصاص یافته که هم اکنون با این اعتبار ۲۸ کیلومتر انجام شده و تا پایان سال این کانال کشی ها به بیش از ۴۸ کیلومتر خواهد رسید که حدود چهار برابر حد انتظار است.

,

فرمانده سپاه لرستان بیان کرد: در همین راستا در جهت سرکشی و بهره برداری از پروژه های عمرانی و آبرسانی بسیج سازندگی در سه شهرستان الیگودرز، دورود و ازنا بازدیدهایی از این منطقه به همراه مسولان استانی به عمل آمد و مقرر گردید در جهت تامین آبرسانی به روستاها بسیج سازندگی وارد عمل شود.

,

وی عنوان کرد: در منطقه تیام دربند شهرستان ازنا هر سال به دلیل ریزش کوه کانال آب بر کشاورزی این منطقه مسدود می شد و اهالی جهت تامین آب برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با مشکل مواجه می شدند که با احداث کانال جدید مشکل این منطقه برطرف خواهد شد.

,

کشکولی تصریح کرد: برای تامین آب شرب روستاهای خسارت دیده از طرح قمرود در شهرستان الیگودرز حفر دوحلقه چاه، احداث شش مخزن، دو ایستگاه پمپاژ و ۴۱ کیلومتر خط انتقال آب پیش بینی شده است که اگر معارضین و اهالی روستاها همکاری داشته باشند ظرف مدت سه ماه این پروژه به اتمام خواهد رسید و آب آشامیدنی این روستاها تامین خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین جهت رفع مشکل تامین آب کشاورزی روستاهای خسارت دیده از طرح قمرود الیگودرز در اولین فرصت جلساتی با استاندار و مسئولان آب و فاضلاب استان برگزار و مشکلات آنها نیز رفع خواهد شد.

,

فرمانده سپاه لرستان گفت: در راستای تامین آب کشاورزی، ۳۶۰۰ متر کانال آب بر در شش روستای شهرستان الیگودرز با اصول مهندسی احداث شده که سبب افزایش چندین برابری تولید محصولات و جهش تولید در محصولات کشاورزی این منطقه خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه