اخبار داغ

رئیس دایره مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کرمان:

تاریخ دفاع مقدس غنی‌ترین تاریخ فرهنگی است/ خانواده شهدا بهترین الگو برای نسل جوان امروز است

تاریخ دفاع مقدس غنی‌ترین تاریخ فرهنگی است/ خانواده شهدا بهترین الگو برای نسل جوان امروز است
طاهری گفت: خانواده‌های معظم شهدا با صبر و استقامتشان یک الگوی بسیار مناسب برای نسل امروزی به ویژه جوانان بوده و همگان باید در تمام عرصه‌های زندگی خود آنها را الگو قرار دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فهیمه طاهری مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" در رابطه با چاپ کتاب ها در حوزه همسران و مادران شهدا گفت: اولویت اول کار ما حفظ سیره این گنجینه های بزرگ است، چاپ کتاب در این حوزه برای ما افتخاری بزرگ است و ما در استان کرمان اهدافی داریم که با معاومت های بانوان در استان در حال پیگیری هستیم که چاپ کتاب در حوزه زنان باید به درستی صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",

وی با بیان اینکه اگر در دوران جنگ همکاری مادر، فرزند و همسر رزمندگان نبود آن ها نمی توانستند با آرامش خاطر بجنگند ادامه داد: این روحیه نشان از مدیریت قوی زنان کشور ما در دوران  جنگ دارد که باید این مدیریت ها کتابت شود تا الگویی برای جوانان امروز باشد.

طاهری توضیح داد: اگر به پشتیبانی دوران جنگ نگاهی بیندازیم نقش با ارزش زنان و مادران کاملا مشهود است و اگر همین  خدمات با اهداف و روحیات بالا نبودند مشکلات بیشتری را در جنگ تجربه می کردیم.

‌وی با اشاره به اینکه ما نقش زنان را مورد بررسی قرار دادیم و این نقش ها در ۲۳ مورد تفکیک شده است تشریح کرد: در تمامی نقش های زنان دفاع مقدس به نوعی الگوی همه حضرت زهرا(س) است، یعنی همه مادران و همسران شهدا حضرت زهرا(س) را الگوی عمل خود قرار داده اند،اگر صدیقه طاهره (س) را در بالا قرار دهیم می بینیم که خودشان شهیده، مادر شهید، مادر جانباز و مادر اسیر هستند.

طاهری تصریح کرد: به قصه همسران و مادران رزمندگان و شهدا به خوبی پرداخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه  خوشبختانه کارهای خوبی در سطح کشور انجام شده است اذعان کرد: مصاحبه هایی که با فرزندان، مادران و همسران شهدا انجام شده و کتاب هایی که نشر داده شده است  قابل تقدیر است و شاهد هستیم که چاپ کتاب های خانواده های شهدا در بعد تربیتی می توانند نقش به سزایی داشته باشد.

مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر نکات تربیتی، اصول و روشی که آن مادر شهید رعایت کرده است که فرزندش به مرحله شهادت رسیده را بررسی کنیم می بینیم که  این مادران اصولا دارای پرهیزکاری، اهل خمس، زکات، لقمه حلال، هستند مواردی که در زندگی های امروزی خیلی از ما از آن غفلت کردیم.

وی  تصریح کرد: قبل از چاپ کتاب ها با مصاحبه هایی که با این ایثارگران انجام می شود، متوجه خیلی از نکات تربیتی در روند زندگیشان می شویم که امروزه در کتاب های روانشانسی نوشته شده است، این مطالب تاریخ ما را ثبت می کند که ما و حتی نسل های آینده ما باید این تاریخ پر از درس و نکته را دریابیم.

طاهری توضیح داد: خدا را شاکریم که در زمانی زندگی می کنیم که اسناد مادران و همسران شهدا را داریم، اسناد زنده هستند در کنارشان هستیم، ما باید قدردانشان باشیم و اسناد ثبت شده را به دست نسل آینده برسانیم تا بدانند مادری که همسر و فرزندانشان را راهی جبهه می کرده است جزئی از تاریخ ما است و یک افسانه نیست.

 وی با تاکید بر اینکه تاریخ دفاع مقدس غنی ترین تاریخ  فرهنگی کشور ما است خاطرنشان کرد: امیدوارم همه پای کار بیایند آثار خوب با اسناد درست نشر داده شوند، برای جوانان امروزی که جنگ را ندیدند مفید است، نسل امروز اگر بتوانند از اسناد زنده استفاده کنند، یعنی ارتباط با خانواده شهدا، در کنار آن کتاب ها را هم مطالعه کنند خیلی موارد را در می یابند و از طریق این ها ما می توانیم سیره اخلاقی، سیره رفتاری، منش زندگی، صبوری و گذشت را در جامعه جاری کنیم.

طاهری در پایان توضیح داد: خانواده‌های معظم شهدا با صبر و استقامتشان یک الگوی بسیار مناسب برای نسل امروزی به ویژه جوانان بوده و همگان باید در تمام عرصه‌های زندگی خود آنها را الگو قرار دهیم، ما اگر بتوانیم راه ایثار و گذشت کردن را به جوانان امروزی بیاموزیم دشمن همیشه ناموفق خواهد بود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه