اخبار داغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد؛

لزوم تقویت جایگاه تشکل‌های میراث‌فرهنگی در توسعه صنعت گردشگری کرمان

لزوم تقویت جایگاه تشکل‌های میراث‌فرهنگی در توسعه صنعت گردشگری کرمان
فعالی بر ضرورت تقویت جایگاه تشکل‌های میراث‌فرهنگی در توسعه صنعت گردشگری این استان تاکید کرد و گفت: تمرکز اصلی فعالیت‌ها باید بر مبنای فعال‌سازی و افزایش مشارکت تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از"راه آرمان"؛ فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در نشست با سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان و اعضای تشکل‌های مردم نهاد میراث‌فرهنگی این استان با اشاره به اینکه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امری فرابخشی است اظهار کرد: با توجه به تعدد بناهای تاریخی و فرهنگی و محوطه‌های باستانی در استان کرمان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی به تنهایی قادر به مدیریت این تعداد آثار نیست و تشکل‌های مردم نهاد به عنوان بازوان اجرایی می‌توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به کمبود نیرو در یگان حفاظت این اداره‌کل اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر تعامل و ارتباط خوبی میان این اداره‌کل با تشکل‌های مردمی به وجود آمده است که این همکاری‌ها در زمینه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی، راهنمایی گردشگران و همچنین کشف و ضبط اشیای تاریخی بوده است.

او بیان کرد: ایجاد کسب و کار و درآمد برای اعضای تشکل‌های مردم نهاد از اولویت‌های این اداره‌کل است بطوریکه بناهایی که توسط این اداره‌کل مرمت و ساماندهی می‌شود را برای کاربری بخشیدن و استفاده بهینه از آنها به تشکل‌ها واگذار می‌کنیم که علاوه بر حفاظت آنها، درآمدی هم عاید این عزیزان شود.

,
,
,

فعالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نوروز 1401 در کنار راهنمایان گردشگری از وجود اعضای تشکل‌های مردم نهاد میراث‌فرهنگی هم استفاده شد که تجربه بسیار خوبی برای سال‌های آینده می‌شود.

انتهای پیام/

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه