اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رشت مطرح کرد

خصوصی کردن آموزش یعنی خریدن آینده برای فرزندان ثروتمندان/ از سال ۷۰ دولت را با نام خصوصی سازی تاراج کردند

خصوصی کردن آموزش یعنی خریدن آینده برای فرزندان ثروتمندان/ از سال ۷۰ دولت را با نام خصوصی سازی تاراج کردند
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش، درمان و مسکن باید ملی شود تا قدرت مردم افزایش می یابد، گفت: به بهانه نداشتن پول در دولت، آموزش خصوصی شده است این در حالی است که خصوصی کردن آموزش یعنی خریدن آینده برای فرزندان ثروتمندان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، “سید مجید حسینی” استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در همایش جنبش عدالت خواهی و فسادستیزی که به همت موسسه فراسوی اندیشه در تالار مرکزی رشت برگزار شد با اشاره به مسئله فقر اظهار کرد:  ما در شرایطی قرار داریم که ۱۲۰ میلیون خرج تحصیل یک بچه در زعفرانیه می شود در حالی که عده ای کودک حتی شناسنامه ندارند و این وضعیت ناعادلانه خطرناک است.

     نتایج کنکور امسال نشان داد فقط طبقه ثروتمند امکان ورود به دانشگاه‌ها را دارند

وی با اشاره به مفهوم “پایندگی طبقاتی” در کشور، بیان کرد: پایندگی طبقاتی یعنی ثروتمند هر روز ثروتمندتر و فقیر فقیرتر خواهد شد. نتایج کنکور امسال نشان داد فقط طبقه ثروتمند امکان ورود به دانشگاه‌ها را دارند چرا که از بین ۴۰ نفر رتبه برتر تنها یک دانش‌آموز از مدارس عادی بوده، در حالی که ۵۴درصد مدارس کشور جز مدارس عادی هستند و با توجه به اینکه ۵۴ درصد کشور فقیر نیستند می‌توان گفت طبقه متوسط جامعه هم در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و این نشان می‌دهد طبقه متوسط جامعه نیز از نظام آموزشی کشور حذف شده است.

    ۸۵درصد ورودی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از ثروتمندترین دهک جامعه هستند

این استاد دانشگاه ادامه داد: در قانون کشوری که نظام آموزشی اش باید رایگان باشد، بر اساس آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی ۸۵درصد ورودی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران که بهترین دانشگاه پزشکی کشور است، از دهک ۱۰ جامعه یعنی ثروتمندترین دهک جامعه هستند و مفهوم آن این است که نظام آموزشی کشور با نابود کردن ۵۴درصد دانش‌آموزان مدارس عادی، آینده را به ثروتمندان فروخته و رسیدن به پایندگی طبقاتی را رقم زده است.

وی ادامه داد: به بهانه نداشتن پول در دولت، آموزش خصوصی شد این در حالی است که خصوصی کردن آموزش یعنی خریدن آینده برای فرزندان ثروتمندان.

حسینی تصریح کرد: دانش آموزان در بلوچستان ۱۸ هزار کمبود کلاس درس دارند و این در حالی است که تحصیلکرده دانشگاه های تهران مانند دانشگاه شریف که از آموزش رایگان استفاده کرده در مراکز صنعتی آمریکا شاغل است که بر علیه کشور کار کند.

    آموزش یعنی خرید آینده؛ یعنی اینکه فردا کارگر شوی یا پزشک

وی با اشاره به مسئله آموزش به عنوان سیاسی ترین بخش کشور تاکید کرد و گفت: ما در لحظه ای هستیم که آموزش برای طبقه بالای کشور است، آموزش یعنی خرید آینده اینکه فردا کارگر شوی یا پزشک.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز کارمندان بیشتر از سایر مشاغل، مالیات می دهند چون تصمیم گیری دست قدرت است، ادامه داد: مسکن گران شده و صدای هیچکس درنمی آید چون برایشان نفع دارد.

    قانون به نفع مراکز تصمیم گیری است

حسینی با بیان اینکه فساد نداریم بلکه مناسباتی در جامعه وجود دارد تصریح کرد: قانون به نفع مراکز تصمیم گیری است وقتی سه میلیون هکتار از زمین های گیلان را غارت کردند ۸۰ درصد قانونی ساخت و ساز کردند و تنها ۲۰ درصد رشوه بوده است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه درمان، آموزش و مسکن غارت شده است، خاطرنشان کرد: دولت موظف است آموزش، درمان و مسکن را تامین کند ولی به بهانه بی پولی چوبی به نام بودجه را بر سر مردم می کوبد.

وی با طرح این سوال که آیا واقعا در کشور پول نداریم اظهار کرد: آیا کشوری که در دوران تحریم، ۷۰۰ میلیارد دلار نفت فروخته پول ندارد؟ در سال گذشته مستاجران، ۷۰۰ هزار میلیارد اجاره دادند، اگر ۱۰ درصد از مالیات به بودجه آموزش اختصاص داده می شد اکنون تامین بودیم. در سه منطقه از تهران، بساز و بفروش ها ۲۰۰ هزار میلیارد سود کردند که شهرداری تنها ۵ درصد از آن ها عوارض گرفته است وقتی از سرمایه داران مالیات نمی گیریم و نرخ تسهیل ارز را کنترل نمی کنیم، چگونه به دنبال تغییر هستیم؟ دولت پولدارترین دولت است ولی از قبل پیش فروش شده است.

    از سال ۷۰ دولت را با نام خصوصی سازی تاراج کردند

حسینی به مسئله خصوصی سازی در دولت اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۷۰ دولت را با نام خصوصی سازی تاراج کردند، گفت: ما در ایران تکنولوژی نمی فروشیم بلکه منابع خام صادر می کنیم، منابع طبیعی انفال است اما چرا در حکوت اسلامی این منافع به بخش خصوصی می رسد.

این استاد دانشگاه با اشاره به مبانی اسلام در رابطه با انفال اضافه کرد: اسلام مخالف لیبرالیسم است، لیبرالیسم یعنی رسیدن تمام منفعت به طبقه بالای جامعه در حالی که فقرا محروم باشند. امام صادق(ع) می فرمایند؛ شیعه ما نیست آنکه ۱۰۰ هزار درهم دارد یا آنکه ۵۰ هزار درهم و ۲۰ هزار درهم دارد بلکه اگر فردی ۱۰ هزار درهم داشت و صدقه داد، شیعه ماست. در حدیثی آمده که ای پیغمبر برو و از اموالشان بگیر بلکه پاک شوند یعنی ثروتمندان باید عددی از اموالشان را بدهند تا برسد به دست فقرا.

وی تصریح کرد: ثروتمندی که در این کشور مسلط به اموالش است و آن را آورده شخصی خود می داند مناسباتش را مردم فراهم کرده اند و این به قیمت گرانی زندگی مردم است یعنی تورم، وام بلاعوض و مالیات فقرا به ثروتمندان است پس این را با هر دینی و آیینی که هستید باید پس بگیرید چون مال مردم است.

    آموزش، درمان و مسکن باید ملی شود تا قدرت مردم افزایش یابد

حسینی با بیان اینکه آموزش، درمان و مسکن باید ملی شود و اگر ملی شود قدرت مردم افزایش می یابد، بیان کرد: آموزش باید ملی شود تا همگی از آموزش باکیفیت بهره مند شوند، درمان باید ملی شود و مسکن باید ضمانت شود زیرا در هیچ کشوری ۷۰ درصد از حقوق صرف مسکن نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,      نتایج کنکور امسال نشان داد فقط طبقه ثروتمند امکان ورود به دانشگاه‌ها را دارند,
,
,
,
,     ۸۵درصد ورودی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از ثروتمندترین دهک جامعه هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,     آموزش یعنی خرید آینده؛ یعنی اینکه فردا کارگر شوی یا پزشک,
,
,
,
,
,
,     قانون به نفع مراکز تصمیم گیری است,
,
,
,
,
,
,
,
,     از سال ۷۰ دولت را با نام خصوصی سازی تاراج کردند,
,
,
,
,
,
,
,
,     آموزش، درمان و مسکن باید ملی شود تا قدرت مردم افزایش یابد,
,
,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه