اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس مازندران اعلام کرد:

جمع آوری ۵۰۰ ساعت خاطرات آزادگان مازندران

جمع آوری ۵۰۰ ساعت خاطرات آزادگان مازندران
عبدالله ملکی از جمع آوری ۵۰۰ ساعت مصاحبه با موضوع خاطرات آزادگان استان مازندران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار عبدالله ملکی عصر امروز در همایش تجلیل از آزادگان استان مازندران که با حضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان، سید محمود حسینی‌پور استاندار،  روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین استانی در حسینیه وداع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان اظهار داشت: آزادگان همچون شهدا در صف اول پاسداری از اسلام، قرآن و نظام قرار دارند و اسوه‌های صبر و ایثار هستند.

ملکی با اشاره به سختی‌های اسارت گفت: لحظه‌های اسارت قیمت دیگری دارد و این فرهنگ عظیم باید در موزه دفاع مقدس نشر داده شود و این مکان می‌بایست سخنگوی این فرهنگ باشد.

این مسئول با بیان اینکه شهدا جان خود را دادند و آزادگان بخشی از عمر خود را در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق گذراندند، بیان داشت: در مقابل آن همه سختی‌ها و مشقت‌ها ما باید کاری کنیم و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران از جمله آن است که با هدف انتقال این فرهنگ برای آیندگان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در زمینی به وسعت 60 هکتار در حال ساخت است، بیان داشت: برای این مرکز اعتبار اندکی دیده شده و ما تلاش می‌کنیم با کمک دولت، مردم و خیرین این مکان را بسازیم.

ملکی با عنوان اینکه جمع آوری خاطرات آزادگان یکی از مأموریت‌های ما در این اداره کل است، ادامه داد: در این بخش بودجه‌ای نداریم و سال گذشته با همکاری و مشارکت دستگاهها 93 عنوان کتاب چاپ کردیم و امسال هم در تلاش هستیم کتابهایی را منتشر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه کتاب آزاده «رادمنش» در دست انتشار است، اضافه کرد: همچنین کتاب آزاده حجت الاسلام «احمد رسولی» و حجت الاسلام «حسن جمشیدی» توسط  انتشارات «سرو سرخ» به چاپ رسیده است.

وی از جمع آوری قریب به 500 ساعت خاطرات آزادگان استان خبر داد و اظهار داشت: هر آزاده باید یک کتاب داشته باشد و ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم تا خاطرات آزادگان به ثبت برسد.

ملکی گفت: امروز علاوه بر آزادگان دفاع مقدس از تعداد 8 نفر از آزادگان سیاسی در این مراسم تجلیل می‌شوند.

جانبازان و آزادگان فرهیختگان جامعه ما هستند

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز افزود: آزادگان قهرمانانه در زندان‌ مخوف رژیم بعث عراق نهضت و دلبستگی خود را به ولایت فقیه و نظام نشان دادند و در شرایط سخت و طاقت فرسا عزتمندانه از اسلام و انقلاب دفاع کردند و اهل بیت را خوب معرفی کردند.

 کهنسال ادامه داد: آزادگان در بحث موضوعات فرهنگی انسجام و همدلی و همراهی مناسبی با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند که جای تقدیر دارد همچنین با فعالیت قرارگاهی، گفتمان سازنده درعرصه خدمت دهی به جانبازان و آزادگان ادامه دارد.
 


این مسئول با بیان اینکه آزادگان پیش قراولان عرصه خدمت دهی هستند، ادامه داد: در این ایام ۲هزار و ۳۷۵آزاده در سطح استان مازندران تجلیل شود که از این تعداد ۲هزار و ۱۷۹نفر در قید حیات هستند.

کهنسال با اشاره به اینکه برنامه دیدار با آزادگان از سوس مسئولین در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: برگزاری این برنامه با همین کیفیت در سطح شهرستان‌ها با حضور آزادگان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دغدغه اصلی آزادگان و جانبازان، حفظ کرامت و عزت در دستگاهای اجرایی است که مسئولان باید به این مطالبه گری این بزرگمردان تاریخ انقلاب اسلامی توجه کنند.

آزادگان در سنگر خدمت‌ به جامعه حضوری فعال دارند

جعفر مزیدها نماینده موسسه فرهنگی پیام آزادگان استان مازندران نیز اظهار داشت: در مراسم سی‌ودومین سالگرد ورود آزادگان به وطن در خدمت آزادگان استان عنوان آزادگان شاخص استان هستیم.

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب «آزادگان ذخایر انقلاب و نظام هستند» افتخار نظام این هستند که بعد از آزادی، در عرصه‌های مختلف با تحصیل علم حضور دارند تا در سنگر خدمت به فعالیت خود ادامه دهند.
 


مزیدها با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و مشکلات آزادگان در زمینه اشتغال فرزندان آزادگان است، ادامه داد: در این زمینه نیازمند همت ویژه است و همچنین بحث درمان این عزیزان نیز باید توجه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: موسسه پیام آزادگان از آغاز فعالیت تاکنون از بیش از 700 آزاده دیدار بعمل آورد.

مزیدها اظهار داشت: امروز هفتادوپنجمین آزاده به نام افشین باقری از کوهدشت آسمانی شدند و می‌توان گفت هر یک روز در میان یک آزاده آسمانی می‌شود.

در این مراسم از تعداد 90 آزاده استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جانبازان و آزادگان فرهیختگان جامعه ما هستند, جانبازان و آزادگان فرهیختگان جامعه ما هستند,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, آزادگان در سنگر خدمت‌ به جامعه حضوری فعال دارند, آزادگان در سنگر خدمت‌ به جامعه حضوری فعال دارند,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه