اخبار داغ

منوچهر منطقی در پاسخ اختصاصی به دانا؛

پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور بزودی قابل‌دسترس نخواهد بود

پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور بزودی قابل‌دسترس نخواهد بود
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با اشاره به اینکه پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور ایده‌ای آرمانی است گفت: چنین طرح‌هایی در مدت زمان محدود غیرقابل‌دسترس است و پیش‌زمینه‌هایی نیاز دارد که دست‌یابی به آنها مستلزم سال‌ها همکاری است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت امروز در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه تحول صنعت خودرو و ارائه پلتفرم‌های جدید خودرویی در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: باوجوداینکه صنعت خودرو در ایران یک صنعت ۵۰ساله است و برخی آن را صنایع خودروسازی کره جنوبی مقایسه می‌کنند، اما در وقع صنایع خودرویی ما  در ۲۶ سال اخیر مسیر توسعه را دنبال کرده اند.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, پلتفرم‌های جدید خودرویی,

مقاسه صنایع خودروسازی ایران با کره جنوبی علمی نیست

, مقاسه صنایع خودروسازی ایران با کره جنوبی علمی نیست, مقاسه صنایع خودروسازی ایران با کره جنوبی علمی نیست,

وی ادامه داد: این صنعت تا پیش از انقلاب صرفاً مونتاژکار پیکان بود و در دهه ۶۰ تا ۷۰ به دلیل جنگ تحمیلی با رکود روبه‌رو شد، تا اینکه در سال ۷۴ توسط نژادحسینیان این خودرو (پیکان) داخلی سازی شد.


منطقی افزود: برای بلوغ اقتصادی و فناوری صنعت خودرو سه‌فاز و مرحله شامل تسلط بر فرایندهای تولید و قطعه‌سازی، نوآوری در اجزا و قطعات و نوآوری در محصول و طراحی محصول نیاز بود که از سال ۷۴ تاکنون این سه‌فاز و مرحله به طور نسبی طی شد.

,
,
,
,

توانایی تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد

, توانایی تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد, توانایی تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد,

وی ادامه داد: امروز پیشرفت به جایی رسیده که توانایی تولید بیش از سه میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد که در صورت رسیدن به این ظرفیت، هزینه‌های سربار و در نتیجه قیمت تمام شده خودرو کاهش خواهد یافت. زمان‌بندی این مرحله از مهر ۱۴۰۰ تا تیرماه امسال بوده که به طور نسبی به این هدف دست پیدا کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:
تولید دو محصول جدید با کیفیت در سال جاری/ ساماندهی تولید و عرضه در طرح تحول ساختاری صنعت خودرو


معاون خودرویی وزیر صمت افزود: از تیرماه امسال تا تیرماه ۱۴۰۳ طراحی محصولات جدید و خاص در دستور کار خواهد بود تا از این طریق صادرات و نوآوری داشته باشیم که البته توانمندی بسیار خوبی نیز در این حوزه وجود دارد که با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال بالفعل کردن این توان هستیم.


منطقی گفت: امروز در کشور صنعت خودرو بالاترین خلق ارزش‌افزوده و اشتغال را دارد و باتوجه‌به اینکه در کنار شرکت‌های بزرگ خودروسازی، شرکت‌های خصوصی نیز تمایل به تحقق سند تحول خودرو دارند، در نمایشگاه یاد شده به‌موازات چهار پلتفرم جدید از سوی ایران‌خودرو و سایپا عرضه خواهد شد، سه پلتفرم هم از سوی بخش خصوصی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.


وی گفت: اتفاقاتی در عرصه جهانی در بخش خودرو در حال حادث شدن است که این تحولات بر چهار محور برقی‌سازی، اتصال‌پذیری، خودروهای خودران و خودروهای اشتراکی است تا بهره‌وری و مشابه‌سازی پلتفرم‌های اولیه را افزایش دهد که در این نمایشگاه ما هم به دنبال طراحی چنین پلتفرم‌هایی برای خودروهای آینده هستیم.


 

,
,
,
, تولید دو محصول جدید با کیفیت در سال جاری/ ساماندهی تولید و عرضه در طرح تحول ساختاری صنعت خودرو,
,
,
,
,
,
, پلتفرم, پلتفرم,
,
,
, پلتفرم‌های اولیه,
,
, ,
,

پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور مستلزم سال‌ها همکاری است

, پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور مستلزم سال‌ها همکاری است, پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور مستلزم سال‌ها همکاری است,

منطقی در پاسخ اختصاصی به خبرنگار راه دانا؛ درباره پلتفرمی مشترک خودرویی با چین و روسیه گفت: اینکه بگوییم  به‌زودی چنین خودرویی تولید خواهد شد آرمانی و غیرقابل‌دسترس است و پیش‌زمینه‌هایی نیاز دارد که دست‌یابی به آنها مستلزم سال‌ها همکاری است.

وی ادامه داد: گفت برای چنین همکاری‌هایی اول باید تحقیق کنیم که این پلتفرم در هر یک از این کشورها چه میزان مشتری دارد و چه بازار هدفی خواهد داشت و این‌چنین اهدافی در حال حاضر فقط به‌عنوان یک ایده اولیه است که تا عملی شدن آن تردیدهای بسیار زیادی را در راه خواهد داشت و در گام‌های بعدی باید به دنبال رسیدن به نتایج اقتصادی ازاین‌گونه پروژه‌ها را باید داشته باشیم.

منوچهر منطقی تأکید کرد: اصولاً درباره خودرو نمی‌توان انتظار ورود به چنین بازارهایی با سرعت را داشت و نیاز به مشتری شناسی و آمادگی آن جامعه برای پشتیبانی آن محصول را داشته باشیم.

 

, پلتفرمی مشترک خودرویی با چین و روسیه,
,
, پلتفرم,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه