اخبار داغ

استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم تشکیل قرارگاه اجتماعی در کرمانشاه/ مدرسه و دارالفنون در استان ساخته می شود

لزوم تشکیل قرارگاه اجتماعی در کرمانشاه/ مدرسه و دارالفنون در استان ساخته می شود
بر ضرورت تشکیل قرارگاه اجتماعی در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: باید حرکت کنیم تا مشکلاتی همچون بیکاری و اشتغال حل و فصل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، بهمن امیری مقدم شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره)، شهدا، شهدای مدافع حرم به خصوص شهدای خبرنگار اظهار داشت: شهدا بر خاک افتادند تا لحظه ای ما به خاک نیفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه همچنین سالروز ورود آزادگان به میهن را گرامی داشت و افزود: آزادگان سال‌های سختی را در زندان‌های فوق العاده مخوف صدام گذراندند و ایثارگری کردند، لذا باید قدرشناس آنها باشیم.

,

وی خاطر نشان کرد: آزادگان از وجود خود برای دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مایه گذاشتند.

,

امیری مقدم در ادامه صحت، سرعت و دقت در انتقال خبر را از اصول اساسی و حرفه ای خبرنگاری عنوان کرد و گفت: سرعت در پیام رسانی و دقت در نگارش از اصول مهم خبر نگاری و کار حرفه ای خبرنگاران است که باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

,

ایجاد امید و انگیزه برای مردم هنر خبرنگاری است

, ایجاد امید و انگیزه برای مردم هنر خبرنگاری است, ایجاد امید و انگیزه برای مردم هنر خبرنگاری است,

وی با اشاره به آیه ای از قرآن ادامه داد: خداوند به پیامبر فرمود اگر عالم فاسقی خبری را اعلام کرد صحت و سقم آنرا تبیین کن، و اینکه مقام معظم رهبری به بحث جهاد تبیین تاکید دارد یعنی واقعیت ها باید گفته شود.

,

استاندار کرمانشاه بیان داشت: ایجاد امید و انگیزه برای مردم هنر خبرنگاری است و یک خبرنگار باید با انتقادی دلسوزانه به بیان مسائل بپردازند و امید به آینده اصل ضروری است که باید خبرنگاران به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

,

وی افزود: خبرنگاران باید بدون توجه به جریانات سیاسی و با وجدانی بیدار و رعایت اخلاق و امانتداری به مطالبه گری و آگاه سازی مردم بپردازند.

,

امیری مقدم خاطر نشان کرد: اگر روشنگری حضرت زینب(س) پس‌از واقعه کربلا نبود «کربلا در کربلا می‌ماند». امروز نیز وظیفه همه ما این است که ایثارگری و جان‌فشانی رزمندگان و دستاوردهای انقلاب را برای نسل‌های جوان بازگو کنیم.

,

وی با اشاره به رشد و توسعه کشور در شرایط تحریم، بیان داشت: خبرنگاران باید برای رشد و توسعه استان و ایجاد آرامش روانی و ارتباط صحیح بین دولت و مردم تلاش کنند.

,

اجازه نمی دهیم پروژه ای از استان خارج شود

, اجازه نمی دهیم پروژه ای از استان خارج شود, اجازه نمی دهیم پروژه ای از استان خارج شود,

امیری مقدم همچنین از اتفاقات خوش برای استان کرمانشاه خبر داد و گفت: امروز به دنبال دیدارهایی که با وزیر آموزش و پرورش و وزیر نفت داشتم، به فضل خدا در خصوص بحث سند نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین در حوزه آموزش و پرورش اتفاقات خوبی برای استان رقم خورد و دستور تسریع در انجام پروژه ها را دریافت کردیم.

,

وی به آغاز پروژه روانسر با ۵ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص بحث پالایشگاه آناهیتا نیز توافقات خوبی با وزیر داشتیم.

,

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بحث مجموعه نفت و گاز استان که برخی شایعات در خصوص آن نیز وجود داشت _ که چنین چیزی بود و تلاش می کردند_ ولی به فضل خدا ما مشکل را حل کردیم، ما اجازه نمی دهیم چیزی از استان خارج شود.

,

وی یکی از توفیقات استان را بازگشایی مرز خسروی عنوان کرد و بیان داشت: این موضوع برای استان بسیار راهگشا خواهد بود و در ستاد اربعین کشور با اقتدار این بحث را بیان کردم.

,

ساخت مدرسه دارالفنون در کرمانشاه

, ساخت مدرسه دارالفنون در کرمانشاه,

استاندار کرمانشاه افزود: در سامانه سمای حج و زیارت استان ما را تیک زده بودند که فقط استان‌های اطراف خود از آن عبور کنند و عوارض استان ما را بعنوان عوارض سیاحتی دیده بودند که با آن مخالفت کردم و تاکید کردم اولا سازمان حج و زیارت باید تیک استان ما را بردارد و اجازه دهند مردم انتخاب کنند چرا که استان ما بهترین مرز را برای مسافرت به عراق دارد که خوشبختانه این کار انجام شد و دوما بحث عوارض سیاحتی را نیز برداشتیم و این امر مصوب شد.

,

وی بیان داشت: با وزیر آموزش و پرورش نیز در خصوص ساخت مدرسه و دارالفنون توافقات خوبی صورت گرفت.

,

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از موضوعاتی که در سازمان برنامه و بودجه برای‌ استان ما بسیار حائز اهمیت بود بحث پتروپالایش سیروان در گیلانغرب بود که عنوان کرده بودند باید برود! که ما پافشاری کردیم که این متعلق به استان ما است لذا باید تا یکشنبه اسناد را کامل کنیم و به شورای اقتصاد تحویل دهیم که ان شاءالله آنجا مصوب شود تا ساخت پروژه را شروع کنیم، پروژه ای که حق مردم سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است.

,

وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه طی این مدت بیش از ۵۰ عنوان کار اساسی را آغاز کردیم که یکی از آنها مرز خسروی و دریافت اولین محموله پولی به مبلغ ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار بود.

,

امیری مقدم خاطر نشان کرد: جذب اعتبار برای پروژه های گرمسیری و سردسیری، آب، ساخت مخزن آناهیتا، بازگشایی مرز، تامین قیر شهرداری، شروع پروژه گازرسانی در روستا، افزایش سهم صادراتی به کشور عراق و تهیه و تدوین سند اشتغال در سال ۱۴۰۱ از دیگر کارهای اساسی طی این مدت است.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش اشتغال و فرهنگ را دو دغدغه مهم خود در استان عنوان کرد و گفت: مسئولی که دغدغه اشتغال را در استان نداشته باشد و بنده متوجه شوم در مرحله اول کارت زرد و به دنبال آن کارت قرمز را دریافت خواهد کرد و در نهایت عدم همکاری او را اعلام خواهم کرد، نمی خواهم مسئولی که دغدغه نداشته باشد در رأس کار باشد.

,

امیری مقدم افزود: متاسفانه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد ملاقات و نامه هایی که دریافت می کنم مربوط به بحث اشتغال است.

,

انتقاد استاندار از عدم وجود مراکز تفریحی و رفاهی مناسب

, انتقاد استاندار از عدم وجود مراکز تفریحی و رفاهی مناسب, انتقاد استاندار از عدم وجود مراکز تفریحی و رفاهی مناسب,

وی تصریح کرد: چرا باید در استان ما مرکز تفریحی و رفاهی مناسب نباشد، چرا چراهای استان ما زیاد است باید دست به دست هم دهیم از خبرنگاران گرفته تا مدیران و مردم تا از این مشکلات عبور کنیم.

,

استاندار کرمانشاه بیان داشت: ما پیشنهاد تشکیل قرارگاه اجتماعی برای استان را دادیم چرا که باید حرکت کنیم تا مشکلاتی همچون بیکاری و اشتغال حل و فصل شود.

,

وی گفت: بنده معتقد به پخش تصویر در پشت تلویزون نیستم بلکه معتقدم باید کار و تلاش کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید زبان خودی باشند نه زبان بیگانگان، گفت: باید خبر را به طور صحیح به مردم برسانید.

,

مقام ارشد استان کرمانشاه اذعان داشت: خبرنگاران رسمی را قبول داریم و باید خبرنگاران غیر رسمی نیز برای رسمی کردن رسانه خود اقدام کنند.

,

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته همین رسانه های غیر رسمی اقدامات انجام‌نشده را تبیین کردند، آیا زلزله را تمام شده دیدید که راجع به آن کتاب قطوری نوشتید؟ البته قصد ندارم کسی را زیر سوال ببرم، همین الان از دولت درخواست کردیم ۱۶۵۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم تا زلزله را تمام شده اعلام کنیم چرا که هنوز ادارات ما در کانکس مستقر هستند و مردم ما در آن منطقه با مشکل مواجه هستند.

,

امیری مقدم ادامه داد: خبرنگاری که برای مبلغ ناچیزی، کار نکرده را به یک کار شاخص تبدیل کرده، اخلاقا این خبرنگار نیست، چون خبرنگار رسالت سنگینی همچون صداقت، سرعت و دقت را دارد، باید جوابگوباشند.

,

خبرنگاران در سامانه برای دریافت مسکن نام نویسی کنند

, خبرنگاران در سامانه برای دریافت مسکن نام نویسی کنند, خبرنگاران در سامانه برای دریافت مسکن نام نویسی کنند,

استاندار کرمانشاه در ادامه به برخی دغدغه های خبرنگاران پاسخ داد و بیان داشت: یکی از دغدغه های خبرنگاران بحث مسکن است که استدعا دارم در این خصوص همه در سامانه ثبت نام کنید و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز لیست آن دسته از خبرنگارانی که مشکل مسکن دارند را به ما تحویل دهند که بررسی کنیم که آیا می توان یک پروژه مسکن را به نام خبرنگاران ثبت کنیم.

,

وی بحث بیمه را از دیگر دغدغه های خبرنگاران عنوان کرد واظهار داشت: این موضوع نیز حل شده و خبرنگاران با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مقدمات کار را انجام می دهند و با یک مبلغ جزئی بیمه عمر، سلامت و درمان را دریافت می کنند.

,

امیری مقدم بیان داشت: شان خبرنگاران این است که مکانی بعنوان خانه مطبوعات داشته باشند که به این منظور تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت و در این زمینه شعار نمی دهم، عمل می کنم.

,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: شورای شهر نیز مکلف است خیابان و یا میدانی را به نام خبرنگار نامگذاری کنند.

,

وی بار دیگر با بیان اینکه رسانه های بدون مجوز رسمی نیستند و باید برای رسمی شدن رسانه خود اقدام کنند، گفت: باید بحث دفاع از خبرنگاران به صورت جدی پیگیری شود و باید حامی خبرنگاران رسمی باشیم.

,

امیری مقدم افزود: خبرنگاران باید مطالبه گر باشند و در کنار پیشنهادات راهکار هم داشته باشند چرا که صرف مطالبه گری تنها، حرفه ای نیست.

,

در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان مطبوعات استان و همچنین فعالان عرصه خبر با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه