اخبار داغ

پژوهشگر حوزه دیجیتال:

متاورس، تهدیدی برای خانواده است/ تغییر سبک زندگی مهمترین هدف شبکه‌های مجازی

متاورس، تهدیدی برای خانواده است/ تغییر سبک زندگی مهمترین هدف شبکه‌های مجازی
دنیا معدنی گفت: باید زندگی کردن در دنیا مجازی را با همه خوبی ها و بدی هایش بپذیریم و سبک زندگی اصیل را در این فضا پیاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دنیا معدنی مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه دیجیتال در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: زمانی دید و بازدید، تعاملات و دوستی ها در خانواده های ایرانی یک اصل مهم بود، به گونه ای که فرزندان برای آخر هفته و رفتن به خانه بزرگترها لحظه شماری می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: بهترین خاطرات نسل های دهه ۴۰ تا ۶۰ به دورهمی های خانوادگی و قرارهای هفتگی خلاصه می شود و امروز نیز حسرت آن روزها را می خورند.
,
 
,
این مدرس دانشگاه افزود: کودکی نسل های گذشته در بازی های حقیقی و گروهی خلاصه می شد، اما کودکی کودکان امروز در اتاق کوچک و نسبتا تاریک و پشت یک کامپیوتر و تلفن همراه خلاصه می شود.
,
 
,
معدنی با بیان اینکه دنیای امروز، جهان سه بعدی یا همان متاورس نامیده می شود، تصریح کرد: دنیایی که سراسر اینترنت و فضای مجازی است و آدم ها هم مجازی هستند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه متاورس تهدیدی برای خانواده است، بیان کرد: باید زندگی کردن در این دنیای مجازی را با همه خوبی ها و بدی هایش بپذیریم و فرهنگ سبک زندگی اصیل گذشته را در این فضا پیاده کرده و برای حفظ بنیان خانواده تلاش کنیم.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: به تاسی از دنیای مجازی امروز دید و بازدیدها، دوستان، تعاملات اجتماعی، کسب و کارها نیز مجازی شده اند و افراد به شدت فردگرا شده اند و از دنیا واقعی، فاصله شدیدی گرفتند.
,
 
,
معدنی با بیان اینکه کرونا نیز با مجازی کردن همه امور بر شدت این مهم افزود، گفت: به کمک کرونا ما دیگر آموزشی تحت عنوان صرفا مجازی نخواهیم داشت و تمامی آموزشی تلفیقی از آموزش مجازی و حضوری است.
,
 
,
وی ادامه داد: به همت این تغییرات سبک زندگی نیز تغییراتی جدی پیدا کرده است و برای حفظ بنیان خانواده تمامی ارگان ها باید پای کار بیایند تا بتوانیم این مهم را برای نسل های آینده حفظ کنیم.
,
 
,
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: نمی توانیم خودمان را از دنیا مجازی جدا کنیم اما می توانیم تهدید های متاروس را به فرصت تبدیل کنیم تا بهترین بهره را برده و دچار آسیب های آن نشویم.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه