اخبار داغ

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور:

زکات در نظام اقتصادی فقر را از بین می برد

زکات در نظام اقتصادی فقر را از بین می برد
حجت الاسلام مهری گفت: زکات در نظام اقتصادی می تواند برای رفع فقر کمک کند و امیدواریم بتوانیم فقرا را در نظام اسلامی به کمک این فریضه الهی، یاری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از"راه آرمان"حجت الاسلام محمدطه مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور پیش از ظهر امروز در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان گفت: علاوه بر آیات و روایتی که پیرامون جایگاه و فلسفه فریضه  الهی زکات به صورت متعدد در قرآن آمده؛ بیش از دو هزار روایت از ائمه معصومین (ع) داریم که جایگاه فریضه  زکات در بعد  نظام مالی و اقتصاد اسلامی را برای کمک به فقرا  و نیازمندان ذکر می کند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به اینکه ما ۳۱ همایش زکات را برای جریان سازی این فریضه الهی پیش بینی کرده ایم ادامه داد: استان کرمان پنجمین مقصد این همایش و جریان سازی است و تا پایان سال هر هفته این جریان سازی را در کشور با حضور کارگزاران زکات و همراهی ائمه جمعه استان  نمایندگان شورای زکات خواهیم داشت، تا منتج به این بشود سر سفره فقراء طعام بیشتری ببریم و به فرموده امام صادق(ع) اگر مردم ادای زکات را داشته باشند نباید در جامعه اسلامی فقیر داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: زکات در نظام اقتصادی می تواند برای رفع فقر کمک کند و امیدواریم بتوانیم فقرا را در نظام اسلامی به کمک این فریضه الهی، یاری کنیم.

انتهاس پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه