اخبار داغ

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

رسیدن به زهد و عرفان عقلانی مقدمه پاسداشت قیام عاشورا است

رسیدن به زهد و عرفان عقلانی مقدمه پاسداشت قیام عاشورا است
مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نماز را اساس زندگی انسان دانست و جایگاه و اثرات مثبت این فریضه الهی را غیر‌قابل انکار توصیف‌ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،پریسا خیرخواه مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ظهر امروز در جمع اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، افزود: چنانچه جایگاه نماز به واقع ‌پذیرفته‌ شود، هیچ کس قادر به منع آن برای انسان نخواهد‌ بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی در همین ارتباط حرمت، جایگاه و اثرات مثبت خواندن نماز و عمل به فرایض را یادآور‌ش و پاکی نیت را لازمه برپایی این فریضه عنوان‌ کرد.
,
 
,
مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان که در ویژه‌ برنامه «آیه‌های آفتاب»، به مناسبت ماه محرم، دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی صحبت‌ می‌‌کرد، دهه دوم ماه محرم و ایام اسارت آل‌الله را مورد توجه قرار داد و با خاطر‌نشان‌ کردن مصائب اسرای کربلا گفت: این روز‌ها را میتوان به مراتب دشوار‌تر از نیمه نخست ماه خون و قیام محسوب‌ کرد و رسالت حضرت زینب‌(س) را در انتقال پیام قیام حسینی و حمل برچم امر به ‌معروف و نهی از منکر، خطیر برشمرد.
,
 
,
خیرخواه با بیان این که پاس‌ داشت قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند رسیدن به زهد و عرفان عقلانی است، تصریح‌ کرد: این شایستگی و شناخت قدر و جایگاه، در حضرت زینب‌(س) متبلور است و بر همین‌ اساس صبر، بردباری و گذشت زینبی الگویی برای همگان، به ویژه بانوان به‌ شمار‌ می‌رود.
,
 
,
این مسئول استانی دیگر بخش سخنان خود را به ۲۶ مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به کشور اختصاص‌ داد و از این بزرگواران با عنوان شهدای زنده و سرمایه های ایران اسلامی یاد‌ کرد.
,
 
,
وی با والا و شامخ توصیف‌ کردن جایگاه شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم آنان گفت: قدرشناسی از این سرمایه‌ها، نیازمند فرهنگ‌سازی، توجه ویژه به طرح تکریم وارج‌ گذاری به رشادت‌ها و تحمل مصیبت‌ها از سوی آنان است.
,
 
,
مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان این که لازمه نهادینه‌ سازی فرهنگ قدرشناسی، درک درست از جایگاه و آگاهی از دشواری‌‌های ایثارگران است، تاکید‌ کرد: برای ایجاد پیوند‌های هر چه‌ بهتر ، نیازمند هم‌نشینی اهدای شاخه گلهای سپاس به این عزیزان هستیم .
,
 
,
قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه نماز استان گیلان، پایان‌بخش صحبت‌های پریسا‌ خیرخواه در ویژه‌برنامه «آیه‌های آفتاب» بود که روز چهارشنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌ گرفت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه