اخبار داغ

نهادهای بین المللی خواستار توضیح شدند

نامه محرمانه فیفا به فدراسیون فوتبال؛ ورود سیاسیون به انتخابات ممنوع!

نامه محرمانه فیفا به فدراسیون فوتبال؛ ورود سیاسیون به انتخابات ممنوع!
فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران بابت دخالت نهاد ثالث در انتخابات فدراسیون فوتبال تذکر داده و خواستار توضیحات شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، اتفاقات جدیدی در حال رقم خوردن است. جبهه‌گیری برخی از سیاسیون درباره انتخابات پیش رو از منظر نهادهای بین المللی دور نمانده و آن را در راستای ورود سیاست به فوتبال تعبیر کرده و خواستار توضیحات فدراسیون فوتبال در این زمینه شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
فیفا و AFC طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران بابت دخالت نهاد ثالث (بعضی از سیاسیون) در انتخابات فدراسیون فوتبال تذکر داده و فدراسیون فوتبال را به رعایت اصول و الزامات فیفا و AFC مطابق مواد اساسنامه ۱۴-۱، ۱۹-۱ و ۱۹-۲ فیفا و مواد اساسنامه ۱۰-۱، ۱۵-۱ و ۱۵-۲ AFC) ارجاع داده که بر اساس آن فدراسیون فوتبال باید مستقل باشد و خود را از هرگونه مواضع سیاسی ناروا و یا هرگونه نفوذ شخص ثالث مجزا نماید به خصوص اعضای هیئت رئیسه فدراسیون باید بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و بدون نفوذ نهادهای سیاسی و خارجی و طی یک روند تضمین شده، دموکراتیک و عادلانه انتخاب شوند.
,
 
,
در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال آورده شده است: با توجه به جدی بودن تخلف که در بعضی از سخنان عنوان شده از طرف نهادهای ثالث که در اختیار ماست، ما از فدراسیون فوتبال ایران تقاضا داریم تا گزارش مکتوب در مورد جزئیات موضوع فوق الذکر را تا حداکثر تاریخ ۲۰ اوت ۲۰۲۲به فیفا و AFC ارائه نمایند.
,
 
,
در نامه ارسالی فیفا و AFC بعضی از مصاحبه های نمایندگان سیاسیون جهت راستی آزمایی به فدراسیون فوتبال ارسال شده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه