اخبار داغ

معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان:

۸۷۲ پروژه عمرانی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

۸۷۲ پروژه عمرانی در هفته دولت به بهره برداری می رسد
منصور بیجار گفت: در هفته دولت امسال ۸۷۲ پروژه با اعتبار هفت هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مقایسه اعتبارات عمرانی استان نشان می دهد هنگام شروع به کار دولت سیزدهم این اعتبارات ۲ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان بود اما با توجه جدی دولت به استان سیستان و بلوچستان تا این لحظه ۵ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و نکته مهم این است که بخش اعظمی از این اعتبارات به صورت نقدی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
بیجار افزود: سفر رئیس محترم جمهور در شهریور ماه سال گذشته مصوبات بسیار خوبی در حوزه های مختلف راهسازی، آبرسانی، بهداشت و درمان داشت که ۱۱۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای این مصوبات در نظر گرفته شد که ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت و ۲۵۰ میلیون یورو هم از محل منابع ارزی بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: تاکنون از مصوبات سفر ریاست جمهوری ۳۰ مصوبه به صورت کامل اجرا شده و ۸۸ مصوبه در حال اجراست. 
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: حضور مسئولین کشوری به استان بسیار پررنگ بوده به طوری که در در حوزه وزارت نیرو تاکنون ۶ سفر از سوی وزیر نیرو انجام شده و به صورت ویژه مصوباتی را برای استان سیستان و بلوچستان داشته است.
,
 
,
وی افزود: در حوزه پروژه انتقال آب از دریای عمان، اولین شرکت برای اجرای این پروژه شروع به کار کرده و زمین مورد نیاز برای تجهیزات و تاسیسات این پروژه در ۴ قطعه اختصاص یافته است.
,
 
,
بیجار تصریح کرد: موضوع دیگری که در همین دولت آغاز شده انتقال آب از تهلاب به زاهدان است که با اخذ مجوز ماده ۲۳ ردیف بودجه برای آن اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون مناقصه خرید لوله برای این پروژه به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.
,
 
,
وی گفت: پروژه حفر ۱۰ حلقه چاه و انتقال آب چاه های حرمک به زاهدان نیز اجرا شد که توسط آب و فاضلاب استان به تناسب نیاز در حال بهره برداری است.
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد: در حوزه سیستان نیز علیرغم خشکسالی امسال کمترین میزان قطعی آب را داشتیم که جای تقدیر از همکاران این حوزه دارد.
,
 
,
وی اذعان کرد: عملیات بهره برداری از چاه ژرف شماره ۳ در شهرستان نیمروز در حال انجام بوده و اجرای تاسیسات و آب شیرین کن آن در حال انجام است و بهره برداری از آن در هفته دولت انجام خواهد شد.
,
 
,
بیجار افزود: آبرسانی به شهر خاش از پروژه های  بسیار مهمی بود که بعد از ۴ دهه در این دولت اجرا شد و با تصویب ماده ۲۳ برای این پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب در حال انجام است.
,
 
,
وی اظهارداشت: طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی در طول دوران تاریخ اجرایی کشور است که آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور هدف قرار گرفته و از این میزان، آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی در سپاه پاسداران در حال انجام است و تا این لحظه عملیات اجرایی بیش از ۸۱ روستا به اتمام رسیده است. 
,
 
,
وی تصریح کرد: این پروژه تنها از جنس آبرسانی نیست و توسعه و ترمیم شبکه آبرسانی نیز در دستور کار و اجرا قرار دارد.
,
 
,
بیجار ادامه داد: موضوع پایداری آب شرب روستاها و شهر های منطقه سیستان بسیار مهم است که با همت آب و فاضلاب، آب منطقه ای و سپاه پاسداران انتقال آب از چاه نیمه ۴ به ۳ و از چاه نیمه ۲به ۱ انجام شد و همچنان نیز در حال اجرا است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه ها خیرین نیز  آبرسانی به ۵۰۰ روستا در سطح استان را بر عهده گرفته اند.
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۳۵ حلقه چاه نیز برای تثبیت و پایداری آب، تاکنون کف شکنی و حفر شدند.
,
 
,
وی بیان داشت: در حوزه راه ها، احداث ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه از ابتدای شروع به کار  دولت اجرا شده است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
,
 
,
بیجار ادامه داد: احداث پل های بزرگ در شمال و جنوب استان مورد نیاز است که عملیات اجرایی بخش زیادی از این پل ها آغاز شده است.
,
 
,
وی بیان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن رتبه اول را در کشور داریم همچنین اجرای طرح هادی در ۱۳۳ روستا و در شهرستان کنارک بیش از ۱۸۰۰ مسکن روستایی در حال اجراست است.
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: اقدامات در حوزه گازرسانی نیز بی نظیر است و اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و خط انتقال سیستان در مراحل نهایی قرار دارد‌ و خط انتقال خاش به میرجاوه نیز در حال اجراست و عملیات اجرایی در ۱۲۵ روستای خاش نیز در حال اجراست.
,
 
,
وی ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز بیش از یک هزار و ۱۱۵ کلاس درس اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده و ۱۵۰۰ کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز شده و بیش از ۱۵۰۰ کلاس نیز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز شده است. علاوه بر این بیست هزار متر مربع آسفالت در حوزه مدارس انجام شده است.
,
 
,
بیجار بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان چند پروژه بزرگ تعیین تکلیف شده که از آن جمله  بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی ایرانشهر می توان نام برد که در حال اجراست همچنین بیمارستان چابهار نیز در مراحل نهایی عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا بوده علاوه بر این عملیات اجرایی بیمارستان نیروی دریایی شهر کنارک به اتمام رسیده و به زودی تجهیز آن آغاز خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: در حوزه ورزش و جوانان سالن خانه کشتی زابل و سالن دو هزار نفری چابهار در شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پایان می توان گفت که در هفته دولت ۸۷۲ پروژه به بهره براری خواهد رسید که با ۷ هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه