اخبار داغ

انتقاد امام جمعه یاسوج از کمبود مسجد در مرکز استان/ نگرانی چرامی‌ها از وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه

انتقاد امام جمعه یاسوج از کمبود مسجد در مرکز استان/ نگرانی چرامی‌ها از وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه
امام جمعه یاسوج گفت: تعداد مساجد در استان خیلی کم است که باید در این زمینه همت مضاعف صورت گیرد از طرف دیگر پیش بینی های لازم برای ساخت مساجد در مرکز استان خوب انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج در خطبه های این هفته شهر یاسوج بیان داشت:  ابتدا خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می کنم، برخی ها راه دین را بر مردم به راه های مختلف می بندند و این موضوع باعث می شود که جامعه از اخلاق و معنویات دور شود؛ این موضوع انواع مختلف دارد، شبهه های زیادی ایجاد می کنند، برخی ها کتاب می نویسند مثل آیات شیطانی یا در رسانه خود شبهه پراکنی می کنند و این موضوع باعث می شود برخی ها دچار تردید شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,
وی خاطر نشان کرد: گاهی وقت حکومت های طاغوتی قانون هایی را تدبیر می کنند تا بستر گناه زیاد شود و حکومت طاغوت نیز این کار را می کرد به گونه ای که حجاب و اخلاق را سرکوب می کرد.
,
 
,
 
,
امام جمعه یاسوج ادامه داد: برخی ها فرزند خود را درست تربیت نمی کنند و یا اینکه در مقابل اسلام قرار می دهند، برخی ها زنان خود را نقطه مقابل حجاب قرار می دهند و اینها در حال این هستند که انسان را از اخلاق و معنویت دور می کنند.برخی ها برای فرزندان خود هزینه می کنند تفریح می برند اما در خصوص احکام دینی کاری با انها ندارد و انها را راهنمایی نمی کنند.
,
 
,
 
,
وی گفت: کسی که با پوشش نامناسب به خیابان می آید باعث می شود دیگران نیز به گناه بیفتد و کسانی که لباس های نامناسب می فروشند نیز در این‌ گناه شریک جرم هستند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت:  اگر کسی یک سنت حسنه را در جامعه پایه گذاری کرد و هر کسی به این سنت حسنه اقتدا کرد و ان را انجام داد ثواب آن برای کسی که این فرهنگ صحیح را  گذاشت نوشته می شود.
,
 
,
آیت الله نصیر حسینی افزود: برخی ها در حال ترویج سنت های ناصحیح هستند که اینها گناه کبیره است چون دیگران را به سنت نا صحیح ترویج می دهند.
,
 
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: این افراد عذاب آنها سخت و شدید خواهد بود، و در مقابل افرادی هستند که  حلال و حرام می کنند و اهل نماز و روزه هستند و در مقابل فرمان خدا تسلیم هستند و اگر جای هم اشتباه کردند استغفار می کنند و این افراد اهل بهشت هستند .
,
 
,
 
,
وی بیان داشت: بهشت راه خداست و انسان باید تلاش کند  به بهشت خداوند برسد، ما در این دنیا تحمل درد دندان را نداریم در حالی که در جهنم تمام وجود انسان در حال درد است.
,
 
,
 
,
آیت الله نصیر حسینی در ادامه خطبه های پیش از نماز جمعه شهر یاسوج بیان داشت: در سایه تقوا است که آرامش دنیا و آخرت می رسیم و این دنیا نیز تمام خواخد شد، هر چه باشیم سرانجام تمام خواهد شد و آن دنیا آخرت است که ابدی است و آنجا نیز وابسطه به اعمال خود ماست. نمی شود قیمت گذاری کرد در برابر بهشت و باید مراقب نفس خود باشیم که شیطان ما را فریب ندهند.
,
 
,
 
,
امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد گفت: کودتای آمریکایی برای باز گرداندن شاه خبیث و ساکت کردن دولت قانونی و ملی مصدق است و این کودتا خواست آمریکایی ها بود و این نهایت ذلت و خواری برای یک ملت است که نتواند برای خود تصمیم بگیرد.
,
 
,
 
,
وی گفت: در دوران طاغوت تمام تصمیم گیری های ملت ایران دست آمریکایی ها و انگلیس بود و  آنها محمد رضا پهلوی را مجبور می کردند که مصدق را  عزل کنند.
,
 
,
 
,
آیت الله نصیر حسینی خاطر نشان کرد: ملت ما بیدار شد و در دهن آمریکا و انگلیس زد و امروز ما شاهد این هستیم کشوری که یک روز تمام امورات آن دست آمریکا بود امروز در برابر آمریکا ایستاده است؛ ما باید قدر انقلاب ، خون شهدا و ولایت فقیه را بدانیم که امروز ایران یک قدرت جهانی است.
,
 
,
وی افزود: ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد است که ابن روز را گرامی می داریم و ما باید به مساجد توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که مسجد محل انقلاب بوده است، مساجد در استان خیلی کم هستند و باید در بحث ساخت مساجد همت مضاعف شود. پیش بینی های لازم برای ساخت مساجد در  مرکز استان خوب کار نشده است.
,
 
,
 
,
امام جمعه یاسوج بیان کرد: روز دوشنبه ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی است که این موضوع برای ما بسیار مهم است ، وقتی موشک های ما در آسمان به پرواز در آمده و پهپاد آمریکا همچنین پایگاه عین الاسد را مورد هدف قرار داد آنها نتواستند فکر تعرض به ما را داشته باشند.
,
 
,
وی بیان کرد: اگر شیر نشدید دیگران برایت تصمیم می گیرند، مثل حیوانی که در عزا سرش را می برند و در شادی نیز سرش را می برند  و اگر ما نیز از نظر نظامی ضعیف باشیم در شادی و غم سر ما را می برند.
,
 
,
آیت الله حسینی گفت: با توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب  تکلیف ما در خصوص سلاح هسته ای مشخص است اما در خصوص صنعت هسته ای باید پیشرفت کنیم
,
 
,
 
,
امام جمعه یاسوج در پایان با اشاره به درپیش بودن هفته دولت بیان کرد: از همه کسانی که در دولت در حال تلاش هستند تشکر می کنیم، رئیس جمهور بعد از رهبر معظم انقلاب شخص دوم مملکت است، همان طور که مسئولیت در دوران طاغوت گناه است خدمت در نظام اسلامی ثواب دارد، دولت در حال تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم هستند.
,

 

,

_________________________________________________

,

 

,
خطیب جمعه لنده مطرح کرد
, خطیب جمعه لنده مطرح کرد, خطیب جمعه لنده مطرح کرد,
نقش سواد رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی/١٠سال است امریکا در برجام سنگ اندازی می کند
, نقش سواد رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی/١٠سال است امریکا در برجام سنگ اندازی می کند, نقش سواد رسانه ای در کاهش آسیب های اجتماعی/١٠سال است امریکا در برجام سنگ اندازی می کند,
 
,
 
,
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد. 
,
 
,
وی گفت: ٢٨مراد سالروز کودتای سال٣٢که یک دولت قانونی را بر میداند و یک شخص که مورد تایید ایادی استکبار و سازمان های اطلاعاتی امریکا و انگلیس بود را جایگزین می کنند که درس عبرتی برای کسانی بود که به غربی ها اعتماد کنند. 
,
 
,
امام جمعه لنده تصریح کرد: غربی های و امریکایی ها همواره به دنبال نفاق و بحران در ایران وکشورهای منطقه هستند وبیش از ٧٠سال است که در امورات داخلی ایران دخالت دارند و بیش از ١٠سال است که در قضیه برجام سنگ اندازی می کنند و در کمال گستاخی با استفاده از غول های رسانه ای خود ایران را مقصر اصلی در عدم اجرای برجام می دانند. 
,
 
,
وی تاکیدکرد:این درحالی است که ملت ایران همواره در مقابل زیاده خواهی امریکایی ها وغربی ها ایستاده است و کوتاهی نخواهد کرد. 
,
 
,
محمودی اصل گفت: شکار سلمان رشدی در کمتر از ١٠دقیقه، شکست قدرت های امنیتی و اطلاعاتی امریکا را در جهان به نمایش گذاشت و ترامپ و دیگر عاملان ترور سردار سلیمانی نیز باید بدانند که انتقام خون این سردار بزرگ گرفته خواهدشد و این روز دیر نخواهد بود. 
,
 
,
 
,
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نفوذ اینترنت در جامعه بشری همواره در مسیر راحتی بشر به وجود آمده است که در کنار همه فرصت ها آسیب های جدی نیز به همراه دارد که باید مراقب اثرات منفی آن باشیم و ای کاش فرهنگ استفاده درست را از آن می داشتیم. 
,
 
,
 
,
امام جمعه لنده گفت: امروز زندگی ما تحت نفوذ فضای مجازی و اینترنت قرار گرفته است که دشمن دنبال ترویج بی فرهنگی و ابتذال در سبک زندگی است که لازم است خانواده ها نسبت به ارتقای سواد رسانه ای تلاش بیشتری داشته باشند. 
,
 
,
 
,
وی گفت: بعد از حمله به مساجد این روز به عنوان روز مسجد برای درک بهتر جایگاه مساجد برای تربیت و تعالی اندیشه های دینی و تربیت درست فرزندان از مساجد استفاده کنند. 
,
 
,
 
,
محمودی اصل تاکید کرد: مساجد اگر از هیت امنای خوب و توانمند برخوردار باشند می توانند نقش فعالی در رشد و پویایی جامعه برعهده خواهندداشت. 
,
 
,
 
,
_________________________________________________________________
,
 
,

نگرانی چرامی ها از وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام اظهار داشت: در عصر حاضر زمان و هزینه دو عنصر مهم در زندگی بشر میباشند.

وی افزود: با استفاده از فناوری اطلاعات میتوان زمان و هزینه را در اختیار گرفت. 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: دولت ها در صورت توجه به زیر ساختهای اینترنتی و بالا بردن سطح دسترسی مردم به اینترنت و تجارت الکترونیک میتوانند به ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای مشروع دست یابند.

افشاراظهار داشت: کشورها و قطب های بزرگ اقتصادی دنیا از زیر ساخت اینترنتی بالا برخوردار بوده و در زمینه تجارت الکترونیک سرمایه گذاری بالایی انجام داده اند.

وی افزود: در شهرستان چرام مشکلاتی در باب تلفن ثابت ،تلفن همراه واینترنت وجود دارد که مردم از این موضوع نگران هستند.به بخشی از این مشکلات اشاره می شود تا مسولان مخابرات استان با درایت و تدبیر در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کنند.

وی افزود: این مشکلات بعلت اعتبار مالی زیاد از عهده مخابرات چرام خارج است.و از زحمات و تلاش های آن عزیزان در خدمت به همشهریان تقدیر وتشکر را دارم.

۱-شبکه کابل مخابرات فرسوده و ناکارآمد شده است.

۲- در اکثر روستا ها زیرساخت تلفن ثابت از بین رفته است.

۳-در نقاطی حتی داخل شهر امکان واگذاری تلفن ثابت و استفاده از خدمات مخابرات وجود ندارد به دلیل اینکه یا این نقاط شهر جدید هستند و در آن نقاط مخابرات خدماتی ارائه نداده یا براثر فرسودگی جایگزین نشده است

۴-کندی سرعت و قطعی اینترنت اکثرا همگانی هست.

افشار گفت: در مورد آنتن دهی تلفن همراه و اینکه نقاطی در شهر و اطراف شهر هستند که مردم مشکل آنتن دهی و اینترنت همراه را دارند.

وی افزود: در شهر چرام کارخانه یا کارگاهی جهت اشتغال مردم وجود ندارد.بخشی از زنان و جوانان از طریق فروش محصولات و کسب و کار اینترنتی امرارمعاش میکنند و هزینه اجاره مغازه و رفت و آمد ندارند با کسب وکار اینترنتی می توانند کل استان و شهرهای اطراف را پوشش دهند اما کندی سرعت اینترنت برای این قشر مشکلاتی ایجاد کرده است.

خطیب جمعه چرام تاکید: مسولان مخابرات در استان با یک سوال و نظرسنجی ساده در شهرستان چرام به گلایه مردم در این باب پی خواهید برد.

وی افزود: تثبیت مبانى فکرى و ترویج اندیشه مقدس قیام امام حسین (ع) برعهده امام سجاد (ع) بود. امام سجاد (ع)، حیاتى تازه به علوم و معارف اسلامى بخشید و زمینه مناسبى را براى انقلاب فکرى و فرهنگى امام باقر (ع) و امام صادق (ع) و احیاى فرهنگ قرآنى و تمدن اسلامى فراهم ساخت.

افشار بیان نمود: در مورد ویژگى‌هاى دعاهاى امام سجاد (ع) به‌خاطر داشته باشیم که هیچ یک از دعاهاى ائمه (ع) به اندازه دعاهاى امام سجاد (ع) صلوات ندارد. امام با صلوات فرستادن مرتب، ما را به این نکته توجه داده است که پیامبر و آل او در مسیر حق و هدایت انسان به سمت قله‌ها هستند، نه افراد دیگر، اتفاقاً پس از این صلوات بلافاصله یک مسأله اجتماعى یا سیاسى یا اخلاقى مطرح است.

وی افزود: اگر نگاه تاریخى به صحیفه داشته باشید، متوجه خواهید شد در کلمه کلمه آن یک مفهوم والا نهفته است. امام در قالب دعا دین را بازسازى کرده است. تعبیر بسیار دقیق مرحوم حسن الامین که بعد هم مرحوم سید جعفر مرتضى دارد: «الامام السجاد باعث الاسلام من جدید» امام سجاد(ع)، اسلام را دوباره بازسازى کرد.

,

نگرانی چرامی ها از وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه

, نگرانی چرامی ها از وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه, نگرانی چرامی ها از وضعیت اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه,

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام اظهار داشت: در عصر حاضر زمان و هزینه دو عنصر مهم در زندگی بشر میباشند.

,

وی افزود: با استفاده از فناوری اطلاعات میتوان زمان و هزینه را در اختیار گرفت. 

,

خطیب جمعه چرام بیان نمود: دولت ها در صورت توجه به زیر ساختهای اینترنتی و بالا بردن سطح دسترسی مردم به اینترنت و تجارت الکترونیک میتوانند به ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای مشروع دست یابند.

,

افشاراظهار داشت: کشورها و قطب های بزرگ اقتصادی دنیا از زیر ساخت اینترنتی بالا برخوردار بوده و در زمینه تجارت الکترونیک سرمایه گذاری بالایی انجام داده اند.

,

وی افزود: در شهرستان چرام مشکلاتی در باب تلفن ثابت ،تلفن همراه واینترنت وجود دارد که مردم از این موضوع نگران هستند.به بخشی از این مشکلات اشاره می شود تا مسولان مخابرات استان با درایت و تدبیر در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کنند.

,

وی افزود: این مشکلات بعلت اعتبار مالی زیاد از عهده مخابرات چرام خارج است.و از زحمات و تلاش های آن عزیزان در خدمت به همشهریان تقدیر وتشکر را دارم.

,

۱-شبکه کابل مخابرات فرسوده و ناکارآمد شده است.

,

۲- در اکثر روستا ها زیرساخت تلفن ثابت از بین رفته است.

,

۳-در نقاطی حتی داخل شهر امکان واگذاری تلفن ثابت و استفاده از خدمات مخابرات وجود ندارد به دلیل اینکه یا این نقاط شهر جدید هستند و در آن نقاط مخابرات خدماتی ارائه نداده یا براثر فرسودگی جایگزین نشده است

,

۴-کندی سرعت و قطعی اینترنت اکثرا همگانی هست.

,

افشار گفت: در مورد آنتن دهی تلفن همراه و اینکه نقاطی در شهر و اطراف شهر هستند که مردم مشکل آنتن دهی و اینترنت همراه را دارند.

,

وی افزود: در شهر چرام کارخانه یا کارگاهی جهت اشتغال مردم وجود ندارد.بخشی از زنان و جوانان از طریق فروش محصولات و کسب و کار اینترنتی امرارمعاش میکنند و هزینه اجاره مغازه و رفت و آمد ندارند با کسب وکار اینترنتی می توانند کل استان و شهرهای اطراف را پوشش دهند اما کندی سرعت اینترنت برای این قشر مشکلاتی ایجاد کرده است.

,

خطیب جمعه چرام تاکید: مسولان مخابرات در استان با یک سوال و نظرسنجی ساده در شهرستان چرام به گلایه مردم در این باب پی خواهید برد.

,

وی افزود: تثبیت مبانى فکرى و ترویج اندیشه مقدس قیام امام حسین (ع) برعهده امام سجاد (ع) بود. امام سجاد (ع)، حیاتى تازه به علوم و معارف اسلامى بخشید و زمینه مناسبى را براى انقلاب فکرى و فرهنگى امام باقر (ع) و امام صادق (ع) و احیاى فرهنگ قرآنى و تمدن اسلامى فراهم ساخت.

,

افشار بیان نمود: در مورد ویژگى‌هاى دعاهاى امام سجاد (ع) به‌خاطر داشته باشیم که هیچ یک از دعاهاى ائمه (ع) به اندازه دعاهاى امام سجاد (ع) صلوات ندارد. امام با صلوات فرستادن مرتب، ما را به این نکته توجه داده است که پیامبر و آل او در مسیر حق و هدایت انسان به سمت قله‌ها هستند، نه افراد دیگر، اتفاقاً پس از این صلوات بلافاصله یک مسأله اجتماعى یا سیاسى یا اخلاقى مطرح است.

,

وی افزود: اگر نگاه تاریخى به صحیفه داشته باشید، متوجه خواهید شد در کلمه کلمه آن یک مفهوم والا نهفته است. امام در قالب دعا دین را بازسازى کرده است. تعبیر بسیار دقیق مرحوم حسن الامین که بعد هم مرحوم سید جعفر مرتضى دارد: «الامام السجاد باعث الاسلام من جدید» امام سجاد(ع)، اسلام را دوباره بازسازى کرد.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه