اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

مسئولان مانع از هدررفت زحمات کشاورزان باشند/ تربیت جوان مومن، شجاع، پای کار و ولایتمدار مورد توجه مسئولان باشد

مسئولان مانع از هدررفت زحمات کشاورزان باشند/ تربیت جوان مومن، شجاع، پای کار و ولایتمدار مورد توجه مسئولان باشد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئولان مانع از هدررفت زحمات کشاورزان باشند

, مسئولان مانع از هدررفت زحمات کشاورزان باشند, مسئولان مانع از هدررفت زحمات کشاورزان باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به مشکلات هرساله در حوزه برداشت محصول و فروش سیب، اظهار داشت: مسئولان مربوطه باید از هم اکنون به موضوع سیب توجه کنند و نگذارند همانند هرسال شاهد هدررفت زحمات کشاورزان باشیم.

,

وی افزود: مشکل سیب و کشاورزی در آذربایجان‌غربی مورد توجه و تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم بوده، بر همین اساس مدیران باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی اساسی داشته باشند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در مورد تغییر الگوی کشت در استان، باید راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم از جانب کارشناسان جهاد کشاورزی به مردم و کشاورزان ارائه شود تا در این خصوص اقدامات اثرگذار انجام پذیرد.

,

وی، بروز مشکلاتی همانند کم‌آبی و قطعی مکرر آب در مناطق مختلف شهری و روستایی مرکز استان آذربایجان‌غربی را نامناسب توصیف کرد و گفت: در کنار توصیه مردم به صرفه جویی در مصرف آب، باید مدیریت لازم و مناسب هم از جانب مسئولان حوزه آب انجام شود تا مشکلات مردم افزایش نیابد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: استقرار تانکرهای آب در نقاط دارای مشکل آب کمترین کاری است که مسئولان انجام دهند، در کنار این موضوع باید برای رفع مشکل نیز اقدام جدی شود.

,

وی، کار و فعالیت جهادی را بسترساز امیدافزایی دانست و تاکید کرد: مدیران جهادی و خادم در دولت مردمی باید سر کار باشند و اجازه کم‌کاری و سستی به مسئولان داده نشود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با اشاره به پیش‌رو بودن با روز جهانی مسجد، تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه مردمی و دینی شناخته می‌شوند و باید این کارکرد به اماکن مقدس بازگردانده شود.

,

وی گفت: برگزاری نماز جماعات یومیه، تشکیل جلسات مردمی و رفع مشکلات محلات و جامعه از بطن مساجد جزو الزاماتی است که باید در زمینه مدیریت مساجد به آن توجه شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، مدیریت مردمی را لازمه موفقیت در حوزه مساجد برشمرد و ابراز داشت: همه مردم و به ویژه جوانان باید در مدیریت و برنامه‌ریزی مساجد دخالت و ورود کنند تا شاهد تاثیر مثبت برنامه‌ها باشیم.

,

وی تاکید کرد: تعطیلی و بسته بودن مساجد در زمان نماز مورد انتقاد جدی مومنان قرار دارد و به هیچ وجه قابل قبول نیست. باید تمامی متولیان حوزه مساجد به باز بودن این اماکن مقدس در طول روز و به ویژه زمان اذان و نماز جماعت توجه کنند.

,

تربیت جوان مومن، شجاع، پای کار و ولایتمدار مورد توجه مسئولان باشد

, تربیت جوان مومن، شجاع، پای کار و ولایتمدار مورد توجه مسئولان باشد, تربیت جوان مومن، شجاع، پای کار و ولایتمدار مورد توجه مسئولان باشد,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر تربیت جوان مومن،انقلابی، شجاع و ولایتمدار، اظهار کرد: همه مسئولان اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی و کسانی که می‌خواهند این نظام به صاحب اصلی اش برسد باید به امر تربیت نیروی جوان،مومن، شجاع، پای کار و ولایتمدار توجه داشته باشند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: تنها راه تربیت چنین جوانانی است و این موضوع مورد تاکید امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری بوده و در ادامه شهید فهمیده ها و شهید حججی ها تربیت یافتند.

,

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار داشته و به ابرقدرت تبدیل شده است، گفت: امروز قدرت ایران اسلامی به جایی رسیده که دشمنان ما آمریکا، سخنان خود را با ایران شروع کرده و با ایران به پایان می رسانند.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه اگر دشمنان امروز درخواست مذاکره می کنند، نشان دهنده قدرت ایران است، تصریح کرد: چون ایران تبدیل به ابرقدرت شده و هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل ایران بایستد و این موضوع در طول تاریخ در دوران دفاع مقدس و یا در مبارزه با داعش نیز نمود پیدا کرده است.

,

امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه نباید خودتحقیر باشیم، اظهار کرد: دانشمندان و پژوهشگران و متخصصان ایرانی در اوج تحریم ها ماهواره به فضا پرتاب کرده و در عرصه های مختلف نیز پیشرفت داشته ایم ولی دشمنان این را نمی توانند ببینند و به زبان بیاورند.

,

وی گفت: دشمنان ما نفهم هستند و جهالت و انحراف به آنها اجازه نمی دهد تا از پیشرفت های ما حرف بزنند.

,

حسن زاده افزود: پیشرفت های ما در سایه مکتب حضرت اباعبدالله (ع)، معارف اهل بیت(ع) و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان بوده و امروز نیز لازم است تا اتحاد داشته و مساجد را تقویت کرده و جوانان را در مسیر الهی و معنویت تربیت کنیم.

,

وی به موضوع فضای مجازی نیز اشاره و اظهار کرد: در دنیای مجازی جای شهید و جلاد ‌و حق و باطل را عوض می کنند، همان کاری که معاویه با جنگ تبلیغاتی علیه امیرالمومنین، حضرت علی(ع) راه انداخته بود و لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

,

امام جمعه میاندوآب به روز جهانی مسجد اشاره و با تاکید بر تقویت مساجد، تصریح کرد: اگر مساجد بسته شوند در آن صورت آسیب های اجتماعی افزایش می یابند و لذا باید مساجد را رونق داد و هیئت امنا و ادارات متولی مساجد را تقویت و رونق دهند.

,

وی هم چنین بر لزوم علم آموزی و معرفت افزایی تاکید کرد.

,

قطارِ پیشرفت‌های فنی ایران در حوزه هسته‌ای و دیگر حوزه ها در حال حرکت است

, قطارِ پیشرفت‌های فنی ایران در حوزه هسته‌ای و دیگر حوزه ها در حال حرکت است, قطارِ پیشرفت‌های فنی ایران در حوزه هسته‌ای و دیگر حوزه ها در حال حرکت است,

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره  به پیام‌های اصلی پرتاپ ماهواره‌ی خیام، اظهار کرد: یکی از پیام‌های محوری و مهمِ ابتکار ایران در ارسال ماهواره خیام به فضا از طریق ماهواره‌برِ سایوز، ارسال سیگنالی مستقیم به طرف‌های غربی در چهارچوب معادله برجام بویژه آمریکا مبنی بر این مساله است که قطارِ پیشرفت‌های فنی ایران چه در حوزه هسته‌ای و چه دیگر حوزه‌ها نظیر حوزه فضایی در حال حرکت است و تحرکات مقطعیِ طرف‌های غربی و ارائه بسته‌های پیشنهادی که البته هیچ تضمینی نیز نسبت به اجرای درستِ آن‌ها از سوی غرب وجود ندارد، قادر نیستند از پیشرفت‌های کشورمان جلوگیری کنند.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: توسعه همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه، عملاً زنگ خطر را برای کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها به صدا درآورده است و به نوعی یک اهرم جدید را برای تهران در مواجهه با طرف‌های غربی ایجاد کرده است.

,

وی با بیان اینکه اکنون روس‌ها نیز بواسطه جنگ اوکراین، نیاز زیادی را به ایران به‌ویژه در حوزه استفاده از کریدورهای تجاری این کشور پیدا کرده‌اند، گفت: با توجه به انسداد شریان‌های ژئوپلیتیکی روسیه در مرزهای شمالی، شرقی و غربیشان، اکنون به جنوب و به طور خاص ایران، به مثابه یک متحد راهبردی می‌نگرند.

,

جلالی به موضوع حمله به سلمان رشدی خبیث و مفلوک اشاره و تصریح کرد:  حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی هم باشند، چقدر انتقام به آنها نزدیک است.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: حمله به رشدی، نشان از این است که حرف امام برزمین نخواهد ماند و بسان تیری که از کمان رها شده سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد و این همان پیش‌بینی امام خامنه‌ای عزیز است.

,

وی در ادامه به دستاوردهای جنگ  سه‌روزه غزه اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از پیامدهای مهم جنگ سه روزه اخیر این بود که نشان داد جنبش جهاد اسلامی به‌ تنهایی توانسته مواضع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و از خود دفاع کند، افزود: به طور کلی جنگ سه روزه اخیر و به خصوص کوتاه بودن آن ثابت کرد دشمن صهیونیستی با وجود تبلیغات گسترده، توان ورود به جنگ‌های طولانی‌مدت را ندارد.

,

جلالی با بیان اینکه تجربه این جنگ و نبردهای قبلی گویای این واقعیت است که گنبد آهنین، توان مقابله با موشک‌های نقطه زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد؛ اظهار کرد: این موضوع در ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز اتفاق افتاد و حدود ۹۰ درصد از راکت‌ها و موشک‌های مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه به مراکز نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی برخورد کرد.

,

وی به گزارش زیاد النَخاله از جنگ سه روزه غزه به ولی امر مسلمین و پاسخ امام خامنه ای به وی اشاره و تصریح کرد: این نامه حکایت از دستاوردهای بزرگی برای مقاومت فلسطین و هماهنگی و هم‌افزایی جبهه مقاومت فلسطین داشت که در آن از نقش سیدمقاومت و حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی نیز قدردانی شده بود که امام خامنه‌ای نیز در پاسخ وی، از افتخارات مضاعف جنبش جهاد اسلامی و ارتقاء جایگاه این جنبش در مقاومت فلسطین سخن گفتند و بر پیوند مجاهدت غزه و کرانه غربی تاکید کرده و بشارت قوت مقاومت و افول صهیونیستها را دادند.

,

به هیچ وجه زیر بار زیاده‌خواهی‌های غرب نخواهیم رفت

, به هیچ وجه زیر بار زیاده‌خواهی‌های غرب نخواهیم رفت, به هیچ وجه زیر بار زیاده‌خواهی‌های غرب نخواهیم رفت,

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : امروز رهبر معظم انقلاب و دولت و مجلس و مردم در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار و غرب، عزتمندانه ایستاده و قاطعانه جواب آنان را می‌دهند. این عزت را رهبری و دولت و مجلس و مردم، از سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین و امام سجاد به ارث برده‌اند.

,

 وی مسجد را اولین خانه توحید، کانون هدایت و ارشاد، پایگاه ضد ستم و خانه خدا در زمین عنوان کرد و گفت : در هر نطقه از کره‌ی خاکی مسجد باشد، نشانه‌ی عظمت دین مبین اسلام و بیانگر وجود افراد مسلمان در آن منطقه است.

,

 هاشمی با بیان اینکه از جمله‌ی مسائل مهم سیاسی مذاکرات وین است، افزود: غرب دراین مذاکرات، به جای اینکه بخواهد در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران بحثی بکند، فقط در مورد رفع تحریم‌های ظالمانه‌ی غرب سخن گفته است. متنی که از ناحیه‌ی غرب برای این مذاکرات تنظیم شده، یک توافق برد برد نیست، بلکه غرب در این مذاکرات می‌خواهد به ایران امتیاز ناچیز بدهد و در مقابل آن امتیاز بیشتری بگیرد. مذاکره کنندگان در وین نیز، به هیچ وجه این متن را امضا نکردند. لذا مجلس، دولت و ملت ایران به هیچ‌وجه، تا زمانی که منافع ملت ایران در این مذاکرات تأمین نشود، زیر بار زیاده‌خواهی‌های غرب نخواهد رفت.

,

وی گفت : در خصوص بازگشت آمریکا به برجام نیز، مقام معظم رهبری می‌فرماید: بازگشت آمریکا به برجام در زمانی معنا پیدا می‌کند که تحریم‌های ایران برداشته شود. در عین حال مسائل خسارتها هم وجود دارد که در مراحل بعدی دنبال خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه