اخبار داغ

امام جمعه قم:

آمریکا باید برای رفع تحریم‌ها تضمین شفاف و کتبی بدهد/ مساجد زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی هستند

آمریکا باید برای رفع تحریم‌ها تضمین شفاف و کتبی بدهد/ مساجد زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی هستند
آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه مساجد زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی هستند، گفت: آمریکایی‌ها باید برای عبور از تحریم‌ها به طور شفاف و کتبی تضمین بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوا اظهار داشت: تقوا نجات‌بخش زندگی ماست و ما را از آسیب‌ها رها خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی با اشاره به ویژگی‌های منافقین گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی باافتخار به کمک کشورهای مظلوم می‌شتابند، این عین دستور اسلام است و آن‌ها که می‌گویند نه غزه نه لبنان، آن‌ها جزو منافقین هستند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد گفت: نقش مسجد در راستای گسترش کارها مهم است، مسجد می‌تواند پایگاه همه‌کاره‌ای خوب و پایگاه انسان‌سازی و خودسازی و تعمیر دل باشد.

,
,
,

وی ادامه داد: مسجد محل انجام امربه‌معروف و تبیین مسائل دینی و انقلابی و خدمت به محرومان است و مساجد زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی هستند که نمونه آن انقلاب اسلامی بود که از دل مساجد شکل گرفت.

آیت الله سعیدی گفت: تاریخ اسلام آکنده از مسائل و ریزش‌ها و رویش‌هاست، افرادی بودند که در کنار رهبران دینی حضور داشتند که ریزش کردند و در دوران معاصر هم شاهد ریزش برخی در چاه نفس هستیم و ریشه این سقوط‌ها خودخواهی و عناد و تمرد و دل‌بستگی به بیگانگان است.

,
,
,

وی اضافه کرد: در کنار آن غفلت‌ها، برخی از مدعیان اصلاح‌طلبی را در عمق چاه فروبرده است، تنها راه علاج مراقبت از نفس است، برخی از بیماری‌های نفس ، آن‌چنان در عمق انسان ریشه می‌دوانند که بعد از 50 سال این انسان را به زمین می‌زنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به سخنان یکی از سران فتنه در مورد شهید سردار همدانی گفت: باید مراقب بوده و تهذیب نفس کنیم و یکی از ریشه‌های مشکلات خواص و بی‌بصیرتی این افراد بی‌اعتقادی است وگرنه چطور می‌شود که یک مدعی خط امام بودن، بی‌رحمانه به مدافعان حرم و مدافعان ولایت می‌تازد و در کنار داعش علیه این عزیزان موضع‌گیری می‌کنند.

,
,
,


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام گفت: ایران اسلامی در کنار خنثی کردن تحریم‌ها در جستجوی راه‌حل عزتمندانه برای رفع کارها است و تیم دیپلماسی باحوصله اقدام ارزشمند انجام داده و پیشنهادها را ارائه و طرف مقابل تاکنون دنبال مقصر نمایی و جنگ رسانه‌ای و شرطی کردن اقتصاد داخلی به موضوع برجام را مطرح می‌کند.

,
,

امام‌جمعه قم گفت: جمهوری اسلامی اعلام می‌کنند که آمریکایی‌ها باید به‌صورت شفاف و کتبی برای عبور از تحریم‌ها تضمین دهند و باید سخنان و تضمین‌های شفاهی را بیان کنند و به‌گونه‌ای تضمین دهند که با جابه‌جایی دولت‌ها این تعهدها خللی در آن ایجاد نشود.

,

وی ابراز داشت: با صراحت می‌گوییم که مردم ما سال‌هاست به دولت‌های آمریکا بدبین هستند، چون دولت‌های آمریکا هیچ‌وقت خیر و صلاح ملت ما را نمی‌خواهند و همیشه در حال چپاول ملت بودند.

,

آیت الله سعیدی تأکید کرد: راهبرد اصلی برای حل مشکلات، اول جهش تولید و عملیاتی کردن مقاومتی است که رهبری ترسیم فرمودند و دوم درعین‌حال با روش‌های خودمان جلوی بهانه‌جویی‌های طرف مقابل را بگیریم.

,

وی گفت: ایران اسلامی در جستجوی راه‌حل عزتمندانه و سریع و روشن در موضوع هسته‌ای است و با این روش حجت را بر همگان تمام کرده است.

,

امام جمعه قم همچنین با اشاره به هفته دولت خاطرنشان کرد: این هفته مزین به نام دو شهید شاخص شهیدان رجایی و باهنر است که در مدیریت جهادی و ارزشی سرمشق دیگران هستند، آن‌ها در توطئه نفوذ و نفاق به شهادت رسیدند.

,

وی افزود: مدیریت جهادی و انقلابی دولت سیزدهم انقلابی است و با تلاش شبانه‌روزی که دارند، نه روز جمعه و نه روز تعطیل می‌شناسند، نه طوفان و شن می‌شناسند و در زلزله و سیل به کمک مردم می‌شتابند و همیشه در میدان به کمک رفع مشکلات مردم است.

,

آیت الله سعیدی عنوان کرد: این رویه باید موردتوجه همه قرار گیرد، مردمی کردن فعالیت‌های دولتی از یک‌سو و به میدان آمدن از سوی دیگر، دو ستون مدیریت جهادی دولت سیزدهم است و این حرکت باز تکرار حرکت شهیدان رجایی و باهنر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه