اخبار داغ

بازدید وزیر جهاد از بخش‌های کشاورزی اسلامشهر/ ساداتی‌نژاد: الگوی کشت از فصل پاییز ابلاغ می‌شود

بازدید وزیر جهاد از بخش‌های کشاورزی اسلامشهر/ ساداتی‌نژاد: الگوی کشت از فصل پاییز ابلاغ می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های دامپروری و کشاورزی این شهرستان بازدید و مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران را بررسی کرد و گفت: اخیرا رئیس جمهور تاکید زیادی بر بحث الگوی کشت داشت و از شروع فصل پاییز الگوی کشت را در کشور ابلاغ خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیرکل دفتر وزارتی، مدیرکل امور استان ها، فرماندار اسلامشهر، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولان عصر امروز به منظور بازدید از برخی مجتمع های کشاورزی و دامپروری، نشست با بهره برداران بخش کشاورزی و بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران در شهرستان اسلامشهر حضور پیدا کرد.

ادای احترام مسئولان جهاد کشاورزی به مقام شهدای گمنام

همزمان با سفر مقام عالی وزارت به شهرستان اسلامشهر و بازدید از پروژه های شاخص بخش کشاورزی این شهرستان، وزیر جهاد کشاورزی و هیأت همراه، با حضور در مزار شهدای گمنام گلزار دارالسلام اسلامشهر، ضمن تجدید میثاق با آرمان های این شهدای والامقام، یاد و خاطره ۱۸۴ شهید سنگرساز بی سنگر استان تهران را گرامی داشتند.

بازدید از واحدهای دامی و گلخانه ای

وزیر جهاد کشاورزی بازدید خود را با حضور در گلخانه ۶۸۵۴ مترمربعی گل و گیاهان زینتی واقع در احمد آباد مستوفی آغار و در ادامه از واحد ۵۵۰۰ رأسی گاو شیری واقع در شهرستان اسلامشهر که روزانه ۸۰ تن شیر تولید می کند، بازدید کرد.

ساداتی نژاد سپس از دو مزرعه این منطقه بازدید کرد که مزرعه یونجه به مساحت ۵۰ هکتار با داشتن استخر ذخیره آب علاوه بر ۶ تا ۷ چین و ۲۷ تن برداشت محصول در هکتار برداشت در سال  به پرورش کپور نیز مشغول است و از جمله نمونه های کشوری بخش زراعت به شمار‌می رود، بازدید شد.

همچنین مزرعه ذرت علوفه ای و سورگوم به مساحت ۱۰۰ هکتار دیگر پروژه مورد بازدید بود که بالای ۷۰ تن در هکتار برداشت ذرت علوفه ای دارد و باتوجه به کم آبی و تنش های محیطی، ظرفیتی مناسب برای تامین علوفه دامداران است.

از شروع فصل پاییز الگوی کشت را در کشور ابلاغ خواهیم کرد

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر قطب کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی استان تهران است و در هر سه بخش ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد  که در تامین امنیت غذایی تهران قطب موثر تولید به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ما به دلیل شرایط اقلیمی دچار مشکل بحران آب در مناطق مختلف هستیم؛ گفت: اخیرا رئیس جمهور تاکید زیادی بر بحث الگوی کشت داشت و انشالله از شروع فصل پاییز الگوی کشت را در کشور ابلاغ خواهیم کرد و تلاش داریم با ابزارهای در اختیار بتوانیم با مشوق های موجود به سمتی برویم که کشاورزان الگوی کشت را رعایت کنند.

ساداتی نژاد افزود: رعایت الگوی کشت، استفاده بهینه از آب و افزایش بهره وری را در پی دارد و می‌توانیم تا حد زیادی کمبود آب را  تامین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پس از ابلاغ الگوی کشت کشاورزانی که در الگوی کشت حرکت می‌کنند بخشودگی در آب بها شامل آنها شود تا مشوقی در جهت حرکت در الگوی کشت باشد.

ساداتی نژاد پس از انجام بازدیدها، با حضور در فرمانداری اسلامشهر در جمع فعالان بخش کشاورزی این شهرستان با فعالان بخش های مختلف کشاورزی گفتگو کرده و مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار می دهد.

گفتنی است؛ سفر امروز وزیر جهاد کشاورزی با دعوت و پیگیری های مهدی شریفیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, بازدید از واحدهای دامی و گلخانه ای,
,
,
,
,
,
,
,
, از شروع فصل پاییز الگوی کشت را در کشور ابلاغ خواهیم کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه