اخبار داغ

انباشت زباله ناقل تب کریمه کنگو و سالک است/ نباید از واکسیناسیون حیوانات خانگی غفلت کرد

انباشت زباله ناقل تب کریمه کنگو و سالک است/ نباید از واکسیناسیون حیوانات خانگی غفلت کرد
شیرین تسلیمی گفت: شدت عوارض و علائم تب کریمه کنگو یا هاری بالاست و می تواند موجب کشندگی فرد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیرین تسلیمی دکتری حرفه ای پزشکی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: بیماری های مشترک بین انسان و دام در گروه بیماری عفونی قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
تسلیمی افزود: هاری، تب مالت، تب کریمه کنگو، سالک، سیاه زخم و آبله میمونی از شاخص ترین بیماری هایی هستند که بین انسان و دام به چشم می خورد.
,
 
,
وی اظهار داشت: شدت عوارض و علائم تب کریمه کنگو یا هاری بالاست و می تواند موجب کشندگی فرد شود، این بیماری در دامداران و دامپزشکان دیده می شود.
,
 
,
تسلیمی تصریح کرد: مردم به واسطه تماس با دام، استفاده از محصولات و نگهداری حیوان خانگی در گروه پر خطر ابتلا به بیماری های مذکور قرار می گیرند.
,
 
,
وی در ادامه گفت: اگر کسی دچار حیوان گزیدگی می شود باید بلافاصله باید برای واکسیناسیون مراجعه کرده و از تماس با حیوانات بلاصاحب خودداری کرد.
,
 
,
تسلیمی با اشاره به اینکه واکسیناسیون حیوان می تواند مانع ابتلا صاحب آن به بیماری شود، افزود: زباله می تواند ناقل بیماری حشرات و حیوانات باشد.
,
 
,
وی اظهار داشت: در تب کریمه کنگو کنه و سالک پشه خاکی ناقل بیماری است در نتیجه جلوگیری از انباشت زباله نقش مهمی برای پیشگیری از بیماری دارد.
,
,
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه