اخبار داغ

کارشناس حوزه محیط‌زیست مطرح کرد:

تغییر در «اکوسیستم»؛ ناجی محیط‌زیست از آلودگی

تغییر در «اکوسیستم»؛ ناجی محیط‌زیست از آلودگی
کارشناس حوزه محیط‌زیست با تأکید بر اینکه تغییر در «اکوسیستم» و «کاهش سوخت‌ فسیلی» راه نجات محیط‌زیست از آلودگی‌ها است، گفت: تلفیق «کاهش مصرف» و «بازیافت» به نجات محیط‌زیست از نابسامانی‌ها خواهد انجامید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد درویش، کارشناس حوزه محیط‌زیست در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر حفظ‌محیط‌زیست و منابع طبیعی، اظهار کرد: متأسفانه مصرف‌گرایی و تولید بیش از اندازه پلاستیک بلای جان محیط‌زیست شده و دولت‌های مختلف نیز نتوانسته‌اند در این باره اقدامی انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
 
,
وی اضافه کرد: در حالی که باید با تغییر در اکوسیستم اقدام به نجات زمین کنیم، چرا که با تغییر در روش مصرف منابع طبیعی نیز نجات پیدا خواهد کرد.
,
 
,
این کارشناس حوزه محیط‌ زیست با ارائه پیشنهادی، عنوان کرد: تلفیق «کاهش مصرف» و «بازیافت» به نجات محیط‌زیست از نابسامانی‌ها خواهد انجامید.
,
 
,
درویش یادآور شد: از سویی استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی موجب آلودگی محیط‌زیست شده، در حالی که باید با بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر سوخت‌های فسیلی را کمتر کرد.
,
 
,
وی تبیین کرد: از گذشته مدام تأکید می‌شود که محصولات ارگانیک برای حفظ محیط‌ زیست بسیار موثر است، چرا که استفاده از این قبیل محصولات علاوه بر کاهش ابتلا به سرطان موجب حفظ محیط‌زیست از آلودگی‌ها خواهد شد.
,
 
,
این کارشناس حوزه محیط‌ زیست تأکید کرد: اکنون وجود مواد شیمیایی مضر در طبیعت محیط‌ زیست را در خطر نابودی قرار داده است، چراکه مواد شیمیایی با طبیعت سازگاری آنچنانی ندارند و در نتیجه باید پاک‌کننده‌های طبیعی جایگزین مواد شیمیایی شوند.
,
 
,
درویش در ادامه توضیح داد: متأسفانه ما مردم در حفظ محیط‌ زیست مقصر هستیم، در حالی که می‌توانیم با تغییرات جامع در محیط‌زیست، آن را به بهترین شکل اداره کنیم.
,
 
,
وی، نقش محیط‌بانان را در حفظ محیط‌ زیست موثر برشمرد و تصریح کرد: البته محیط‌بانان به تنهایی برای مقابله با شکارچیان غیرقانونی و تخریب محیط‌زیست کافی نیستند و مسئولان نیز بلاید در این زمینه کمک‌حال باشند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه