اخبار داغ

تحلیل کارشناسان سیاسی درباره نفوذ و نفوذی‌ها؛

دولت کارآمد و انقلابی زمینه‌ساز حذف کارشکنان در کشور/ رد پای نفوذ در نگاه عقیم لیبرال‌ها

دولت کارآمد و انقلابی زمینه‌ساز حذف کارشکنان در کشور/ رد پای نفوذ در نگاه عقیم لیبرال‌ها
دولت شهید رجائی، نخستین دولت مکتبی و انقلابی در جمهوری اسلامی است که پس از حاکمیّت لیبرال‌ها در کشور، عهده‏ دار امور مملکت شد اما نظام سلطه با استفاده از جریان نفوذ اولین رئیس جمهور انقلابی کشور را تنها ۲۸ روز پس از تصدی مقام ریاست جمهوری به شهادت رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، هشتم شهریور سال 1360 و تنها 2 ماه پس از ترور ناجوانمردانه شهید بهشتی و شهادت بیش از 70 تن از مقامات سیاسی ایران اسلامی، انفجاری دیگر در دفتر نخست وزیری صورت گرفت که منجر به شهادت محمد علی رجایی رئیس جمهور، محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت و همچنین تعدادی از اعضای هیأت دولت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این جنایت تروریستی، با طراحی و نقشه سازمان منافقین و خوش رقصی مسعود کشمیری، به وقوع پیوست. کشمیری از مدت ها قبل به بدنه نظام نفوذ پیدا کرده و تا حساس ترین مناصب امنیتی کشور، یعنی جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی، پیش رفته بود.

,

مردمی بودن اولین شاخصه دولت انقلابی

, مردمی بودن اولین شاخصه دولت انقلابی,

حامد موسوی کارشناس سیاسی در گفت و گو با مرآت، با اشاره به آرمان خواهی، انقلابی گری و اخلاص شهید رجایی، گفت: شهید رجایی نسبت به آرمان های حضرت امام (ره) و انقلاب وفادار بوده و ذره‌ای از این آرمان‌ها عقب نشینی نکرد. او در این عرصه تمام تلاشش خود را به کار بست تا یک دولت اسلامی درخور ملت ایران را سازماندهی کرده و نهایتاً در این مسیر جانش را فدا کرد.

,

این کارشناس سیاسی با بیان این که اولین شاخصه دولت انقلابی مردمی بودن و حضور مسئولین در میان مردم است؛ ابراز داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر دولتی که به این مهم پایبند بود، ارتباط بهتری میان دولت و مردم شکل می داد و در چنین شرایطی بود که مردم دولت را از خود می دانستند. لذا در سطح کلان نیز مردم همکاری بیشتری با دولت انجام می‌دادند که این شاخصه در دولت شهید رجایی به خوبی به چشم می خورد.

,

 

,

, ,

وی، جهادی بودن را شاخصه دیگری از یک دولت انقلابی عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که یک دولت و کارگزار در جمهوری اسلامی نباید خود را تابع امکانات موجود و بودجه بداند؛ بلکه چنانچه با توکل به خدا و به صورت جهادی در عرصه خدمت به مردم حضور پیدا کند، این حضور و کمک به محرومین منجر به خیر و برکتی در امور جامعه اسلامی خواهد شد که خداوند در کتاب آسمانی مسلمین را به آن وعده داده است.

,

موسوی در ادامه بیان کرد: همان طور که رهبر انقلاب نیز این شاخصه را مورد تأکید قرار داده‌ اند؛ در طول ۴۳ سال گذشته از ابتدای انقلاب تاکنون هر زمان که مسئولین نظام جمهوری اسلامی برای خدا و کمک به مستضعفین به صورت جهادی وارد عمل شده‌ اند، این جهاد منشأ خیر و برکتی در نظام شده که چشم پوشیدنی نیست.

,

این کارشناس سیاسی داشتن بصیرت را از دیگر ویژگی های لازم برای یک دولت انقلابی برشمرد و گفت: دولت انقلابی باید صحنه ها و مسائل داخلی و بین المللی را به خوبی شناخته و دشمن ستیز باشد. چنین دولتی باید بتواند در بهترین زمان، بهترین تصمیم ها را گرفته و عزت ملی را در مقابل ایادی شرق و غرب روز افزون کند.

,

وی در ادامه بیان کرد: در ابتدای انقلاب یکی از شاخصه‌ های دولت مردان بزرگ ما مانند شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی روحیه استکبار ستیزی و در کنار مردم ایستادن بوده است.

,

موسوی خاطرنشان کرد: داشتن تعهد و عمل انقلابی از سوی مسئولین جمهوری اسلامی و دولت انقلابی، لازمه و کمک کننده در حل مشکلات کشور و مردم ایران اسلامی است.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به مردمی بودن بدنه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌ جمهور، یادآور شد: آیت الله رئیسی با سفر به تمام استان‌ های کشور و حضور در میان محروم، مشکلات مردم را از نزدیک درک کرده چشیده و با آنان به شکل مستقیم به گفت و گو می پردازد.

,

وی با بیان این که دولت سیزدهم تا به امروز عملکرد خوبی در زمینه استکبار ستیزی داشته است؛ افزود: دولت کنونی در کنار حفظ اقتدار ملی سعی کرده تا منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین کرده و به جای دراز کردن دست خود به سوی آمریکا و کشورهای غربی، با نگاهی تمدنی به منطقه و شرق توانسته بسیاری از مشکلات اقتصادی را با شاخص های خوبی حل کرده و یا در حال حل این مشکلات است.

,

موسوی با اشاره به این که جنگ ما با کفر تا ظهور حضرت مهدی (عج) پایان ندارد؛ اذعان داشت: این جنگ، به شکل فیزیکی ۸ سال در عرصه دفاع مقدس به طول انجامید و پس از آن نیز در عرصه اقتصاد و فرهنگ تاکنون ادامه داشته و خواهد داشت.

,

 

,

, ,

این کارشناس سیاسی با بیان این که یکی از وجوه جنگ، پرورش افراد نفوذی است؛ تصریح کرد: آمریکایی‌ ها، عرب ها و صهیونیست ها با صرف هزینه ها و دلار های قابل توجهی به پرورش افراد نفوذی‌ مبادرت می ورزند. کار اصلی این نفوذی ها ضربه زدن به ساختار نظام جمهوری اسلامی و آن چیزی است که حلّال مشکلات مردم کشور است.

,

وی در ادامه بیان کرد: ردپای جریان نفوذ امثال  کشمیری ها را می توان به خوبی در فتنه های سال های ۷۸ و ۸۸ و در مسیر نگاه عقیم لیبرال و نئولیبرال برخی افراد درون کشور، مشاهده کرد.

,

موسوی با اشاره به این که کسانی که در این جنگ و با جریان نفوذ مبارزه کرده‌ اند را به شهادت رساندند؛ خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون شاهد بوده ایم که در مجلسی که به دنبال ریل گذاری اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد بود، بمب گذاری می شود. دولت مردانی که قصد تکمیل این ریل گذاری را دارند شهید می شوند و در این مسیر هر فردی پرونده نفوذ را دنبال و پررسی می‌ کند توسط منافقین ترور می شود. این نشان دهنده یک جنگ پنهان امنیتی اطلاعاتی است.

,

وی با اشاره به این که کسانی که متهمین ردیف اول نفوذ بوده اند، بعد ها در بروز فتنه سال ۸۸ نقش داشته‌ اند؛ اظهار داشت: امروز همین افراد در عرصه کارشکنی های اقتصادی و کوچک شدن سفره های مردم نیز جزو متهمین ردیف اول هستند که ان شاالله با کارآمدی دولت انقلابی کنونی این افراد از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور حذف خواهند شد.

,

ترور شهیدان رجایی و باهنر حاصل نفوذ جریان های غرب گرا و آمریکایی بود

, ترور شهیدان رجایی و باهنر حاصل نفوذ جریان های غرب گرا و آمریکایی بود,

هادی ثروتی کارشناس سیاسی در گفتگو با مرآت، با اشاره به اینکه در کوران انقلاب و کشاکش دوران جنگ دولت شهید رجایی که مردم شناخت خوبی از عملکرد و سکنات انقلابی او داشتند با رأی بالای مردم تشکیل شد،گفت: علیرغم آنکه دوران ریاست جمهوری شهید رجایی بسیار کوتاه بود، اما با توجه به شناخت و عملکرد قبلیش در امور جاری دولت، فضایی منسجم در میان کشور و مسئولین ایجاد شد.

, مرآت,

 

,

, ,

وی با بیان اینکه دولت شهید رجایی به عنوان یک دولت مردمی در ذهن و یاد مردم کشور بر جای‌ مانده است، ابراز داشت: یک سری از ویژگی ها و خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر مانند فرهیختگی، دلسوز و انقلابی بودن، مردمی بودن و حمایت از محرومین باعث شد تا دولت دولت وقت حمایت‌ های خوبی از آرمان های انقلاب کرده و باعث ایجاد انسجام و یکپارچگی در کشور شود.

,

ثروتی با اشاره به اینکه ترور شهیدان رجایی و باهنر حاصل از نفوذ جریان های غرب گرا و آمریکایی بود، اذعان داشت: در آن دوران آمریکا از طریق بازیچه های خود همچون گروهک ها، جریان‌ های تجزیه طلب، افراد و شخصیت ها و جریان های صاحب نفوذ نتوانست انقلاب را دچار اضمحلال کند؛ لذا به مهره های فردی و نفوذ برخی افراد که تابع جریان های عمده بودند روی آورد.

,

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: نفوذ مسئله ای است که در بسیاری از کشورها وجود داشته و کشور ما نیز خالی از این مسئله نیست؛ زمانی که دشمن به قطبی سازی و جنگ نرم  مبادرت می ورزد، همواره از حربه‌ های جریان های نفوذ فردی و گروهی استفاده می کند.

,

وی با بیان این که جریان نفوذ پیش از انقلاب نیز توسط دولت‌ های استعمارگر و انگلیس در کشور اتفاق می افتاد؛ ابراز داشت: از دهه ۲۰ آمریکایی‌ ها نیز به این فضا اضافه شدند و از طریق گروهک ها و سازمان های رسمی و غیررسمی، جریان نفوذ در کشور ما شکل گرفت.

,

ثروتی در ادامه بیان کرد: نفوذ کشمیری که حساب شده نیز بود آخرین حربه های منافقین در جریان نفوذ در دولت بود که توانستند با همدستی افرادی که هنوز هم عده‌ ای از آنان در داخل کشور هستند، اقدام به ترور شهیدان رجایی و باهنر کنند.

,

 

,

, ,

این کارشناس سیاسی با اشاره به استقلال محور و حامی مستضعفین بودن دولت سیزدهم، اذعان داشت: عملکرد ها، دستاوردها و مزایای قابل توجه و ویژه ای که این دولت انقلابی در ابعاد داخلی و خارجی به ارمغان آورده در یک سال اخیر بارقه های  امید را در دل مردم کشور روشن کرده است.

,

وی با اشاره به وجود انبوهی از مشکلات و معضلات تلنبار شده در کشور در همان ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با سر و سامان دادن به اقتصاد داخلی به هم ریخته ای که توسط دولت یازدهم و دوازدهم برای اجبار نظام به برقراری ارتباط با آمریکا ایجاد شده بود؛ توزیع عادلانه ثروت و درآمد و خروج از رکود و رونق اقتصادی و تولید را در دستور کار خود قرار داد.

,

ثروتی در ادامه بیان کرد: ارتباط با همسایگان، قدرت های نوظهور و توسعه گرا، قدرت های جدید مانند روسیه، چین، برزیل و برخی از کشورهای دیگر؛ وضعیتی را ایجاد کرد که کشور توانسته است با ورود به پیمان ها و قراردادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مانند شانگهای، بریکس و دیگر پیمان ها و قرارداد ها، با اقدامات آمریکا مقابله کرده و تحریم ها را خنثی کند و هم در سطح جهانی با یک جانبه‌گرایی آمریکا به مقابله برخیزد.

,

نفوذی های فکری، نمایندگان فتنه های تمدن غرب در کشور ما هستند

, نفوذی های فکری، نمایندگان فتنه های تمدن غرب در کشور ما هستند,

علیرضا عموزاده کارشناس سیاسی و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان در گفت و گو با مرآت، با اشاره به توانایی ها و ویژگی های خاص شهید رجایی، بیان کرد: شهید رجایی در زمان تصدی وزارت آموزش و پرورش با اعمال شاخصه ها و مولفه هایی در مدیریت این وزارتخانه صلاحیت و شایستگی خود را جهت تصدی پست نخست وزیری به اثبات رساند.

, مرآت,

این کارشناس سیاسی با بیان این که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب در میان عموم مسئولین و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی پذیرفته بوده است؛ اظهار داشت: اصولاً در ابتدای انقلاب فضا و پذیرشی برای رفتار غیر انقلابی مسئولین از سوی مردم کشور وجود نداشت لذا علاوه بر انقلابی بودن یکی از مولفه های بارز شخصیت شهید رجایی، سبک زندگی توحیدی این شهید بزرگوار است.

,

 

,

, ,

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به این که امام در شروع نقطه شروع انقلاب تنها بودند، اذعان داشت: اشخاص زیادی بودند که کار امام (ره) را قبول داشتند اما از همراهی با امام سر باز می زدند اما سبک زندگی توحیدی امام باعث شد تا پایه های انقلاب بر همین اساس شکل گرفته و رفته رفته افراد دارای چنین ویژگی هایی به گرد امام (ره) جمع شوند.

,

وی با بیان این که شهید رجایی رئیس جمهوری بود که پس از بنی صدر و یک دولت لیبرال روی کار آمده بود؛ اظهار داشت: در لحظه، لحظه از مدیریت شهید رجایی قیام لله، تقوا، اخلاص و کار برای خدا به چشم می خورد.

,

عموزاده با اشاره به این که نگاه توحیدی در مسئولین با ایجاد فاصله های طبقه اجتماعی مختلف در تعارض است؛ تصریح کرد: زندگی موحدانه و خدا مدارانه با پذیرش وجود طبقات اجتماعی مختلف و قشر ضعیف و غنی در مغایرت است.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در کتاب طرح اندیشه اسلامی، یادآور شد: وجود طبقه محروم و طبقه برخورداری که دارای فاصله زیاد اجتماعی با یکدیگر باشند در نظام جمهوری اسلامی و  با اساس نظام توحیدی سازگار نیست.

,

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان، با اشاره به ساده زیستی و درک عمیق عموم مردم توسط شهید رجایی عنوان کرد: متاسفانه در تاریخ شاهد این هستیم که پس از روی کار آمدن دولت کارگزاران و آقای هاشمی از این رویکرد مردمی فاصله گرفته شد.

,

وی با اشاره به نقش اصیل و عمیق مستضعفین در انقلاب اسلامی، گفت: همانطور که آیات کتاب آسمانی ما آمده، حضرت امام(ره) صاحبان اصلی این انقلاب را مستضعفین می دانستند و همچنین با نگاه به دولت شهید رجایی شاهدیم که در جای جای زندگی و مدیریت دولت او این نگاه اصیل به محرومین و مستضعفین وجود دارد.

,

عموزاده با اشاره به راستین بودن آرمان‌ های امام و انقلاب، اذعان داشت: در هر کجا که به آرمان‌ های انقلاب وفادارانه عمل کردیم؛ نتیجه آن صدور شمه ای از نفحات انقلاب به سایر کشورهای مسلمان و انقلاب مردم دین دار کشورهایی چون یمن، لبنان و... بود. اما در مقابل هر زمان مدیران کشور بدون توجه به این آرمان‌ ها و صرفاً با عقل مآل اندیش خود دست به عمل زدند، نتیجه ای جز فاصله گرفتن از انقلاب اصیل و به وجود آمدن فساد در بخش های مختلف کشور مانند فولاد، نفت و... بر جای نگذاشت.

,

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب در جمهوری اسلامی ما در بخش عدالت کوتاهی کرده‌ ایم که باید این مسئله اصلاح شود و این نقد مهمترین، صادق ترین و امین ترین مسئول در جمهوری اسلامی است.

,

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان، با اشاره به اینکه پدیده نفوذ از لایه های مختلفی تشکیل شده است، اظهار داشت: عده ای جاسوس دشمن هستند و نفوذ می‌ کنند که برای دشمن اطلاعات جمع کرده و البته کارشان خیلی دشوار نیست اما کار بعضی از نفوذی ها از جنس نفوذ در فکر افراد است.

,

وی با اشاره به بیانات حضرت امام درخصوص نفوذ گفت: ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ لیکن از شر تربیت‌ یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ ها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطه ابرقدرت‌ ها هستند و سر سپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌ شوند.

,

 

,

, ,

وی با اشاره به این که جاسوسان و نفوذی های فکری، نمایندگان فتنه های تمدن غرب در کشور ما هستند؛ گفت: متاسفانه این افراد در جایگاه های مختلفی مانند رسانه، لایه های مختلف مدیریتی و مراکز فرهنگی حضور دارند و حتی ممکن است ارتباط مستمر و مشخصی نیز با دولت های استعماگر و غربی نداشته باشند، اما به لحاظ تفکر و ایدئولوژی چنان دلبسته غرب هستند که نتیجه و تسری تفکرشان چیزی جز وابستگی به غرب نیست.

,

عموزاده با اشاره به اهمیت لزوم پرداختن به جهاد تبیین، ابراز داشت: با بررسی تاریخ کشورمان و تاریخ کشورهای همسایه و دیگر سرزمین ها در طول تاریخ در میابیم وابستگی به نظام سلطه و استعمار هیچ گاه برای هیچ کشوری فایده و عایدی نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه