اخبار داغ

کارشناس روابط بین‌الملل:

«انفعال» در مذاکرات وین جایی در برنامه دولت سیزدهم ندارد

«انفعال» در مذاکرات وین جایی در برنامه دولت سیزدهم ندارد
کارشناس روابط بین‌الملل گفت: «انفعال» در مذاکرات وین جایی در برنامه دولت سیزدهم ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیامک باقری، کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ اظهار کرد: این مذاکرات با رویکرد عزت در حال پیگیری است و مذاکره‌کنندگان در قالب گروه توانمند، مردمی و انقلابی در حال مذاکره هستند، البته این مذاکره با شعار «عزت، حکمت و مصلحت» در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم از زمان روی کار آمدن چندین هدف را در مذاکرات پیش برد، از جمله این اهداف کوتاه نیامدن از حق مسلم ملت ایران بوده که تاکنون محقق شده و دولت ذره‌ای از حقوق مسلم ایران عقب‌نشینی نکرده است.
,
 
,
این کارشناس روابط بین‌الملل عنوان کرد: نکته‌ای که آمریکایی‌ها و مذاکره‌کنندگان غرب روی آن حساب می‌کردند انفعال مسئولان ایران در میز مذاکره بود که تا حدودی به آن دست یافتند، اما دولت فعلی با رویکرد حرفه‌ای درصدد است مقابل زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها بایستد.
,
 
,
باقری متذکر شد: هدف آمریکایی‌ها از مذاکره با ایران ابتدا اعمال فشار بر کشورمان در راستای مقابله با برنامه موشکی آن بود که با تذکر جدی و قاطع مقام معظم رهبری مواجه شد، آن‌ها دریافتند که قادر نخواهند بود در برنامه موشکی ایران خللی وارد کنند.
,
 
,
وی یادآور شد: هدف دیگر آمریکا برای به تعویق انداختن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تحریم‌ شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی بوده، اما به اذعان کارشناسان حوزه بین‌الملل این تحریم‌ها علیه کشورمان راه به جایی نبرده و سیاستمداران آمریکا نیز به این موضوع واقف هستند.
,
 
,
این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: بنابراین دولت سیزدهم تاکنون نشان داده در مذاکره با گروه ۱+۴ منافع ملت ایران را در نظر گرفته و به طرف‌های مذاکره باج نداده است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه