اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

دولت‌های آمریکا حامیان قاطع نژادپرستی‌اند

دولت‌های آمریکا حامیان قاطع نژادپرستی‌اند
کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: دولت‌های آمریکا از گذشته تاکنون حمایت‌های قاطعی از نژادپرستی در کشوران داشته‌اند و رنگین‌پوستان را به طرز فجیعی آزار و به قتل رسانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بشیر اسماعیلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به ترویج خشونت در آمریکا، اظهار کرد: تاریخچه خشونت در آمریکا به دوره استعمار بازمی‌گردد، آنجا که خشونت نژادپرستانه جزئی از دولت‌های آمریکایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: دولتمردان آمریکایی از زمان تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری نه‌تنها عمل قبیح نژادپرستی را تقبیح نکرده‌اند، بلکه از آن حمایت نیز کرده‌اند و پلیس آمریکا حتی برای کشتن سیاهپوستان مستقیماً از کاخ سفید دستور می‌گرفت.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: به‌عنوان مثال قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به طرز فجیعی توسط پلیس انجام شد و دولت‌های مختلف آمریکا هر کدام سر کار آمدند بر این عقیده بودند که سفیدپوستان برتر از رنگین‌پوستان هستند.
,
 
,
اسماعیلی یادآور شد: سال ۲۰۱۸ یک جوان سیاهپوست آمریکایی در پارکینگ منزلش به ضرب ۲۰ گلوله از پا درآمد و پلیس سفیدپوست از سوی دادگستری آمریکا مورد محاکمه قرار نگرفت، این در حالی است که آمریکا همواره داعیه حقوق بشر داشته است.
,
 
,
وی متذکر شد: نژادپرستی در آمریکا به اینجا ختم نمی‌شود و روز به روز شاهد لگدمال شدن حقوق رنگین‌پوستان در آمریکا هستیم، در حالی که این افراد شهروندان آمریکا محسوب می‌شود، اما پلیس آمریکا دست به کشتار رنگین‌پوستان می‌زند.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: جنایت آمریکا محدود به خارج از کشور خودش نمی‌شود و دولت آمریکا شهروندان خود را نیز می‌کشد، در حالی که کوچک‌ترین صدایی از سوی رژیم فاسد صهیونیستی و اروپاییان هم‌پیمان آمریکا بلند نیست و اعتراضی به این جنایت‌ها نمی‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه