اخبار داغ

برای نخستین بار در کشور رخ داد؛

وقف خیراندیشانه در مسیر تقویت فعالیت‌های جهادی

وقف خیراندیشانه در مسیر تقویت فعالیت‌های جهادی
برای نخستین بار در کشور واقفین محترم نیات خیرخواهانه خود را به سوی برنامه‌های جهادی سوق دادند و موقوفه‌ای با عنوان خانه عالم و گروه‌های جهادی وقف کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ فعالیت های جهادی یکی از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های متمادی است، در راستای تحقق این مهم، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در روستای میرمحله از بخش بهاران گرگان حضور پیدا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

عمده فعالیت های این گروه ها در سه بخش علمی، فرهنگی، عمرانی و کارآفرینی است، فعالیت های فرهنگی و آموزشی این گروه توسط خواهران برای دانش آموزان کم بضاعت انجام می شود به طوریکه دانش آموزان از روستاهای اطراف نیز برای شرکت در این کلاسها مراجعه می کنند.

,

فعالیت های عمرانی این گروه جهادی در حوزه ی تعمیر منازل مسکونی افراد کم برخوردار، دیوار چینی، کف سازی و بهبود مسیرها و... است.

,

یکی از مهم ترین مشکلات این روستا عدم وجود خانه ی عالم و روحانی مستقر در روستا بود که توسط این گروه جهادی شناسایی شد.

,

به همت گروه جهادی  تخصصی شهید چمران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، و پیگیری کارشناس مذهبی گروه(حجت الاسلام مویدی)،وقف زمینی  توسط فرزندان شهید اسماعیل چهارنایی مفرد صورت گرفته و این واقفین خیراندیش با نیات خیر خواهانه در وقف  نامه مذکور چنین آورده اند: «این زمین را وقف صحیح شرعی ابدی نمودیم که در آن بنایی به عنوان خانه عالم و خانه گروه های جهادی ساخته شود. »

,

برای برای نخستین بار است در کشور  قطعه زمینی برای منتفع شدن گروه های جهادی وقف می شود و لازم به ذکر است مراسم کلنگ زنی خانه عالم در روستای میر محله در روز ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور خانواده های شهدا، گروه های جهادی، مسئولان  و مدیران استانی و شهرستانی انجام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه