اخبار داغ

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد؛

ذخایر کود شیمیایی استان آماده توزیع برای فصل زراعی پاییز ۱۴۰۱/ توقیف ۴۵ تن کود شیمیایی طی ۱۷ ماه گذشته

ذخایر کود شیمیایی استان آماده توزیع برای فصل زراعی پاییز ۱۴۰۱/ توقیف ۴۵ تن کود شیمیایی طی ۱۷ ماه گذشته
محسن نظام دوست گفت: پنج هزار تن کود اوره، دو هزار و ۳۰۰ تن کود فسفاته و ۸۵۰ تن کود پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برای توزیع در فصل زراعی پاییزه امسال تامین و ذخیره سازی شده اند که البته در ادامه ذخیره سازی ۲۸ هزار تن کود اوره انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن نظام دوست، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: با توجه به اینکه به آغاز فصل زراعی پاییزه سال 1401 نزدیک می شویم، برنامه تامین و توزیع کودهای شیمیایی برای بخش کشاورزی استان بر اساس فهرست پهنه بندی زمین های کشاورزی استان تنظیم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,

نظام دوست با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا به کنون 9 هزار تن کود اوره میان کشاورزان توزیع شده است، گفت: در حال حاضر نیز پنج هزار تن کود اوره، دو هزار و 300 تن کود فسفاته و 850 تن کود پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برای توزیع در فصل زراعی پاییزه امسال ذخیره سازی شده است.

,

وی گفت: در استان کودهای شیمیایی توسط 62 کارگزار توزیع می شوند.

,

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طی هفت ماهه پیش رو نیز 28 هزار تن کود اوره از محل مانده سهمیه استان از پتروشیمی خراسان به این شرکت تحویل می شود تا میان کشاورزان استان در فصل زراعی پاییزه امسال توزیع شود.

,

وی تصریح کرد: سهمیه کود شیمیایی اشاره شده که در انبارهای این شرکت ذخیره سازی شده اند، نیاز کشت پاییزه امسال را پاسخ و کفاف می دهد.

,

با این وجود، نظام دوست یادآور شد: این شرکت در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، اختصاص سهمیه جدید سه هزار تنی کود اوره برای استان را تقاضا خواهد کرد.

,

وی در ادامه درباره قیمت این کودهای شیمیایی به منظور تحویل به کشاورزان متقاضی نیز اعلام کرد: این کودها با قیمت یارانه ای به کشاورزان عرضه خواهند شد.

,

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: بهای هر کیسه کود اوره 50 کیلویی 99 هزار تومان، بهای هر کیسه کود فسفاته 50 کیلویی به طور میانگین 230 هزار تومان و بهای هر کیسه کود پتاسه 50 کیلویی به طور میانگین نیز 290 هزار تومان هستند.

,

وی تصریح کرد: کشاورزان بابت بهره وری در تولید محصولات کشاورزی خود ضرورت دارد علاوه بر استفاده از کود اوره حتما از کودهای پتاسه و فسفاته نیز استفاده کنند.

,

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه از کشف و توقیف 40 تن کودهای شیمایی در سال 1400 و هشت تن کودهای شیمیایی طی پنج ماهه امسال که خارج از شبکه توزیع شده بودند نیز خبر داد و گفت: بیشتر این محموله های کشف و توقیف شده، کود اوره بودند.

,

نظام دوست تصریح کرد: از سال گذشته تا به کنون نظارت بر فرآیند توزیع و مصرف کودها منسجم تر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه