اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی:

۱۳۵۰۰ دانش آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند/ کسب ۷ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری امسال

۱۳۵۰۰ دانش آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند/ کسب ۷ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری امسال
مجید الهی راد با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: علاوه بر این تعدادی دانش آموز مستضعف در استان وجود دارد که خانواده آنان تحت پوشش این نهاد نیست که تلاشمان تهیه لوازم التحریر برای این قشر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک از بجنورد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در استان خراسان شمالی براساس آخرین آمار ثبت شده ۵۶ هزار و ۱۰۳ خانوار تحت پوشش کمیته هستند که ۵۰ هزار و ۸۷۰ خانوار مستمری بگیر و مابقی به صورت موردی از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان ۱۱۰ هزار و ۸۵۶ نفر  هستند که  ۹۹ هزار و ۴۸۴ نفر از این تعداد مستمری بگیر هستند.

,

الهی راد با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۸۲۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، گفت: همچنین تعداد افراد سالمند تحت پوشش ۳۱ هزار و ۶۳۷ سرپرست خانوار هستند، که از پرونده های مطرح شده از سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۰۰ پرونده سالمندان به مراکز نیکوکاری واگذار شد که با کمیته امداد همکاری دارند.

,

وی گفت: همچنین طی سال جاری، ۱۰۰ فقره جهیزیه به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، دوهزار و ۲۷۵  لوازم ضروری به خانواده های تحت پوشش، پرداخت اجاره مسکن ۴۳۶ خانواده به مبلغ ۸۷ میلیون تومان، یک هزار و ۶۳۴ تعداد وام های قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این دو هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال در سطح استان طی سال جاری اجرایی شده و ۴۶۷ نفر آموزش فنی حرفه ای را دیده اند.

,

الهی راد با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ کمیته امداد که تا پایان شهریور بوده، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت کامل جذب شده، گفت: همچنین اعتبارات تبصره ۱۶ استان که کمتر از یک ماه گذاشته ۱۰ درصد بوده، اکنون ۲۳ درصد پرداخت شده که از ۴۵۰ میلیارد تومان ۹۹ میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: در استان خراسان شمالی 13 هزار و 500 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و علاوه بر این دانش آموزانی هستند که خانواده هایشان تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند اما شرایط خوبی ندارند، براین اساس تمام تلاشمان این است که هیچ دانش آموزی بدون لوازم التحریر نماند.

,

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سال تحصیلی گذشته 195 نفر بودند، که 180 نفر مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها شدند، گفت: همچنین در سال جاری  ۲۸۵ دانش آموز در کنکور شرکت کردند که 210 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

,

الهی راد اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری، هفت دانش آموز رتبه زیر هزار در کنکور کسب کردند که افتخار خراسان شمالی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه