اخبار داغ

سروری در جلسه شوارایاران و معتمدین منطقه 17:

با ساخت باغ راه حضرت فاطمه(س) شاهد دومینوی سازندگی در منطقه 17 خواهیم بود

با ساخت باغ راه حضرت فاطمه(س) شاهد دومینوی سازندگی در منطقه 17 خواهیم بود
نائب رئیس شواری شهر تهران گفت: یکی از بزرگترین باغ راه های دنیا در منطقه 17 و 18 در حال انجام شدن است که اگر شکل بگیرد ارزش افزوده منطقه بالاتر خواهد رفت و سرمایه گذاری در این منطقه افزایش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط  عمومی شهرداری منطقه 17، پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در شهرداری منطقه حضور پیدا کرد. سروری در جلسه ملاقات مردمی شهردار منطقه با شهروندان شرکت کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات شهروندان قرار گرفت. سپس همراه شهردار و مدیران شهری منطقه از ادارات مختلف شهرداری دیدن کرد. پس از آن به همراه رضا شنگی شهردار، معاونین، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران شهری از سطح منطقه بازدید کرد و در جریان پیشرفت و روند برخی از پروژه های مهم منطقه قرار گرفت. سروری در این بازدید از پروژه احداث زیرگذرهای سواره رو حریم خط راه آهن تهران-اهواز، زمین چمن صالحان، ایستگاه پردازش پسماندهای خشک منطقه و بوستان یک هکتاری در حال احداث منطقه بازدید کرد. سپس به دیدار خانواده شهید والامقام دوران دفاع مقدس شهید علی علیشاهی رفتند.
بعد از آن در جلسه شورایاران، معتمدین و نخبگان محلات مختلف منطقه حضور پیدا کرد. در این جلسه شورایاران و معتمدین محلات منطقه درخصوص مسائل و مشکلات محلات خود صحبت کردند و پیشنهاداتی درباره حل مسائل گوناگون نیز ارائه دادند.
میزان آسفالت ریزی سطح منطقه طی 4 ماه گذشته دو برابر هفت سال گذشته بوده
سپس رضا شنگی شهردار منطقه با اشاره به گزارشی از مهم ترین اقدامات انجام گرفته طی مدیریت جدید شهرداری منطقه گفت: میزان آسفالتی که طی 4 ماه گذشته در سطح منطقه ریخته شده دو برابر میزان آسفالت ریزی هفت سال قبل بوده است. طی ده ماه اخیر انهار بیش از یک صد کوچه جمع آوری و تبدیل  به کانیو کتابی شده است که این عملیات همچنان ادامه دارد.

پیشرفت 55درصدی پروژه زیرگذر حریم خط راه آهن تهران-اهواز

وی افزود: احداث پروژه زیرگذر حریم خط راه آهن تهران_ اهواز قبلا از مدیریت جدید شهرداری منطقه، فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته،اما به لطف زحمات دوستان امروز به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. اقدامات تجهیز کارگاه احداث پل اتصال دو منطقه ۱۷ و ۱۸ انجام شده و منتظر کلنگ زنی پروژه هستیم.
شنگی گفت: طرح پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) نهایی شده است. از روزی که مدیریت شهری منطقه را عهده دار شده ایم، تعداد ۴۲۴مخزن به منطقه اضافه کرده ایم و جمع مخازن منطقه، ۹۳۰ عدد است که ۱۹۶ عدد سال گذشته و ۲۱۸ عدد از آن، امسال اضافه شده است.
شهردار منطقه با اشاره به بهسازی بوستان ها، تصریح کرد: طی این مدت مشکلات بوستان ها احصاء شده و طی دو ماه گذشته ۸۵ درصد آنها رفع شده است. سال گذشته ۸۹ برج نوری قرار داده شده و به زودی تعداد آنها را به ۱۶۷ عدد می رسانیم. تعداد ۳۵ پایه دکوراتیو در خیابان سجاد جنوبی نصب شده و ۹ عدد دیگر طی هفته های دیگر نصب می شود. برای پایانه اتوبوسرانی در حال تملک زمین هستیم که به محض خریداری شدن، پایانه جابه جا خواهد شد.
شنگی گفت: یک زمین 2800 متر مربعی را احصاء کرده ایم و مکاتباش را انجام داده ایم تا آن را تبدیل به بوستانی در شمال منطقه کنیم. شاخه شرقی پروژه یادگار امام(ره) در منطقه ما قرار دارد که در طرح قرار خدمت دکتر زاکانی، مصوب شد شاخه شرقی به طور کامل کنسل شود و این طرح تایید شد که طی روزهای آینده در کمیسیون ماده 5، عرض گذر 30 متر تصویب می شود و املاک خریداری شده، ارزش افزوده برای شهرداری منطقه می شود و برای املاک باقی مانده، پروانه صادر می کنیم تا بهسازی شوند. پیگیر املاک موقوفه مفرح نیز هستیم تا مشکلات آن مرتفع شود. همچنان پیگیر مسئله فروشگاه قدس هستیم.

جانمایی 4 مکان میدان تره بار

وی اظهار کرد: مدیر عامل سازمان میادین تاکنون 6 مرتبه به منطقه آمده و 4 مکان برای احداث بازار میدان تره بار در سطح منطقه مصوب شده است. گاراژهای بزرگ ناحیه 2 را کمک می کنیم تا محور زمزم رونق پیدا کند. در محور خیابان قزوین  در منطقه 17 و منطقه 10 طی یازده سال اخیر یک پروانه صادر نشده بود که به لطف دکتر زاکانی مصوبه قرار خدمت شد و پهنه آن تغییر کرد و در حال حاضرمالکین برای دریافت صدور پروانه مراجعه می کنند که اولین پروانه آن  صادر شده است. درخواست کرده ایم به محض اینکه شهرداری تهران اتوبوس دریافت کند، منطقه ما را در اولویت قرار دهند.

اولین رفع تصرف ملک بعد از 8 ماه پیگیری انجام شده است

شنگی  خاطرنشان کرد: به لطف شما دوستان تمام املاکی که در تصرف افرادی سودجود بوده است، در دستور کار حقوقی قرار دارد و اولین رفع تصرف ملک بعد از 8 ماه پیگیری انجام شده و به بیت المال برگردانده شد.

تحقق برون رفت از بافت فرسوده/شاهد سازندگی و خانه سازی در مناطق جنوبی خواهیم بود

در ادامه جلسه نائب رئیس شواری شهر اظهار کرد:یکی از اقداماتی که ما در کمیته ماده 5 انجام دادیم در خصوص بافت فرسوده بود و یکی از آرزوهای ما برای برون رفت از این وضعیت خطرناک، احیاء بافت فرسوده است. در این باره بررسی های دقیقی انجام شده است و در این کمیته یک طبقه اضافی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته ایم که در تجمیع، دو طبقه اضافه می شود که به صرفه می شود.
وی افزود: با روحیه جهادی دکتر زاکانی کار تمام شده و طی دو هفته آینده، ابلاغ می شود و شاهد یک تحرک سازندگی و خانه سازی در مناطق جنوبی خواهیم بود که یک اقدام بزرگ است. محور قزوین با این تغییر کاربری که داده شده است، یکی از زیباترین خیابان ها می شود و از فرسودگی خارج می شود. یکی از توفیقات این دوره شورای شهر همراهی دولت و شهرداری است. باغ راه وبحث حرائم مسئله وجود دارد که بحث حرائم را ان شالله به عنوان شورای عالی  استان ها از طریق دولت جلو می بریم.
سروری با اشاره به باغ راه حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: در اینجا دو مسئله یکی باغ راه و دیگری بحث حریم راه آهن وجود دارد که بحث حریم را پیگیری خواهیم کرد. اینکه ما 9 کیلومتر مجوز باغ راه گرفته ایم و یکی از بزرگترین باغ راه های دنیا در منطقه 17 و 18 در حال انجام شدن است که اگر شکل بگیرد ارزش  افزوده منطقه بالاتر خواهد رفت و سرمایه گذاری در این منطقه افزایش می یابد. این باغ راه یک اقدام فوق العاده بوده است و زمینه دومینوی سازندگی در موضوعات مختلف در مناطق 17 و 18 و حتی 11 خواهد بود.
وی اظهار کرد: 550 اتوبوس طی هفته های آینده به تهران تزریق می کنیم و تعهد کرده ایم تا پایان سال بتوانیم با نوسازی و بهسازی، از لحاظ تعداد اتوبوس به رقمی که 4 سال پیش به شورای پنجم تحویل دادیم، برسیم.ما آن زمان حدود 6 هزار اتوبوس تحویل دادیم که 2250 تا تحویل گرفتیم و تا پایان سال به یک عدد 5500 یا 6 هزار عدد اتوبوس خواهیم رسید که  عدد بزرگی  است.

اولویت ما در بودجه ریزی مناطق جنوبی بود

سروی گفت: اولین اقدامی که انجام دادیم سیستم بودجه ریزی را کاملا تغییر دادیم. اولویت های خود را به مناطق محروم مثل منطقه 17 و مناطق محروم دیگر قرار دادیم. حق مناطق جنوبی است که محلات آنها یک تکانی خورده شود و فقط به پروژه های بزرگ نگاه نکردیم و در 6 ماه دوم یک تحول اساسی در مناطق جنوبی شاهد خواهید بود.
نائب رئیس شواری شهر با بیان اینکه نگاه ما این است که فاصله بین شمال و جنوب تهران کاهش پیدا کند، اظهار کرد:برنامه های سازندگی ما باید پیوست عدالت داشته باشد تا سطح رفاه در مناطق جنوبی نسبت به شمال افزایش مثبت داشته باشد، یعنی تمام تصمیم ها باید به طریقی اتخاد شود که سطح رفاه درمناطق جنوبی نسبت به شمالی افزایش داشته باشد و باید منابع بیشتری به پروژه های جنوبی تخصیص یابد.
وی گفت: پروژهای یادگار امام و شوشتری و بروجردی که کلید زده شده اند و پروژه های بزرگ هستند درمناطق جنوبی قرار دارند و می تواند باعث افزایش سازندگی شود.  180 هزار واحدی که در نظر گرفته شده سهم بیشتر آن در مناطق جنوبی است چراکه هدف ما احیاء بافت فرسوده است.

این میزان آسفالت ریزی در سطح منطقه به دلیل پیگیری های شهردار منطقه است

سروری تصریح کرد: وقتی شهردار منطقه می گوید در 4 ماه گذشته دو برابر هفت سال گذشته آسفالت در منطقه ریخته ایم، نگاه مثبت شهرداری تهران و شورای شهر به مناطق جنوبی را نشان می دهد،چراکه مشکل قیر وجود دارد و در این شرایط سخت در سهمیه آسفالت مشکل وجود دارد که این اتفاق در منطقه به دلیل پیگیری های جدی آقای شنگی است و توانسته این مقدار سهم  از آسفالت را در منطقه بیاورد.
وی اظهار کرد: ما دست از شورایاری ها بر نخواهیم داشت، چراکه این کار یک غفلت بزرگ و خسارت بزرگ است و این مجموعه ای که طی 20 سال شکل گرفته و در محلات ریشه دوانده حتما باید مورد حمایت جدی قرار گیرد. بسیاری از مدیران محلات توانمند هستند و بایستی از توانمندی های آنها استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
, پیشرفت 55درصدی پروژه زیرگذر حریم خط راه آهن تهران-اهواز,
,
,
,
,
,
,
, جانمایی 4 مکان میدان تره بار,
,
,
,
, اولین رفع تصرف ملک بعد از 8 ماه پیگیری انجام شده است,
,
,
,
, تحقق برون رفت از بافت فرسوده/شاهد سازندگی و خانه سازی در مناطق جنوبی خواهیم بود,
,
,
,
,
,
,
, اولویت ما در بودجه ریزی مناطق جنوبی بود,
,
,
,
,
,
, این میزان آسفالت ریزی در سطح منطقه به دلیل پیگیری های شهردار منطقه است,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه