اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

تعامل ایران و روسیه درباره سوریه منافع آمریکا را بر باد داد

تعامل ایران و روسیه درباره سوریه منافع آمریکا را بر باد داد
کارشناس مسائل بین‌الملل سوریه را نماد قدرت در محور مقاومت خواند و گفت: تعامل راهبردی ایران و روسیه در موضوع سوریه منافع آمریکا را بر باد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شعیب بهمن، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به تحکیم مناسبات ایران و روسیه با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، اظهار کرد: این مناسبات به سطح راهبردی در حال حرکت است و مسکو و تهران درصددند نقشه راهبردی اقتصادی بلندمدت ترسیم کنند تا منافع دو کشور تأمین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
 
,
وی اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از دیگر اقداماتی است که ایران و روسیه در پی تحقق آن هستند و در چنین شرایطی این دو کشور خواهند توانست شرکای قابل اطمینانی بوده و مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا بایستند.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف ایران و روسیه ایجاد پول واحد غیر از دلار برای مبادلات اقتصادی است، در اینصورت دلار تناسبی با مبادلات اقتصادی ایران و روسیه نخواهد داشت.
,
 
,
بهمن یادآور شد: البته ایران در زمینه پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین ایده‌هایی دارد که در سفر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به مسکو تقدیم لاوروف و پوتین شده و بر خلاف دیدگاه برخی دولتمردان اروپایی ایران موافق جنگ در هیچ نقطه‌ای از جهان نیست.
,
 
,
وی با اشاره به قدرت‌نمایی ایران و روسیه مقابل واشنگتن‌ متذکر شد: سوریه یکی از بارزترین نمادهای قدرت محور مقاومت است که با ترکیب ایرانی ـ سوری ـ روسی منافع آمریکا در این کشور به‌ کلی نابود شده و بایدن موفق نشده سوریه را غارت کند.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: ایران و روسیه همکاری موفق و بی‌نظیری در موضوع سوریه داشتند و مسکو به این نتیجه رسید که بدون ایران حل مسائل مربوط به سوریه غیرممکن است.
,
 
,
بهمن در ادامه توضیح داد: کشور ما در موضوع سوریه بسیار هوشمندانه وارد شد و در نهایت روسیه به «ارزش استراتژیک» ایران پی برد، چراکه بدون ایران حل بحران سوریه ممکن نبود و حال با حضور روسیه و ایران آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند به منافع خود برسند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه