اخبار داغ

نادر توکلی در گفتگو با دانا؛

بازگشایی مدارس پیک کرونا را شعله‌ور نخواهد کرد

بازگشایی مدارس پیک کرونا را شعله‌ور نخواهد کرد
معاون ستاد کرونای استان تهران با تصریح براین نکته که بازگشایی مدارس یکی از الزامات دولت است، گفت: در صورت تکمیل سیکل واکسیناسیون کرونا و تزریق واکسن آنفلوآنزا، بازگشایی مدارس عاملی برای بروز موج جدید کرونا نخواهد بود.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اخبار مسرت بخش روزهای گذشته موید این مطلب است که خوشبختانه پیک هفتم کرونا آنگونه که انتظار می رفت نتوانست در جامعه ریشه بدواند و آمارهای مرگ و میر و ابتلای هموطنان را به روزگار اوج پیک ششم برگرداند. روزگاری که هر روز قریب ۷۰۰ تن به واسطه ابتلا به این بیماری مهلک جان می باختند و هزاران نفر با دردهای خاص این بیماری نوظهور به عذابی مشقت بار مبتلا می شدند! 

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هفتم کرونا, پیک ششم,
در این میان ابرشهر تهران همواره به عنوان شاخصی برای ارزیابی پیشرفت این بیماری مدنظر جامعه آماری بوده که بنا به قول قاطبه اطباء و کارشناسان و همچنین نقل آمار کرونا که از سوی وزارت بهداشت هر روز منتشر می شود، شمار مبتلایان به کرونا کاهش چشمگیری داشته است. در این رابطه نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی پایتخت  در گفتگویی عنوان کرد: تعداد افرادی که روزانه با شکایت از مشکلات تنفسی به مراکز درمانی تهران مراجه کرده اند در مجموع حدود 3 هزار نفر است که در این میان حدود ۵ درصد آنها نیاز به بستری داشته اند؛ ضمن آنکه آمار جان باختگان ناشی از کرونا در روزهای اخیر تک رقمی شده است.
,
 
,
توکلی همچنین با ارزیابی از روند ابتلا به کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۱ گفت: «قطعا اگر با همین روال پیش برویم، ان‌شاءالله تا اوایل مهرماه موج هفتم بیماری بالاخره فروکش می‌کند.»
, «, موج هفتم,
 
,
اما سوالی که این روزها افکار عمومی به ویژه والدین دانش آموزان را بخود معطوف کردهُ این است که براساس پیش‌بینی هایی چون اظهارات معاون درمان ستاد کرونای استان تهران آیا امکان دارد آغاز سال تحصیلی منجر به این شود که فی‌المثل موجی دیگر شکل بگیرد و یا دوباره شمار مبتلایان رو به فزونی بگذارد؟
, ستاد کرونای استان تهران,
 
,

بازگشایی مدارس یکی از مهمترین الزامات دولت 

,
نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با تصریح بر این نکته که بازگشایی مدارس یکی از مهمترین الزامات دولت است و باید تحت هر شرایطی این امر الزامی در زمان خود اتفاق بیفتد، گفت: «مگر در سال گذشته که هنوز آمار واکسیناسیون دانش آموزان به حد قابل قبولی نرسیده بود، مشکلی ایجاد و یا دانش آموزی به کرونا مبتلا شد؟ خوشبختانه امسال شرایطی بسیار بهتری داریم و اگر دانش آموزان، خانواده ها و اولیاء مدارس به مقوله پیشگیری دقت لازم را مبذول کنند، جای نگرانی باقی نمی ماند.» 
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازگشایی مدارس,
 
,

ضرورت رعایت پروتکل ها

,
وی در ادامه به بحث پیشگیری به رعایت الزامات بهداشتی در زمان حضور در کلاس ها اشاره کرد و یادآور شد: «مدارس باید احتیاط های لازم و پروتکل های بهداشتی که شیوه نامه آن را ستاد کل مقابله با کرونا اعلام کرد، رعایت کنند. البته رعایت پروتکل ها تنها محدود به مدارس نمی شود و مراکز آموزش عالی و همه دانشگاه ها هم باید سال نو را با رعایت پروتکل های بهداشتی و الزاماتی که برای مقابله با ابتلا اندیشیده شده آغاز کنند.» 
, پروتکل های بهداشتی,
 
,
وی افزود: «یکی از نکات بسیار مهم این است که در هر مقطعی از بازگشایی و آموزش حضوری اولیا مدارس باید هشیار باشند و در پایش دانش آموزان مشکوک به کرونا علامت دار را شناسایی کنند و از حضور آنها در مدارس جلوگیری به عمل آورند تا خدای ناکرده از این طریق بیماری به کلاسی و مدرسه ای سرایت نکند. کافی است که مقداری هشیار باشیم تا این اتفاق نبیفتد.» 
, پایش دانش آموزان مشکوک به کرونا,
 
,

, ,

تزریق واکسن آنفلوآنزا

,
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در ادامه اظهار داشت: «نکته دیگر این است که خانواده ها نباید فراموش کنند که در نیمه دوم شهریور ماه و هفته اول و دوم مهر ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. اگر این واکسن تزریق شود به مراتب وضعیت بهتر خواهد شد. در این صورت نباید نگران بازگشایی مدارس باشیم.»
, واکسن آنفلوآنزا,
 
,
 
,

تکمیل سیکل واکسیناسیون کرونای دانش آموزان

,
وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای در مورد واکسیناسیون کرونای دانش آموزان دارید، گفت: «قطعا توصیه انجام واکسیناسیون و تزریق دوزهای یادآور کرونا تا زمان ریشه کنی کووید19 وجود دارد. باز با اینهمه توصیه می‌کنیم هر دانش آموزی که بیشتر از 4 تا 6 ماه از انجام دوز آخر واکسن اش گذشته باشد، باید حتما دوز یادآور را تزریق کند.» 
, تزریق دوزهای یادآور کرونا , دوز یادآور,
 
,
توکلی در خاتمه عنوان کرد: «در مراکز واکسیناسیون همه الزامات مانند شرایط سنی تزریق واکسن و در نظر گرفتن زمان بین دو واکسیناسیون در نظر گرفته شده که پرستاران و مسئولانی که در مراکز واکسیناسیون هستند این نکات را در نظر دارند و والدین را راهنمایی می کنند با اینهمه والدین نیز تمام سوابق بیماری و موارد حساسیت‌زای فرزندانشان را به متولیان مراکز واکسیناسیون باید انتقال دهند و می توانند در صورت لزوم و یا وسواسی که ذهن آنها را درگیر کرده، با پزشک مستقر در مراکز مشورت کنند.» 
,
 
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,
 
, , «بازگشایی مدارس»؛ جبران عقب ماندگی یا میل به خطرمرگ!؟,
 
, , چرا برخی از والدین در مقابل بازگشایی‌مدارس گارد گرفته اند؟/ برخی از اولیاء مسئول عقب‌ماندگی فرزندان خود هستند؛ نه نظام آموزشی!,
 
, , تعطیلی مدارس ضربه بدی به نظام آموزشی وارد کرد/ دولت دو اقدام قابل تحسین در بازگشایی مدارس داشت,
 
, , واکسیناسیون دانش‌آموزی؛ تیر بدخواهی معاندان به باور والدین/ «اجبار» یا «اختیار»؛ یگانه راه انجام واکسینه گروه سنی ۱۸- سال, ,
 
, , چرا طرفداران «واکسیناسیون دانش آموزی» عقب نشستند؟ /«واکسینه با رضایت والدین»؛حرفی که تمام رشته ها را پنبه کرد,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه