اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

ایران در مذاکرات برجام به طرف‌های مذاکره‌کننده باج نمی‌دهد

ایران در مذاکرات برجام به طرف‌های مذاکره‌کننده باج نمی‌دهد
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی با تکیه بر توانمندی تیم مذاکره‌کننده به دنبال رفع کامل تحریم‌ها از سوی آمریکا بوده و به طرف‌های مذاکره‌کننده باج نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عبدی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به مذاکرات برجام میان ایران و ۱+۴ اظهار کرد: این مذاکرات از سوی ایران در مسیر درستی قرار دارد و ایران تاکنون ذره‌ای از حق مسلم خود عقب‌نشینی نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی اضافه کرد: البته دولت‌های اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاشند در مسیر توافقات برجام سنگ‌اندازی کنند، اما جمهوری اسلامی با تکیه بر توانمندی تیم مذاکره‌کننده به دنبال رفع کامل تحریم‌ها از سوی آمریکاست و به طرف‌های مذاکره‌کننده باج نداده است.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره اینکه عده‌ای معتقدند در مسیر توافق برجام میان دولت‌های اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی اختلاف وجود دارد، بیان کرد: به هیچ عنوان. داشتن اختلاف راهبردی میان این دولت‌ها منتفی است و حداقل این دولت‌ها در راستای مهار جمهوری اسلامی با یکدیگر هم‌نظر هستند.
,
 
,
عبدی مطرح کرد: دولت‌های اروپایی به دلیل سابقه استعماری و موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک ایران تمایل به استقلال جمهوری اسلامی ندارند و این را بارها ثابت کرده‌اند، به‌خصوص در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران این دولت‌ها همراه صدام علیه مردم ایران می‌جنگیدند.
,
 
,
وی تبیین کرد: دولت‌های اروپایی جایگاه ایران را در منطقه خاورمیانه به‌خوبی درک کرده‌اند و با توجه به جایگاه مهم خاورمیانه در دنیا نمی‌خواهند ایران مستقل وجود داشته باشد، به‌خصوص مثلث آمریکا ـ انگلستان ـ فرانسه که همواره به دنبال تضعیف ایران بوده‌اند و اکنون که ایران در منطقه خاورمیانه دارای قدرت شده، با تزویر قصد دارند ایران مستقل را به زیر بکشند.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: از سویی رژیم صهیونیستی خط قرمز آمریکا و دولتمردان اروپایی است و اروپایی‌ها می‌دانند که رژیم صهیونیستی با جنگ، ظلم و خونریزی حیات خود را ادامه می‌دهد و جمهوری اسلامی هم این رژیم سفاک را به رسمیت نمی‌شناسد، بنابراین سعی در تأمین منافع رژیم صهیونیستی دارد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه