اخبار داغ

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) تأکید کرد؛

ضرورت زنده نگهداشتن فعالیت های جهادی به عنوان الگوی کارآمد تراز انقلاب اسلامی

ضرورت زنده نگهداشتن فعالیت های جهادی به عنوان الگوی کارآمد تراز انقلاب اسلامی
معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی)با تأکید بر ضرورت زنده نگهداشتن فعالیت های جهادی به عنوان الگوی کارآمد و تراز انقلاب اسلامی ، نشر این سلوک و سیره دینی را لازم دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، ایمان عطار زاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) پیش از ظهر امروز در اجلاسیه ملی جهادگران فردوس اظهار داشت: به حق می توان گفت امروز حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای الگوی تمام حرکت های جهادی در کشور و احیا گر و مروج فرهنگ راستین مساوات و همدلی و کمک مؤمنانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی بیان کرد: ۵۴ سال پیش در چنین روزی وقتی زلزله‌ای مهیب فردوس و شهرها و روستاهای اطراف را به لرزه درآورد و جمع زیادی از مردم را به کام مرگ رساند،سید طلبه‌ ۲۹ ساله مشهدی با شنیدن این خبر، سخت دردمند غم مردم شد.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) ادامه داد: سید علی خامنه‌ای احساس کرد باید کاری کند لذا جمعی از خیرین و بازاریان را به مدد گرفت و عازم فردوس شد، حاصل حضور ایشان، شکل گیری پایگاه امداد روحانیت و کمک به اسکان زلزله‌زدگان، درمان مصدومان، تأمین غذا و ایجاد سرپناه برای مردم آسیب دیده در این بلای طبیعی بود.

,

وی اظهار کرد: این جوان طلبه معتقد بود باید دوباره فردوس را ساخت و روح زندگی را در این شهر دمید، آن روزها مردم فردوس در کلام و رفتار این سید جوان، تصویر راست قامت بزرگ و انقلابی‌شان سید روح الله خمینی(ره) را می‎دیدند.

,

عطارزاده تصریح کرد: طلبه جوان سال ۴۷ همان حرف‌های رهبر و استادش خمینی را می‌گفت، همان بود که مردم این سامان لقب خمینی بزرگ را به سید علی جوان داده بودند.

,

وی ادامه داد: این رفتار و امدادگری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تنها متوقف به حضور در زلزله فردوس نشد بلکه در زلزله اسفراین هم همین ماجرا تکرار شد، در سیل اردیبهشت ماه ۵۷ قوچان نیز ایشان باز هم با همراهانشان وسط میدان بودند و به یاری سیل زدگان شتافتند.

,

معاون دفترحفظ و نشر آثار امام خامنه‌ ای (مد ظله‌العالی) عنوان کرد: در زلزله بزرگ و وحشتناک ۵۷ طبس به یاری مردم مظلوم و عزادار این شهر رفت، در تیرماه ۵۷ در حالیکه رژیم، سید علی خامنه‌ای را به ایرانشهر و جنوب سیستان و بلوچستان تبعید کرده بود وقتی سیل خانه و کاشانه مردم را نابود کرده بود، مسجد آل رسول(ص) را تبدیل به پایگاه امداد برای سیل‌زدگان تبدیل کرد و خیرین را از تهران، مشهد، کرمان و سایر شهرها برای کمک و تأمین نیازهای مردم گرفتار در سیل آورد و شخصاً خود مدیریت امور را بر عهده گرفت.

,

وی یادآور شد: حضور دغدغه‌مند و همیشه در صحنه معظم‌له و کمک و یاری نیازمندان ایفای همان رسالت تاریخی روحانیت شیعه در همراهی و همدلی با مردم است.

,

عطارزاده افزود: غمخوار مردم بودن، در شادی و غم‌ها شریک بودن و تسکین آلام دردمندانه در سیره مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کنشی همیشگی است، این رفتار و سلوک مردمی و حضور صادقانه و بی‌تکلف در سال ۴۷ آقا سید علی خامنه‌ای همان طلبه ۲۹ ساله مشهدی را برای همیشه محبوب قلوب مردم فردوس کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی هم هیچگاه مرام و منش وی تغییر نکرد.

,

وی گفت:نظام نوپای جمهوری اسلامی که آرمان خود را زدودن چهره نامیمون فقر و محرومیت از تارک شهرها و روستاهای عقب افتاده ناشی از ظلم و بی توجهی رژیم پهلوی می دانست جهاد سازندگی را تأسیس کرد.

,

معاون دفترحفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) افزود: رئیس جمهور مکتبی ، محبوب و مردمی از حامیان و پشتیبانان جهاد سازندگی بود و خدمت به مردم در روستاها و عشایر و مناطق محروم را بر خود لازم می دانست.

,

وی اظهار کرد: در حواث و بلایای مختلف این آیت الله خامنه ای بود که همیشه در صحنه حضور داشت و بر حضور فعال و ایفای نقش کامل در قبال مردم تأکید و همواره مردم را به همدلی توصیه می کرد.

,

عطار زاده با بیان اینکه این رفتار و سلوک آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) مختص مردم ایران نیست گفت: در سال های گذشته که سیل پاکستان زندگی هزاران مسلمان را نابود کرد، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود که در خطبه های نماز جمعه از غم این مصیبت اشک ریخت و همگان را به یاری این مصیبت زدگان مظلوم فراخواند.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) افزود:در زلزله رودبار، زلزله بم، زلزله ورزقان، سیل خوزستان، سیل لرستان، زلزله کرمانشاه همیشه یک دغدغه داشت و آن هم کاستن از درد و غم مردم بود .

,

وی ادامه داد: کمک به سامان پیدا کردن آسیب دیدگان از دغدغه های رهبری بود لذا مسئولان را به خدمت بی منت فرا می خواند و مردم را در جهاد مقدس یاری به هم نوع توصیه می کرد.

,

عطارزاده عنوان کرد:امروز در پنجاه و چهارمین سالگرد حضور آیت الله سید علی خامنه ای در زلزله فردوس و به یاد اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی نسل خمینی کبیر گردهم آمده ایم تا این منش بزرگ را پاس بداریم.

,

وی یادآور شد:حضور مؤثر و هدایت های حکیمانه ایشان در دوران شیوع کرونا و حمایت از جهادگران برای گره گشایی از مشکلات مردم از اقدامات ماندگار در تاریخ این سرزمین است.

,

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) افزود: خدا را شاکر هستیم که در رویداد ملی جهاد مقدس با حضور جهادگران کتاب دوباره فردوس روایت داستانی از حضور ماندگار و مردمی حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله ) در این رخداد تلخ به قلم شیوای آقای سید علیرضا مهرداد رونمایی می شود.

,

به گفته وی؛ برای نخستین بار خاطرات و اسناد منتشر نشده معظم له در این موضوع در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد .

,

عطارزاده اظهار داشت: دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای نشر اندیشه و شناساندن ابعاد مختلف شخصیت و سیره رهبر فرزانه، در قالب مستند غیر رسمی روایت منتشر نشده ای از دیدار حضرت آقا و فعالان مردمی حرکت های جهادی که در قالب دیدراهای پنجشنبه ایشان در سال ۱۳۹۸ انجام شده،به همراه گوشه ای از اقدامات و فعالیت های معظم له در عرصه خدمت رسانی و امداد اجتماعی را تولید کرده که برای نخستین بار امروز این مستند برای فعالان جهادی حاضر در این رویداد ملی اکران اختصاصی شد.

,

وی افزود: لازم است از زحمات و تلاش های ارزشمند همه عزیزانی که در برگزاری این رویداد ملی باشکوه نقش آفرینی کردند صمیمانه تشکر کنم.

,

معاون دفترحفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی )بیان کرد: از مسئولان استانی و شهرستان اقشار مختلف مردم ، روحانیت معظم ، جهادگران و همه افرادی که برای ثبت این رویداد مهم فرهنگی به عنوان الگوی هویت ساز برای نسل جوان گام برداشتند، صمیمانه سپاسگزاریم.

,

مهرداد نویسنده کتاب دوباره فردوس نیز در اجلاسیه ملی جهادگران خاطرنشان کرد: این کتاب، یک گنجینه تمام نشدنی است که در سال ۴۷ رقم خورد.

,

وی هدف از نگارش این کتاب را پیگیری‌های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی ) دانست و گفت: این کتاب پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امدادی روحانیونی که در آن زمان حضور داشتند، به رشته تحریر درآمده است.

,

به گفته وی؛ تدوین این کتاب حدود سه چهار سال زمان برد.

,

در ادامه صحبت های مهرداد، حجت الاسلام علی مرادی و حبیب الله قهرمانی از حاضران در زلزله ۴۷ فردوس به بیان خاطرات خود پرداختند‌.

,

در این مراسم از کتاب “دوباره فردوس” روایت حضور جهادی آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در زلزله فردوس رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه