اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز:

دلیل بو و طعم آب تبریز مشخص شد/ آسفالت‌ریزی روی آسفالت در برخی مناطق

دلیل بو و طعم آب تبریز مشخص شد/ آسفالت‌ریزی روی آسفالت در برخی مناطق
جلسه امروز شورای شهر با موضوع بوی بد آب تبریز، ادغام چند کمیسیون و مساعدت مالی به هزینه‌های درمانی برخی افراد به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با موضوع بوی بد و طعم نامطلوب آب تبریز شروع شد. ابراهیمی، نماینده آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در این جلسه طی گزارشی اظهار داشت: از تیر ماه می‌دانستیم که ممکن است به دلیل رشد جلبک آب بو دهد و به همین دلیل بازرسی‌هایی از سدهای تامین کننده آب تبریز انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: روز گذشته در جلسه مدیریت بحران هم به آقای هنربر گفتیم که این مشکل هرسال بیشتر خواهد شد و به محض اینکه دمای آب افزایش رشد جلبک و بوی و طعم نامطلوب آغاز خواهد شد.

,

ابراهیمی در خصوص راهکارهای این موضوع گفت: برای این مساله کربن اکتیو و اوزون زنی می‌تواند انجام شود اما باید عنوان کنیم که این موضوع معضل کلیه شهرهاست.

,

وی ادامه داد: حذف بو و طعم آب در کلیه سدها به جز سد میناب و تهران دیده نشده و تمام شرکت‌های آب و فاضلاب کشور با این مشکل مواجه هستند.

,

رئیس اداره آب و فاضلاب تبریز ادامه داد: قرار شد در بلند مدت حذف جلبک، میان مدت اوزون زنی و کوتاه مدت هوادهی انجام شود اما از نظر شیمیایی آب مشکلی ندارد و مرتبا آزمایش انجام می‌شود.

,

وی در خصوص قطعی آب در مناطق حاشیه شهر عنوان کرد: دربرخی از محلات ما به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز، ساختمان‌ها ۱۸۰ متر بالاتر از تراز مخازن ما قرار دارند که عملا امکان پمپاژ آب وجود ندارد.

,

دستور جلسه بعدی کمک به هزینه‌های درمانی یکی از کارمندان شهرداری بود که یاسین بجانی در این خصوص گفت: اکثر ادارات و سازمان‌ها بیمه تکمیلی دارند اما همکاران ما در شهرداری عنوان می‌کنند که نمی‌توانند از کمیته رفاه پول درمانشان را بگیرند در حالیکه یک مدیر برای خرید تردمیل کمیته رفاه پول گرفته است.

,

در نهایت این طرح به همراه طرح دو فوریت کمک به هزینه‌های درمانی یکی از هنرمندان شهر تصویب شد.

,

دستور جلسه بعدی بررسی نامه حجت الاسلام زعفراچیلر برای ادغام کمیسیون سرمایه گذاری و فناوری بود که این نامه به همراه موضوع ادغام برخی کمیسیون‌ها برای بررسی به کمیسیون‌ مربوطه ارجاع داده شد.

,

حجتی سالهاست به خود آسفالت ندیده!

, حجتی سالهاست به خود آسفالت ندیده!, حجتی سالهاست به خود آسفالت ندیده!,

دستور جلسه بعدی بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه با موضوع اصلاح بودجه‌ای شهرداری منطقه ۸ بود که هوشیار، شهردار تبریز در این خصوص عنوان کرد: چهار میلیارد برای آسفالت و شش میلیارد برای ساماندهی میدان شهید بهشتی نیاز است که باید جابجایی‌ها در بودجه رخ دهد.

,

روح الله رشیدی هم در این خصوص گفت: در اکثر مناطق این جابجایی‌ها نیاز است و بهتر است برای همه مناطق این موضوع یک جا آورده شود.

,

احد صادقی هم در خصوص بودجه مناطق توضیح داد: در برخی مناطق به دلیل نبود بودجه ناچارا فقط لکه گیری کرده اند، مثلا خیابان جلوی مقبره الشعرا وضعیت آسفالت بدی دارند اما منطقه بودجه ندارد. مدیریت آسفالت هم مانند مدیریت شهری باید واحد باشد.

,

فریدون بابایی اقدم هم در تذکری گفت: جایی مثل چای کنار که نیاز به آسفالت ریزی ندارد، آسفالت سام تراش داده شده و آسفالت جدید ریخته اند اما جایی مثل حجتی سالهاست به خود آسفالت ندیده است.

,

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم در پاسخ گفت: قسمتی از موضو آسفالت مربوط به مناطق است  که شورا تصویب کرده در کدام مناطق و چقدر آسفالت ریزی انجام شود.

,

وی ادامه داد: بخشی که مربوط به سازمان عمران است در سه منطقه کمتر برخوردار دو برابر دیگر مناطق آسفالت داده شده است.

,

گزارش کمیته پیگیری مصوبات شورا

, گزارش کمیته پیگیری مصوبات شورا, گزارش کمیته پیگیری مصوبات شورا,

دستور جلسه بعدی گزارش غلامرضا احمدی در خصوصعملکرد کمیته تنقیح و پیگیری مصوبات شورا بود که وی توضیح داد: این کمیته ۸۴ جلسه برگزار کرده که ۱۹۰ مصوبه داشتیم که ۷۴ مورد لایحه، ۲۵ طرح،۱۲ نامه شهرداری، ۲۰ نامه فرمانداری و… بوده است.

,

وی ادامه داد: ۱۰۶ مصوبه نیاز به پیگیری داشته که ۷ مصوبه توسط هیئت حل اختلاف تایید نشده است.

,

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: اطلاعات دقیق در خصوص تنقیح مصوبات نیازمند استخراج مصوبات پنج دوره قبلی است اما مصوبات دوره ششم به صورت فایل وورد و اکسل آماده شده و به صورت کتابچه آماده چاپ است.

,

دستور جلسه بعدی بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه با موضوع صدور کارت منزلت هوشمند برای معلولین، جانبازان شهروندان بالای ۶۵ سال جهت بهره مندی رایگان از برخی از امکانات شهری شهرداری تبریز بود که این موضوع هم با رای اکثریت به تصویب رسید.

,

دستور بعدی هم بررسی افزایش تعداد اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا بود که حکیمه غفوری و احد صادقی به عنوان اعضای کمسیون برنامه و بودجه انتخاب شدند.

,

در پایان این جلسه هم رشیدی در تذکری به شهردار تبریزگفت: توقع داریم که تعیین تکلیف پارک حاشیه‌ای سریعا انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه