اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ورود پسر دلفینی به باشگاه میلیاردی ها

ورود پسر دلفینی به باشگاه میلیاردی ها
انیمیشن «پسر دلفینی» که در اکران دو هفته ای خود در روسیه با ۱.۷ میلیون دلار فروش، تجربه درخشانی را به دست آورده بود، حالا در سینماهای کشور در کمتر از یک هفته به مرز یک میلیارد تومان در گیشه رسیده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انیمیشن حوزه ای است که در یکی دو دهه اخیر بسیاری از کشورهای صاحب نام در حوزه سینما سرمایه گذاری عجیب و غربی برای آن داشته اند و از آن طرف سود سرشاری نصیب سازندگان آنها کرده است؛ در ایران نیز علاقه مندان به این حوزه بیکار نمانده اند و با تهیه سینمایی هایی جذاب، اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده اند. نمونه اخیر آن انیمیشن «فیلشاه» بود که در گیشه نزدیک به 8 میلیارد تومان فروش داشت و برای خود رکورد زد و گویا حالا نوبت به انیمیشن پسر دلفینی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انیمیشن, انیمیشن پسر دلفینی,

انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه کنندگی محمد امین همدانی که در سال 99 تولید شده بود و به دلیل کرونا عوامل آن ترجیح دادند تا در زمان مناسب تری این کار را اکران کنند، در کمتر از یک هفته از زمان اکران به فروش یک میلیاردی در گیشه رسیده است و این امید وجود دارد تا با شروع پاییز و حتی رفتن مدارس برای دیدن این کار، برای خود رکورد بزند.

, پسر دلفینی, گیشه,

پیش از شروع اکران انیمیشن «پسر دلفینی» در ایران، عوامل این کار تصمیم گرفتند تا در روسیه این انیمیشن را اکران کنند؛ محمدامین همدانی تهیه‌کننده این کار درباره جزییات اکران فیلمش در روسیه می گوید:« ما توانستیم با بزرگترین توزیع‌کننده فیلم در روسیه به توافق برسیم. شرکت «CPS» پیشنهاد بالاترین هزینه را از بین سایر شرکت‌ها برای تبلیغات به ما داد پس با آن‌ها وارد قرارداد شدیم و در نتیجه فیلم ما در ۲۷۱۲ سالن به اکران درآمد و در دو هفته اول اکران توانستیم دومین رتبه فروش را در روسیه به دست آورده و مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون روبل معادل یک و هفت دهم میلیون دلار فروش داشته باشیمابتدا این فیلم به زبان روسی و به شکل بومی شده‌ای ترجمه و بازنویسی و سپس وارد مرحله صداگذاری و دوبله شد و به جرات می‌توانم بگویم دوبله‌ای که به زبان روسی انجام شد حتی به مراتب از دوبله فارسی بهتر و قوی‌تر بود.»

, ,  «CPS» , ,

, ,

جایزه آرتک برای پسر دلفینی

, جایزه آرتک برای پسر دلفینی,

همدانی درخصوص جایزه ای که برای موفقیت در مسیر اکران روسیه به دست آورده، گفت: از سال ۱۹۲۶ کمپینی به راه افتاده که در آن کودکان با استعداد روسیه و تعدادی از کشور‌های آسیای میانه شرکت می‌کنند و آثار اکران شده را در معرض رای‌گیری قرار می‌دهند. انیمیشن پسر دلفینی از بین تمام کار‌های روسیه انتخاب شد و جایزه آرتک را از آن خود کرد.

, .,

بدون شک هر اثری قابلیت پخش بین المللی ندارد و باید تولیدکنندگان آثار سینمایی به المان های جذابیت های بین المللی توجه کافی داشته باشند و از همان ابتدا فیلم و یا انیمیشن خود را با این نگاه تولید کنند. موضوعات جهانی، جذابیت ها و کشش قصه و داستان و یک پخش کننده در کلاس جهانی می تواند به پروسه تولید و پخش بین المللی کمک بزرگی کند.

,

علاوه بر کشورهای همسایه، چین، کره، هند و روسیه می توانند گزینه های مناسبی برای تولیدات مشترک و پخش جهانی آثار سینمایی ما باشند. به شرطی که به دنبال قصه مشترک و زبان و فهم مشترک با آنها برسیم و قطعا وقتی سینماگر ما برای کار خود شریک خارجی داشته باشد، برای پخش جهانی این اثر عملا نصف راه را پیموده است.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

گیشه ۵۲ میلیاردی برای «پسر دلفینی»/ غفلت از ظرفیت اکران جهانی

, گیشه ۵۲ میلیاردی برای «پسر دلفینی»/ غفلت از ظرفیت اکران جهانی,

مصطفی پورکیانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه