اخبار داغ

امام جمعه موقت گچساران:

پیاده‌روی اربعین نماد بصیرت و دشمن‌شناسی است

پیاده‌روی اربعین نماد بصیرت و دشمن‌شناسی است
امام جمعه موقت گچساران گفت:حقیقتا اتحاد مسلمانان، ظلم ستیزی و عدالت طلبی از پیام های مهم راهپیمایی اربعین است که به نوعی استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛در خصوص جایگاه و اهمیت اربعین گفت:باید توجه داشت که اربعین در واقع حادثه ای بزرگ در عالم ایجاد می کند و ما معتقدیم که زیارت امام حسین علیه السلام  و نیز اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود:بنابراین می توان اینگونه بیان کرد که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشوراست و حضرت امام خمینی(ره) انقلاب 57 را به نام امام حسین علیه السلام آغاز کردند و بارها هم فرمودند که هرچه داریم از محرم و صفر است.

,

حجت الاسلام صفایی ادامه داد:در زیارت اربعین می خوانیم که خدایا امام حسین علیه السلام خون قلبش را در راه تو داد تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. و صد البته فلسفه وجود ائمه اطهارعلیهم السلام همین امر مهم است که انسان ها را به راه مستقیم هدایت و آنها را از گمراهی نجات دهند.

,

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد:متاسفانه بشر امروزی به نوعی خودش را بی نیاز از هدایت های امام و پیامبران می داند و جسارت ها نیز به مقدسات و ادیان آسمانی می کنند،اگرچه انسان در هر عصری که باشد به هدایت های پیامبران و امامان نیازمند است و بشر به تنهایی نمی تواند راه درست را تشخیص دهد.

,

وی افزود:بنابراین امام زمان(عج) هنگامی که ظهور می کنند خودشان را با نام امام حسین علیه السلام معرفی می کنند و می فرمایند که ای مردم عالم بدانید که جد مظلوم مرا با لب تشنه به شهادت رساندند.با این وجود نیز هرکسی باید به نوعی به این مکتب اربعین خدمت کند.

,

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:در این چند روز گذشته برخی دشمنان در عراق فتنه ای برای اخلال در جریان اربعین کردند که زود هم خاموش شد در حالی که پیاده روی اربعین نماد بصیرت و دشمن شناسی است و ملت های آزاده می دانند که جایگاه اربعین چقدر والا و ارزشمند است .

,

امام جمعه موقت گچساران درادامه هم گفت:حقیقتا انسجام مسلمانان، ظلم ستیزی و عدالت طلبی از پیام های راهپیمایی اربعین حسینی است که به نوعی استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه