اخبار داغ

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی مطرح کرد؛

نبود فضای خوابگاهی، بحران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی/ ۴۵۰ دانشجو معلم بدون خوابگاه هستند

نبود فضای خوابگاهی، بحران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی/ ۴۵۰ دانشجو معلم بدون خوابگاه هستند
حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید برای ۹۰۰ دانشجو معلم خوابگاه نداریم، گفت: برای تامین خوابگاه ۴۵۰ نفر با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم داریم اما برای ۴۵۰ نفر دیگر فضای خوابگاهی نیست که این برای خراسان جنوبی بحران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام جواد اکبری مطلق سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه حاکمیتی است، افزود: این دانشگاه افرادی را پرورش میدهد که مشخص است معلم میشوند.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد:نگاه به این دانشگاه باید نگاه ویژه ای باشد چراکه قرار است دانش آموزان را پرورش دهد.

,

مشکلات دانشگاه فرهنگیان در استان فرهنگ دوست!

, مشکلات دانشگاه فرهنگیان در استان فرهنگ دوست!, مشکلات دانشگاه فرهنگیان در استان فرهنگ دوست!,

حجت الاسلام اکبری مطلق به کمبودها و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در استان اشاره و عنوان کرد: در خراسان جنوبی با توجه به اینکه استانی فرهنگ دوست و فرهنگی است اما دانشگاه فرهنگیان به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

,

وی اظهار کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان نیز بسیار کم هستند در خراسان جنوبی ۲۱ عضو هئیت علمی داریم یعنی برای هر ۱۱۰ دانشجو یک عضو هیئت علمی است.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی حدود ۲۳۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و ۷۰ نیروی اداری داریم.

,

جذب دکتر معلم برای اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان 

, جذب دکتر معلم برای اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان , جذب دکتر معلم برای اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ,

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیروی هیئت علمیِ دانشگاه فرهنگیان قرار است معلم هایی که مدرک دکتری (دکتر معلم) دارند را جذب کند، افزود: در این راستا قرار است ۱۲۰۰ عضو هیئت علمی دکتر معلم در کشور جذب کنند.

,

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش در خراسان جنوبی علی رغم اینکه با کمبود نیرو مواجه است اما برای همکاری با دانشگاه فرهنگیان خیلی تلاش میکنند.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای جبران کمبود نیرو قرار است ۲۳ نیرو به دانشگاه فرهنگیان استان مامور کند که این افراد شامل طرح رتبه بندی معلمان میشوند و امکان انتقال نیز برای آنها فراهم است.

,

پذیرش ۸۳۰ دانشجو معلم از اول مهر 

, پذیرش ۸۳۰ دانشجو معلم از اول مهر , پذیرش ۸۳۰ دانشجو معلم از اول مهر ,

حجت الاسلام اکبری مطلق از کمبود شدید فضای خوابگاهی و آموزشی در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امسال ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دو برابر افزایش داشته و برای اول مهر پذیرش ۸۳۰ دانشجو معلم اعلام شده است.

,

وی ادامه داد: به گونه ای برای خوابگاه مشکل فضا داریم  که با دانشگاه آزاد صحبت و این دانشگاه قول اسکان ۴۵۰ دانشجو معلم برای رفع مشکل خوابگاه را به ما داده است.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به شدت به فضای خوابگاهی به عنوان اولویت اول نیاز داریم و بعد نیازمند فضای آموزشی هستیم.

,

حجت الاسلام اکبری مطلق بیان کرد: برای جبران کمبود فضای آموزشی نیز دانشگاه آزاد قول در اختیار قرار دادن ۳۰ کلاس درس را هم به ما داده است.

,

وی تصریح کرد: نقص فضای آموزشی، خوابگاهی و نیروی انسانی مهمترین نواقص دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به عنوان یک استان فرهنگی است.

,

خراسان جنوبی ظرفیت پذیرش ۵ هزار دانشجو معلم را دارد 

, خراسان جنوبی ظرفیت پذیرش ۵ هزار دانشجو معلم را دارد , خراسان جنوبی ظرفیت پذیرش ۵ هزار دانشجو معلم را دارد ,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت در خراسان جنوبی تا پذیرش ۵ هزار دانشجو است، خاطرنشان کرد: در مرکز استان برای فضا مشکل داریم که اگر تعداد دانشجوها زیاد باشد و در شهرستان توزیع شود در شهرستان میتوان فضا پیدا کرد.

,

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه امروز معلم باید چند بعدی باشد و برایش تربیت چند سطحی را داشت، گفت: با توجه به آشنایی دانش آموزان با فضای مجازی و تلفن همراه هوشمند معلم نیز باید با این تکنولوژی آشنا باشد امور امدادی، دینی و زیبا نویسی از دیگر مسائلی است که نیاز است یک معلم با آن آشنا باشد.

,

وی از تخصیص زمین برای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: این زمین مشکلاتی از جمله پروانه، عوراض سنگین و کاربری کشاورزی دارد که تغییر کاربری نیازمند هزینه های سنگینی است.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی عنوان کرد: در بحث عوراض مساعدتهایی انجام شده و ان شاءالله در مورد سایر مشکلات نیز شاهد همکاری باشیم که در صورت رفع مشکلات مربوط به زمین به زودی کار ساخت آغاز خواهد شد.

,

اختصاص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای دانشگاه فرهنگیان

, اختصاص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای دانشگاه فرهنگیان, اختصاص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای دانشگاه فرهنگیان,

حجت الاسلام اکبری مطلق در مورد اعتبارات مورد نیاز برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان، گفت: از متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه ۷ میلیارد تومان اعتبار دانشگاه برای سلف در نظر گرفته، عنوان کرد: ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هم از قبل بوده که اقداماتی از جمله اسکلت بندی فضای خوابگاه انجام شده است.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: اگر ساختمان دانشگاه فرهنگیان احداث و مورد استفاده قرار بگیرد مشکل کمبود فضا در استان برطرف خواهد شد.

,

حجت الاسلام اکبری مطلق با اشاره به اینکه به فکر راه اندازی خانه خلاق در دانشگاه برای تربیت دانشجو معلم ها هستیم، عنوان کرد: در دانشگاه فرهنگیان معتقد هستیم حرکت باید  تقاضا محوری باشد.

,

وی به وجود ۸ رشته در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ممکن است با توجه به نیاز آموزش و پرورش رشته ها تغییر، کم یا زیاد شود.

,

امسال ۹۰ درصد ورودی دانشگاه فرهنگیان آموزش ابتدایی هستند 

, امسال ۹۰ درصد ورودی دانشگاه فرهنگیان آموزش ابتدایی هستند , امسال ۹۰ درصد ورودی دانشگاه فرهنگیان آموزش ابتدایی هستند ,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: امسال بیش از ۹۰ درصد ورودی های دانشگاه فرهنگیان، آموزش ابتدایی هستند.

,

حجت الاسلام اکبری مطلق گفت: با توجه به تهاجمات دشمن در مسائل فرهنگی، پیگیر بیان و ارائه آموزش مباحث خودباوری در مقابل خودباختگی برای دانشجو معلمها هستیم.

,

وی از پیگیری و رایزنی با نهاد علمی پژوهشی ریاست جمهوری در مباحث علمی، اختراعات و آموزشی خبر داد و افزود: ارتباط مدرسه با مسجد از دیگر مباحث مورد توجه و پیگیری است که از جمله آن برگزاری کلاس های تقویتی جهادی در مساجد است.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به وجود ۷ پدر علم از خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: از دیگر برنامه های ما آشنایی دانشجو معلمان با بزرگان استان خراسان جنوبی است.

,

حجت الاسلام اکبری مطلق اظهار کرد: برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان بیشتر از افرادی که تجربه آموزش در آموزش و پرورش را دارند استفاده خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه برای آموزش دانشجو معلمان دو روش حضوری و مجازی را خواهیم داشت، گفت: امسال از ۲۷ شهریور کلاسهای درس دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهد شد و کلاسها در دو هفته اول حتما به صورت مجازی برگزار میشود.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: برای اینکه از ظرفیت نیروها در دانشگاه فرهنگیان به خوبی استفاده شود؛ مسئولیتها بین نیروها چرخشی خواهد بود.

,

حجت الاسلام اکبری مطلق بیان کرد: در خراسان جنوبی در شهر بیرجند و فردوس( خواهران) دانشگاه فرهنگیان داریم.

,

۴۵۰ دانشجو معلم بدون خوابگاه

, ۴۵۰ دانشجو معلم بدون خوابگاه, ۴۵۰ دانشجو معلم بدون خوابگاه,

وی با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید برای ۹۰۰ نفر خوابگاه نداریم، تصریح کرد: برای تامین خوابگاه ۴۵۰ نفر با دانشگاه آزاد تفاهم داریم اما برای ۴۵۰ نفر دیگر فضای خوابگاهی نیست که این برای خراسان جنوبی بحران است.

,

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سامانه مجازی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تقویت میشود که برای این اقدام اعتبار ۱۷۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه