اخبار داغ

چمران:

شهرداری به دنبال همکاری با مؤسسه اوج برای دیوارنگاره‌ها

شهرداری به دنبال همکاری با مؤسسه اوج برای دیوارنگاره‌ها
رئیس شورای شهر تهران گفت: ما آمادگی داریم همکاری لازم را با سازمان‌هایی مانند مؤسسه اوج داشته باشیم تا هر چه بیشتر شاهد دیوارنگاره‌های با ارزش هنری و محتوایی باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره دیوارنگاره‌های پایتخت و تأثیر و گسترش آن‌ها بیان کرد: به نظر من موضوع دیوارنگاره‌های شهری بسیار حائز اهمیت است و باید به موضوعات مختلف در قالب این دیوارنگاره‌ها پرداخت. در اکثریت مواقع، موضوع بیلبوردها با دیوارنگاره‌ها متفاوت است؛ بیلبوردها اصولاً در محل‌هایی طراحی می‌شوند که بازدید از آن‌ها به صورت سریع و فوری است، مانند هنگام عبور اتومبیل‌ها در بزرگراه‌ها. ولی مبحث دیوارنگاره‌ها به این صورت است که اصولاً در فضاهای بزرگ مانند میادین در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد و به نوعی دیده وسیع‌تری را در این راستا باید در نظر گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه لازم است در فضای شهر تهران دیوارنگاره‌های بیشتری با ارزش هنری و محتوایی داشته باشیم تا از این طریق با مردم حرف بزنیم، اظهار کرد: اگر این مساله انجام گیرد کار ارزنده و زیبایی است و من فکر می‌کنم در مکان‌هایی مانند سر پل تجریش و یا میدان امام خمینی (ره) می‌تواند مکان مناسبی برای در نظر گرفتن دیوارنگاره‌ها باشد.
,
 
,
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آخرین تصویری که از دیوار نگاره‌ها مانند دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) در ذهن شما تداعی می‌شود، چیست؟ گفت: موضوعات مختلف در ذهن من از دیوارنگاره‌ها وجود دارد از جمله تصاویر مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا و موضوعاتی چون ۲۲ بهمن یا مباحث خانواده و خیرات و مبرات که هر کدام اثر بخشی‌های خوبی برای شهروندان داشته است.
,
 
,
وی همچنین عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری در موضوع دیوارنگاره‌ها می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند و حتی پیشنهاداتی را به سازمان‌های مربوطه ارائه دهند.
,
 
,
چمران در پایان گفت: ما آمادگی داریم که همکاری لازم را با سازمان‌هایی مانند مؤسسه اوج داشته باشیم تا هر چه بیشتر شاهد دیوارنگاره‌های با ارزش هنری و محتوایی باشیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه