اخبار داغ

ناصر امانی :

محتوای حکم حادثه متروپل برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است

محتوای حکم حادثه متروپل برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است
یک عضو شورای شهر تهران گفت: قوه قضائیه حکم حادثه متروپل را با سرعت خیلی خوبی صادر کرد. محتوای حکم برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر امانی عضو شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز سه شنبه در صحن علنی شورای شهر طی تذکری گفت: قوه قضائیه حکم حادثه متروپل را با سرعت خیلی خوبی صادر کرد. محتوای حکم برای ما و شهرداری تهران بسیار آموزنده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
از ۲۱ متهم پرونده متروپل ۱۲ نفر مدیران شهری آبادان هستند که سهم‌شان حدود ۶۰ درصد است. از این ۱۲ نفر چهار نفر شهرداران و یا سرپرستان شهرداری در مقاطع مختلفی که این پروژه داشته ساخته می‌شده بودند و ۸ نفر سرپرست یا شهردار منطقه یک شهرداری آبادان که این پروژه در آنجا بوده و بقیه یا معاونین فنی عمرانی یا معاونین شهرسازی آن منطقه بودند که به انفصال‌های بلند مدت یا کوتاه مدت از خدمت محکوم شدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه چهار تخلف مهم برای این افراد در حکم آمده است، تاکید کرد: خواهش می‌کنم دوستان شهرداری، مرکز حقوقی و حوزه شهرسازی شهرداری این حکم را تجزیه و تحلیل کنند برای پیشگیری از اینکه در تهران با چنین حادثه‌ای روبه‌رو نشویم. وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد در ابتدا موجی ایجاد می‌شود و چند هفته در شورا بحث حادثه متروپل بود و خیلی از اعضای شورا به بازدید آنجا رفتند و گزارش دادند برای اینکه آموزنده باشد و پیش‌گیری کنیم و از این حوادث در سطح کشور عبرت بگیریم.
,
 
,
امانی ادامه داد: عناوین چهار تخلف عبارتند از: اول؛ شهرداری آبادان در مرحله صدور پروانه ساخت تخلف کرده است؛ اعمال نظارت ناکافی و غیر اصولی از سوی شهرداری آبادان در هنگام صدور پروانه و انجام مراحل قانونی بدون رعایت مقررات طرح تفضیلی و اخذ کمیسیون ماده پنج. دوم؛ تخلف شهرداری آبادان در گزارش نظارت ناکافی و غیر اصولی در زمان ساخت علی رغم اینکه مهندس ناظر در کمیته به شهرداری منطقه این تخلف را گزارش کرده بوده است. سوم؛ عدم اعمال نظارت و کنترل اصولی در طراحی و مراحل اجرایی پروژه مشارکتی احداث ساختمان متروپل از سوی نماینده شهرداری؛ چون مشارکتی بوده شهرداری یک نماینده داشته و نماینده شهرداری موظف بوده کنترل کند که کنترل انجام نگرفته است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه