اخبار داغ

در گفتگو با کارآفرین جوان هرمزگانی مطرح شد؛

"بسیج سازندگی" چرخ اشتغال روستایی را می‌چرخاند/ وقتی توانمندی بانوان روستایی دغدغه کاری می‌شود

"بسیج سازندگی" چرخ اشتغال روستایی را می‌چرخاند/ وقتی توانمندی بانوان روستایی دغدغه کاری می‌شود
جهان دیده با اشاره به حمایت و پشتیبانی بسیج سازندگی هرمزگان در راه رسیدن به هدفش که رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستا ها است، گفت: امیدوارم همه روستاها و شهرها فرهنگ حمایت از محرومان گسترش یابد و اولویت اول همه مسولان آموزش رایگان و محرومیت زدایی و ایجاد شغل و درآمد پایدار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بسیج گاه در میدان نبرد بوده گاه در میان جامعه هر جا که بدان نیاز داشته آتش به اختیار حضور می یابد؛ بسیجیان فرهنگ جهادی را از همان روزهای اولیه تشکیل آن از امامین انقلاب آموخته اند و آن را مشق کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

در روزهای اولیه تشکیل بسیج نیاز به حضور فیزیکی و نظامی بسیجیان بوده که با لبیک به ندای رهبر انقلاب وارد نبرد شدند و در این روزها که در جنگ اقتصادی قرار داریم با اعطای وام به مشتاقان راه اندازی کسب و کار از آنها حمایت می کند.

,

در سال های اخیر بسیج سازندگی در کنار سایر خدماتی که به محرومان جامعه می دهد با آموزش و اعطای وام های اشتغال زایی به یاری مستضعفان شتافته و باعث ایجاد امید و رونق کسب و کار در شهرها و روستاها شده است.

,

, ,

کار خود را با چرخ خیاطی مادربزرگم آغاز کردم

, کار خود را با چرخ خیاطی مادربزرگم آغاز کردم, کار خود را با چرخ خیاطی مادربزرگم آغاز کردم,

شهناز جهان دیده، کار آفرین هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز اظهار کرد: ۳۵ سال سن دارم و اهل و ساکن روستای رودبار شهرستان سیریک هستم.

,


کار آفرین جوان هرمزگانی با بیان اینکه  از بیست سالگی با توجه به علاقه ای که به خیاطی داشتم وارد این حرفه شدم، مطرح کرد: کار خود را با چرخ خیاطی مادربزرگم آغاز کردم؛ همچنین با توجه به اینکه در نقاشی نیز مهارت داشتم به طراحی لباس نیز پرداختم که به فضل الهی در آن کار نیز موفق شدم.

,
,


جهان دیده با بیان اینکه از اوایل کارم در کنار کار خیاطی آموزش را نیز آغاز کردم، مطرح کرد: آموزش از صفر تا صد خیاطی را به صورت رایگان برای همشهریانم برگزار کردم و هدفم ایجاد اشتغال برای هم نوعانم بود.

,
,

, ,


وی افزود: هدف من از خیاطی و آموزش ها در آمدزایی برای خودم نبود بلکه به فکر زنان فاقد کار روستا نیز بود و گفتم با سرگرم شدن بانوان به خیاطی و کسب در آمد از آن میزان آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش یابد؛ خوشبختانه بانوان فراوانی از این طریق وارد بازار کار شدند.

,
, .,


بانوی جوان کار آفرین ادامه داد: در کنار خود چندین مربی دیگر در زمینه های مختلف از جمله بافتنی، گلدوزی و...را برای آموزش بانوان روستا جذب کردم.

,
,

, ,

اشتغال مستقیم 50 نفر در کاگاه خیاطی

, اشتغال مستقیم 50 نفر در کاگاه خیاطی, اشتغال مستقیم 50 نفر در کاگاه خیاطی,

جهان دیده با اشاره به اینکه با گرفتن وام ۳۰۰ میلیونی از بسیج سازندگی هرمزگان توانستم کارگاه خود را مجهز به ۵۰ دستگاه چرخ خیاطی کنم، گفت: چرخ های خیاطی به صورت رایگان در اختیار بانوان که بیشتر افراد کم بضاعت و سرپرست خانوار هستند قرار داده ام تا از این طریق در آمد زایی داشته باشند.

,


وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی بسیج سازندگی هرمزگان در راه رسیدن به هدفش که رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستا ها است، تصریح کرد: امیدوارم همه روستاها و شهرها فرهنگ حمایت از محرومان گسترش یابد و اولویت اول همه مسولان آموزش رایگان و محرومیت زدایی و ایجاد شغل و درآمد باشد؛ به امید روزی که بتوانم کارگاهمان را باچرخ های صنعتی مجهز کنیم.

بانوی کار آفرین هرمزگانی خاطر نشان کرد: ما اینجا سعی کردیم از ترک تحصیل و آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری ها جلوگیری کنیم و افراد زیر 18 سال فقط در تابستان با ما کار می‌کنند و الویت اول ما درس ومدرسه هست دوم خیاطی.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه