اخبار داغ

مشتاقان پیاده‌روی اربعین صبوری کنند؛

چرایی ازدحام این روزهای مردم مازندران مقابل ادارات گذرنامه و پست/شیفت‌های خدمت راه‌اندازی شد

چرایی ازدحام این روزهای مردم مازندران مقابل ادارات گذرنامه و پست/شیفت‌های خدمت راه‌اندازی شد
شلوغی و کمی سردرگمی مردم برای دریافت گذرنامه طی این روزها موجب شلوغی و تجمع متقاضیان در مقابل ادارات پست و نیز ادارات صدورگذرنامه در مازندران شده است که توضیحات و پاسخ چرایی این موضوع از سوی دستگاه‌های متولی را در این گزارش می‌خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ این روزها مشتاقان زیارت اباعبدالله در حال تدارک و آمادگی برای حضور در پیاده روی اربعین هستند؛ ثبت نام در سامانه سماح، دریافت گذرنامه‌ و تزریق واکسن از پیش نیازهای این‌ سفر می‌باشد.

اما شرایط دریافت گذرنامه امسال، کمی متفاوت و زمان بر شده است و همین امر موجب سردرگمی مردم و شلوغی در مقابل دفاتر صدور گذرنامه و نیز ادارات پست در شهرستان‌های مازندران شده است.

برای اطلاع از چرایی این شلوغی‌ها و نیز پیگیری گلایه‌مندی مردمی، موضوع را از دستگاه‌های متولی جویا شدیم که درذیل این مطلب این توضیحات را می‌خوانید:

*خدمت شبانه روزی کارکنان اداره گذرنامه

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام ثبت نام ۹۲ هزار زائر اربعین از استان مازندران در سامانه سماح گفت: تمامی امکانات پروژه‌ها در بخش گذرنامه جهت ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان به کارگیری شده تا هم وطنان بتوانند در این گردهمایی بزرگ حاضر باشند.

وی با اشاره به افزایش تقاضای گذرنامه در ایام نزدیک شدن به اربعین حسینی افزود: همکاران ما در اداره گذرنامه همه روزه تا آخرین نفر از متقاضیان را پذیرش و ثبت نام می‌کنند و از هم استانی‌های انتظار می‌رود با در دست داشتن مدارک کامل به ادارات گذرنامه و دفاتر خدمات پلیس به اضافه 10 مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران ضمن تقدیر از سازمان‌های خدمات دهنده در خصوص سفر اربعین از شهروندان خواست پس از ورود به کشور عراق در خصوص قوانین مقررات و سنت‌های کشور میزبان اهتمام لازم را داشته باشند.

*ترافیک در صدور گذرنامه به دلیل حجم بالای متقاضیان

سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: ترافیک صدور گذرنامه به دلیل حجم بالای متقاضیان در این روزها بسیار بالا است و لذا نیاز به همراهی متقاضیان اخذ گذرنامه دارد.

وی افزود: تمامی همکاران در اداره گذرنامه مازندران به صورت شبانه‌روزی به دلیل شرایط ویژه این ایام در حال فعالیت هستند تا در اسرع وقت خدمات لازم را به زائران گرامی ارائه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: ما تنها صادرکننده گذرنامه هستیم و بخشی از کار در ارگان‌های دیگری نظیر ثبت احوال و ادارات پست انجام می‌گیرد؛ ضمن اینکه صدور گذرنامه نیز در تهران صورت می‌گیرد.

ساداتی ادامه داد: در واقع، صدور گذرنامه بر عهده پلیس امنیت ناجا است اما تحویل گذرنامه به مردم با ادارات پست است و باید در این بخش نیز تسریع صورت گیرد.

وی عنوان کرد: گلایه‌مندی مردم عمدتا نسبت به فاصله زمانی دریافت کد رهگیری تا تحویل گذرنامه است که می‌بایست با توجه به اینکه شرایط صدور گذرنامه در این ایام با روزهای عادی متفاوت است و ترافیک بسیار بالا است باید مردم صبور باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اعلام کرد: برای تسریع در کار صدور گذرنامه برنامه‌ریزی شده است تا در تمامی شهرستای مازندران که قابلیت صدور گذرنامه وجود دارد، فعال شوند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود و در اسرع وقت کار انجام گیرد.

ساداتی متذکر شد: با توجه به حجم بالای متقاضیان جهت حضور در پیاده روی اربعین در بازه زمانی اندک باقیمانده، ترافیک بسیار بالا رفته و دستگاه‌ها با کار شبانه روزی در حال انجام خدمات هستند.

*مردم صبور باشند

مهدی گراییلی شیخ،  مدیر روابط عمومی اداره کل پست مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ پاسخ داد: مشکلی که اکنون ایجاد شده است عمدتا به متقاضیان اخذ گذرنامه موقت باز می‌گردد.

وی افزود: گذرنامه موقت بلافاصله پس از آنکه برای متقاضیان صادر می‌شود برای آنان، کد رهگیری صادر می‌شود که حداقل 24 تا 48 ساعت زمان می‌برد که گذرنامه به دست متقاضیان برسد.

مدیر روابط عمومی اداره کل پست مازندران، خاطرنشان کرد: چون بلافاصله کد رهگیری پس از صدور برای مردم ارسال می‌شوند، تصور می‌کنند که گذرنامه‌ها در ادارات پست وجود دارد و هجمه می‌شود که مردم باید کمی صبور باشند و 12 تا 24 ساعت پس از دریافت کدرهگیری به ادارات پست مراجعه کنند.

گراییلی شیخ، تاکید کرد: ما در تمامی ادارات پست استان، باجه پاسخگویی ویژه زائران اربعین صرفا ویژه این ایام، راه اندازی شده است که پاسخگو به کلیه سوالات متقاضیان حتی زمان تحویل گذرنامه به آنان هستند.

وی عنوان کرد: اداره کل پست مازندران واقع در میدان خزر ساری نیز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و از ساعت 3 الی 5:30 صبح حتی گذرنامه‌ها به زائران آماده به اعزام به صورت حضوری تحویل داده می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل پست مازندران، متذکر شد: تمامی گذرنامه‌های موقت حداکثر 12 تا 24 ساعت پس از دریافت کدرهگیری به دست متقاضیان می‌رسد و از مردم تقاضا داریم ضمن صبوری از تجمع و حضور در ادارات پست خودداری کنند.

*اختصاص ۹۰درصد ظرفیت ناوگان به سمت مرزها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز با اشاره به استقبال بالای زائران مازندرانی برای پیاده‌روی اربعین درباره نرخ بلیط‌ها گفت: نرخ بلیط از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مصوب و ابلاغ شده است.

ابوالفضل صفری درباره مشکلات حمل و نقل و نرخ بلیط زائران اربعین، اظهار کرد: براساس برنامه قرار بود طرح اعزام اربعین از ۱۰ شهریور ماه شروع شود ولی به‌دلیل استقبال بالا از ابتدای شهریور شروع شده است.

وی افزود: تا روز گذشته ۲۷۲ دستگاه اتوبوس از مازندران اعزام شدند که ۵ هزار و ۲۵۲ زائر نیز ازطریق این ناوگان به اربعین اعزام شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: این حجم از زائران نشان دهنده نشان‌دهنده استقبال بالا در بحث اربعین است به‌ویژه اینکه تعداد زائران با تعداد ناوگان ما همخوانی ندارد.

صفری اضافه کرد:  به دلیل همزمانی با دهه پایانی صفر جابه‌جایی زائران را تا پنجم مهر در دستور کار داریم و طی این مدت تمام نمایندگان در پایانه‌ها مستقر هستند.

*زائران نارضایتی‌ها را اعلام کنند

وی بیان کرد: با توجه به استقبال بالای زائران درخواست ما از مردم این است طی این مدت سفرهای درون استانی را به حداقل برسانند تا ناوگان ما بتواند پاسخگوی حجم زائران باشد؛ به این دلیل که ۹۰درصد ظرفیت ناوگان را به سمت مرزها اختصاص دادیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران درباره مشکل نرخ بلیت‌ها، افزود:  نرخ بلیط از سوی راهداری ابلاغ شده و نرخ مصوب شده است.

معاون اداره کل راهداری مازندران در پایان گفت: زائران در صورت مشاهده مشکلاتی از جمله افزایش نرخ بلیت و نارضایتی و سایر  مسائل موارد را به شماره تلفن ۳۳۲۴۸۰۰۰ با پیش شماره ۰۱۱ و سامانه ۱۴۱ اعلام کنند تا مدیریت سفر صورت گیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, *خدمت شبانه روزی کارکنان اداره گذرنامه, *خدمت شبانه روزی کارکنان اداره گذرنامه,
,
,
,
,
,
,
,
, *ترافیک در صدور گذرنامه به دلیل حجم بالای متقاضیان, *ترافیک در صدور گذرنامه به دلیل حجم بالای متقاضیان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *مردم صبور باشند, *مردم صبور باشند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *اختصاص ۹۰درصد ظرفیت ناوگان به سمت مرزها, *اختصاص ۹۰درصد ظرفیت ناوگان به سمت مرزها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *زائران نارضایتی‌ها را اعلام کنند, *زائران نارضایتی‌ها را اعلام کنند,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه