اخبار داغ

امام جمعه یزد:

دشمنان چشم دیدن راهپیمایی باشکوه اربعین را ندارند

دشمنان چشم دیدن راهپیمایی باشکوه اربعین را ندارند
آیت الله ناصری گفت: دشمنان که چشم دیدن این عظمت و عزت مسلمین و ستمدیدگان عالم را در اربعین ندارند، خیلی تلاش کردند که جلو برگزاری آن را بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه سراسر استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امام جمعه یزد: دشمنان چشم دیدن راهپیمایی باشکوه اربعین را ندارند

, امام جمعه یزد: دشمنان چشم دیدن راهپیمایی باشکوه اربعین را ندارند, امام جمعه یزد: دشمنان چشم دیدن راهپیمایی باشکوه اربعین را ندارند,

آیت‌الله ناصری امام‌ جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک مسئله عادی نیست بلکه پرچم انسجام مسلمان و خاری در چشم دشمنان است، به همین دلیل تلاش زیادی برای تضعیف این حرکت بزرگ دینی می‌شود.

,

وی افزود: راهپیمایی عظیم اربعین تداعی عینی انتظار ظهور حضرت مهدی ( عج) است و باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر آن تلاش کرد.

,

امام جمعه یزد اظهار داشت: به برکت قیام حضرت امام حسین (ع) و اهداف و آرمان‌های الهی ایشان، راهپیمایی اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر و پرشورتر از سال های گذشته در کشور عراق برگزار می شود و دشمنان که چشم دیدن این عظمت و عزت مسلمین و ستمدیدگان عالم را در اربعین ندارند، خیلی تلاش کردند که جلو برگزاری آن را بگیرند.

,

ناصری عنوان کرد: دشمنان نه تنها با توطئه‌های خود موفق به جلوگیری از حضور گسترده مردم از نقاط مختلف دنیا در این گردهمایی بزرگ الهی نشدند بلکه هر سال شاهد افزایش مشارکت خیل عظیمی از زائران در این رویداد مهم هستند.

,

وی تأکید کرد: راه امام حسین (ع) راه خداست و دشمنان هیچگاه به اهداف خود علیه ارزش‌های دینی و معنوی و این مراسم عظیم نمی‌ رسند زیرا  مردم  همواره راه حق و حقیقت را می توانند در منویات مقام معظم رهبری بشناسند و به آن عمل کنند.

,

وی تصریح کرد: تقویت ایمان در بین اقشار جامعه به خصوص جوانان و توجه به نظام تعلیم و تربیت دینی باید مدنظر مسئولان قرار گیرد تا نسلی انقلابی و جهادی تحویل جامعه شود.

,

امام جمعه یزد با اشاره به جنگ روسیه و اکراین بیان کرد: با وجودی که حدود یکسال از این رخداد می‌گذرد شاهد عجز کشورهای اروپایی در وضعیت اقتصادی هستیم این در حالی است که ملت ایران ۴۳ سال در برابر تمامی توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها را ایستادگی کرده است و باید این روحیه و رویه ادامه یابد.

,

ناصری اضافه کرد: هیچگاه روحیه جهادی و انقلابی نباید در جامعه اسلامی با توطئه‌های دشمنان تضعیف شود و باید مردم و مسئولان با وحدت کلمه برای برون‌رفت از مشکلات فعالیت کنند.

,

امام جمعه موقت بهاباد: قیام ۱۷ شهریور نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی است

, امام جمعه موقت بهاباد: قیام ۱۷ شهریور نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی است, امام جمعه موقت بهاباد: قیام ۱۷ شهریور نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی است,

حجت‌الاسلام حسین حاتمی درخطبه های نمازجمعه بهاباد ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان گفت: اربعین میعادگاه بزرگ عاشقان و شیفتگان راه امام حسین (ع) و همراه شدن با کاروان بصیرت آفرین حضرت زینب کبری (س) تلقی می‌شود.

,

امام جمعه موقت بهاباد با توجه به تلاش دشمنان برای جلوگیری ازرفتن مردم جهت شرکت درپیاده روی اربعین حسینی درفضای مجازی گفت: دشمنان به هرطریقی تلاش میکند تامردم راازرفتن به پیاده روی اربعین منصرف کنند ولی دیدیم 4 میلیون نفر چطورعاشقانه بدون حرفهای رسانه های دشمنان راهی کربلاشدند .

,

وی درادامه خطبه ها به خواندن زیارت اربعین ازراه دوربرای امام حسین علیه السلام سفارش کرد وافزود : تمامی اهداف ، فلسفه و ماهیت نهضت امام حسین (ع) در فرازهای زیارت اربعین به آن پرداخته شده است.

,

حاتمی بیان داشت: زیارت اربعین  یکی از راه‌های زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که آثار تربیتی فراوانی بر روح و جسم زائر، چه  در کنار مرقد آن بزرگوار و چه  در منزل خود دارد و با خواندن آن  ولایت و دوستی خدا را در وجود خود تقویت می‌کند.

,

امام جمعه موقت بهاباد یاد وخاطره شهدای  قیام خونین 17 شهریور راگرامی داشت و با بیان اینکه یوم الله ۱۷ شهریور نقطه عطفی در نهضت امام خمینی (ره) و قیام مردم ایران محسوب می‌شود گفت : عظمت و اهمیت ۱۷ شهریور که امام خمینی(ره) آن را «ایام الله» نامیدند از اذهان ملت بیدار و تاریخ ساز ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

,

حجت الاسلام حسین حاتمی به قیام خونین هفدهم شهریورماه اشاره کرد واظهارداشت : قیام 17 شهریور به عنوان نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی باعث شد که پایه های رژیم طاغوت به لرزه درآید لذا پیام عدالت خواهی این قیام هیچ گاه از یاد نخواهد رفت.

,

امام جمعه بافق: لزوم انتقال آب دریا به بافق

, امام جمعه بافق: لزوم انتقال آب دریا به بافق, امام جمعه بافق: لزوم انتقال آب دریا به بافق,

حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه های این هفته نماز جمعه بافق گفت: در خصوص فاضلاب شهری آیا به طور کلی اجرای طرح فاضلاب شهری در مناطق گرم و خشک و کویری مثل بافق و یزد از جهت علمی صحیح است یا خیر؟

,

وی افزود: برخی از دانشمندان معتقدند که خود چاههای جذبی باعث تقویت منابع زیرزمینی و استحکام خاک مضاعف شود اما اگر آمدیم سیستم های فاضلاب شهری ایجاد کردیم هم آب به دل زمین نفوذ نمی کند و هم اینکه باعث می شود در زمین شهر شاهد شکستگی، نشستگی و فرونشستگی و در نتیجه باعث شکاف در سطح زمین اتفاق افتد‌.

,

امام جمعه بافق اظهار داشت: برخی مناطق هستند که آب نفوذ پذیری ندارد و سنگلاخ است که در این مورد موضوع فاضلاب شهری حائز اهمیت است اما در این مناطق این جای کار علمی جدی دارد که در این مناطق شایسته است یا خیر؟

,

سعادت فر عنوان کرد: موضوعی که مسئولین بیان کردند محصول فاضلاب شهری حدود ۱۰۰ لیتر آب بر ثانیه یعنی تولید آب از ۴ حلقه چاه که ۲۵ لیتر بر ثانیه برداشت آب صورت می گیرد و آیا این ۱۰۰ لیتر آب ارزش این همه هزینه را دارد یا خیر؟

,

وی تأکید کرد: شهر بافق یک شهر تشنه است و اینکه نیاز به آب داریم جای هیچ تردیدی نیست، اما بهترین، مطمئن ترین و مقرون به صرفه ترین راه نجات شهرستان بافق از تشنگی انتقال آب از دریا است.

,

امام جمعه بافق بیان کرد: یزد که موضوع انتقال آب از دریا را پیگیری می کند باید سهم ویژه‌ای را برای مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و برای استفاده صنایع شهرستان در نظر داشته باشد که مهم ترین راه حل بحران مشکل آب است.

,

سعادت فر تاکید کرد: در جریان فاضلاب شهری متاسفانه اتفاق تلخ و غیرقابل جبرانی بود که جان ۴ نفر در این موضوع گرفته شد که مسئولین باید برای پیشگیری از این گونه حوادث برنامه ریزی داشته باشند.

,

وی تصریح کرد: آموزش پرسنل به همراه تجهیزات کامل از جمله اکسیژن همراه داشته باشند، باز بودن سیستم های تهویه که اگر این فاضلاب سیستم های تهویه آن باز بود این اتفاق رخ نمی داد که این موارد نیاز به آموزش دارد.

,

امام جمعه بافق گفت: مجهز کردن آتش نشانی به تجهیزات لازم که باید به روز و در دسترس باشد.‌ موضوع تعیین تکلیف متولی بهره برداری از فاضلاب است.

,

وی اضافه کرد: همه مسئولین به ویژه دستگاه قضا به این موضوع ورود جدی داشته و با هرکسی در هر پست و مقامی که احیانا تخلف، تخطی و سهل انگاری چه عامدانه و چه سهوی کرده براساس قانون با وی برخورد شود.

,

وی گفت: سازمان بازرسی به موضوع قراردادهایی که در حوزه فاضلاب منعقد شده ورود کند که اگر سوءاستفاده و‌یا تخلفی صورت گرفته برخورد شایسته بدون هیچ رودربایستی و ملاحظه ای صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه