اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه :

امارات خواهان از سرگیری مراودات با ایران است

امارات خواهان از سرگیری مراودات با ایران است
کارشناس مسائل منطقه گفت: «قدرت ایران» و «شکست سیاست امارات» عامل تمایل این کشور برای ازسرگیری ارتباط با ایران بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن دانایی‌فر، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به افزایش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی از سطح کاردار به سفیر و علت این تحول، اظهار کرد: انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس‌ دولت امارات متحده عربی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که امارات قصد دارد سفیر خود یعنی سیف محمد الزعبی را بعد از هفت سال تیرگی روابط دوباره به ایران بفرستند تا روابط ایران و امارات دوباره به گرمی بگراید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی اضافه کرد: مقامات امارات متحده عربی چندین هدف را از بازسازی روابط دیپلماتیک با ایران دنبال می‌کنند، نخست اینکه زمانی که عربستان سعودی بعد از اعتراضات در ایران به‌دلیل اعدام شیخ نمر در سال ۱۳۹۴ روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد، امارات به‌طور کامل این روابط را قطع نکرد، بلکه سطح روابط را از سفیر به کاردار تقلیل داد.
,
 
,
این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: اما مقامات ایران و امارات همواره تمایل خود را برای افزایش روابط با یکدیگر نشان داده‌اند، به طوری که «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی بارها اعلام کرده که سیاست این کشور تقابل با ایران نیست.
,
 
,
دانایی‌فر متذکر شد: همچنین عربستان و ایران با میانجی‌گری عراق تاکنون پنج دور مذاکره برگزار کرده‌اند و اردن و مصر نیز خواستار توسعه روابط دیپلماتیک با ایران شده‌اند و این موضوع نشان از جایگاه و قدرت ایران در منطقه دارد.
,
 
,
وی تشریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم نگاه به شرق و همسایگان در صدر اولویت دولت قرار گرفت و در این راستا شاهد موفقیت‌هایی از سوی دولت بودیم.
,
 
,
این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: این موضوع موجب شد تا ایران و برخی کشورهای عربی مذاکرات خود را برای ازسرگیری جدی روابط دیپلماتیک آغاز کنند.
,
 
,
دانایی‌فر مطرح کرد: دولت سیزدهم از ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک در راستای افزایش روابط با همسایگان بهره برده و امارات متحده عربی که دومین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود حجم مبادله تجاری و بازرگانی با ایران را در سال ۲۰۲۱ به ۱۵ میلیارد دلار رسانده و پیش‌بینی می‌شود این رقم سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه