اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

پیاده‌روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن ساز است

پیاده‌روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن ساز است
حجت‌الاسلام آجرلو با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن ساز است، گفت: امروز پیاده‌روی اربعین به یک رزمایش جهانی برای ترویج فرهنگ و مکتب حسینی تبدیل‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سعید آجرلو کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین گفت: بنا بر روایتی که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده، علامت مؤمن پنج موضوع بوده که یکی از آنها زیارت اربعین برشمرده شده و برای زیارت امام حسین علیه‌السلام در کربلا در روز اربعین عظمت و ثواب فراوانی برشمرده شده که یکی از آنها برابر بودن یک قدم در آن مسیر بهشتی با یک حج است و لذا از این جهت زیارت اربعین حسینی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه تولی و تبری لازمه حضور در زیارت اربعین است و در این مسیر نورانی باید محبت و عشق و ارادتی که نسبت خاندان اهل بیت(ع) داریم باید بیشتر و نسبت به دشمنان اهل بیت(ع) نفرتمان بیشتر شود، گفت: پیاده روی باشکوه زائرین و عاشقان حسینی در اربعین حسینی نمادی از برپایی ظهور است و این زیارت علاوه بر اینکه برکات و خیرات فراوانی دارد یک سفر تربیتی و انسان‌ساز است و باید از این فرصت بسیار ارزشمند به‌خوبی استفاده کرد.

,

آجرلو با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن ساز است، افزود: امروز به یک رزمایش جهانی برای ترویج فرهنگ و مکتب حسینی تبدیل شده است و این رویداد عظیم ترین همایش عاشقان و دلدادگان حسینی است که آنها را برای کاری بزرگ گرد هم می آورد.

,

وی ادامه داد: اربعین حسینی فرصتی ارزشمند برای تقویت و ترویج ارزش های دینی و انقلابی و تلاش برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در جنگ شناختی است و رسانه ها وظیفه خطیری در این راستا برای نهادینه‌سازی فرهنگ اربعین حسینی دارند.

,

کارشناس فرهنگی و مذهبی با اشاره به حضور کودکان در پیاده‌روی اربعین و ضرورت مراقبت‌های ویژه بهداشتی و فرهنگی والدین از آنها بیان کرد: خانواده‌هایی که با کودکان خود در سفر اربعین حسینی شرکت می‌کنند باید علاوه بر اینکه نکات بهداشتی را برای آنها در نظر داشته باشند به آثار معنوی و اقدامات فرهنگی نیز توجه کنند و مبادا طولانی شدن مسیر پیاده‌روی و سایر مشکلات منجر به خستگی کودکان و نوجوانان شود.

,

وی خاطرنشان کرد: آموختن اوج تجلی عشق و ارادت به مکتب سیدالشهدا(ع) مهمترین پیامی باشد که والدین برای کودکان مدنظر داشته باشند و اربعین حسینی بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین مکتب نجات‌بخش حسینی است و البته این باید با اقدامات مبتکرانه و خلاقیت همراه باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه