اخبار داغ

کارشناس مسائل آمریکا مطرح کرد:

اعمال فشار آمریکا بر ایران با تحریم اطلاعاتی/ ناکامی آمریکا در تحمیل خواسته های خود به ایران

اعمال فشار آمریکا بر ایران با تحریم اطلاعاتی/ ناکامی آمریکا در تحمیل خواسته های خود به ایران
امیرعلی ابوالفتح گفت: علیرغم این که آمریکا تا حدی در ایجاد هراس از ایران در دنیا موفق بوده اما در هدف اصلی خود واداشتن کشورمان به تجدید نظر در حوزه های هسته‌ای، دفاعی و منطقه‌ای است، ناکام مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به سابقه آمریکا در تحریم های مکرر نهادهای امنیتی و نظامی ایران به بهانه های مختلف؛ بیان کرد: این بار نیز آمریکا به بهانه ادعای واهی آلبانی مبنی بر حمله سایبری ایران به زیرساخت های این کشور که یکی از متحدان آمریکا در ناتو است؛ اقدام به تحریم ایران در جهت پاسخگو ساختن کشورمان در این مورد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این که آمریکا به بهانه های مختلفی مانند ترور سلمان رشدی، توقیف شناور های آمریکایی و یا حمله سایبری به آلبانی اتهام های مختلفی را به ایران وارد می کند؛ اذعان داشت: آمریکا با این اتهامات به دنبال ایجاد تنش در سایر حوزه‌ها است تا با تحت فشار قرار دادن ایران به هدف تعیین شده خود یعنی اجابت خواسته های آمریکا توسط کشورمان در قالب برجام پلاس، برجام ۲، ۳، ۴ و ... برسد.

,

وی در ادامه افزود: این فشارها از جنگ های روایتی و تبلیغاتی شروع شده و در ادامه شامل ترور شخصیت ها، انواع تحریم ها و حملات سایبری نیز می‌شود. در واقع آمریکا ایران را در یک جنگ چند وجهی و هیبریدی قرار داده است تا ایران را به همراهی با خواسته‌های خود در مذاکرات مجاب کند.

,

ابوالفتح با اشاره به بی اثر بودن تحریم نهادهای امنیتی بر مناسبات اقتصادی ایران با سایر کشورها ابراز داشت: هدف آمریکا از این تحریم ها ترساندن سایر کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه از تعامل با ایران در همکاری های سیاسی و اطلاعاتی در منطقه و ایجاد هراس از ایران به عنوان یک کشور تروریست و ناقض حقوق بشر که کشورها را مورد حمله های سایبری نیز قرار می‌دهد؛ است.

,

این کارشناس مسائل آمریکا در ادامه با بیان این که هر چه ترس از ایران در دنیا بیشتر شود این مسئله بر مناسبات ایران در سایر حوزه ها با کشورهای دیگر اثر می گذارد، عنوان کرد: پروژه ایران هراسی آمریکا به دنبال قطع ارتباطات فرهنگی و سیاسی سایر کشورها با ایران است به طور مثال عدم صدور ویزای ورزشکاران و هنرمندان کشورمان برای حضور در مسابقات و مناسبات فرهنگی سایر کشورها یکی از نتایج این پروژه است.

,

وی در پایان گفت: علیرغم این که آمریکا تا حدی در ایجاد هراس از ایران در دنیا موفق بوده اما در هدف اصلی خود واداشتن کشورمان به تجدید نظر در حوزه های هسته‌ای، دفاعی و منطقه‌ای است، ناکام مانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه