اخبار داغ

مشکل آفرینی سارقان کابل در تربت‌جام؛

تجهیز شبکه توزیع برق برای جلوگیری از ادامه سرقت‌ها ضروری است/ سرقت‌ کابل برق و رنج بی‌پایان شهروندان در تربت‌جام

تجهیز شبکه توزیع برق برای جلوگیری از ادامه سرقت‌ها ضروری است/ سرقت‌ کابل برق و رنج بی‌پایان شهروندان در تربت‌جام
سرقت کابل‌های مسی و تجهیزات برق به یکی از چالش‌های این روز‌های شهروندان تربت‌جام تبدیل شده که موجب تحمیل خسارت‌های مالی به آنان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سرقت کابل‌های مسی و تجهیزات برق به یکی از چالش‌های این روز‌های مردم تربت‌جام تبدیل شده است و موجب تحمیل خسارت مالی به آنان شده که توجه جدی مسئولان امر در پیشگیری از این موضوع را می‌طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پدیده به سرقت رفتن لوازم و تجهیزات از شبکه‌های توزیع نیروی برق به یکی از چالش‌های اساسی تبدیل شده و در طول روز‌ها و ماه‌های گذشته در مناطقی از تربت‌جام این معضل در حال افزایش است و اخبار متفاوتی از این سرقت‌ها مکرر به گوش می‌رسد.

,

سرقت کابل‌ها و تجهیزات برق علاوه بر آسیب به شرکت توزیع نیروی برق سبب ایجاد مشکلات اساسی در بخش‌های مختلف از جمله مشترکین، تولیدات کشاورزی، صنعتی و تجاری می‌شود.

,

هر بار که قطعه‌ای از کابل‌های برق به سرقت می‌رود مردم به اجبار باید خاموشی‌های چند ساعته را تحمل کنند تا تعمیرات و جایگزینی‌های لازم توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام گیرد، از سویی دیگر گاها همین قطعی‌های برق سبب آسیب به لوازم خانگی مشترکین شده و به لحاظ اقتصادی مشکلاتی را دامن‌گیر مردم می‌کند. 

,

اگر از جنبه دیگر به این موضوع پرداخته شود گاها بعد از به اتمام رسیدن دوره کشت و برداشت توسط کشاورزان، تجهیزات داخلی ترانس‌های برق از سطح مزارع مورد سرقت قرار می‌گیرد که جایگزینی و خرید دوباره این ترانس سبب تحمیل هزینه بسیار هنگفتی برای کشاورزان می‌شود، علاوه بر این گاها اقدام دیر هنگام در جایگزینی ترانس‌های به سرقت رفته سبب می‌گردد تا در زمان کاشت و آبیاری محصولات تاخیر ایجاد شده و از این لحاظ نیز کشاورزان متضرر شوند.

,

بنابراین با پرداخت جزئی به آسیب‌های سرقت تجهیزات توزیع نیروی برق مشخص می‌گردد که هر گونه اقدامی که سبب کاهش این آسیب شود به سود کل افراد جامعه خواهد بود، بنابراین این امر مستلزم این است تا علاوه بر مسئولان امر، مردم نیز برای مواجهه با این معضل مسئولیت‌هایی را بر عهده گیرند؛ از سویی دیگر اگر واقع بینانه موضوع مورد بررسی قرار گیرد مشخص می‌شود که شرکت توزیع نیروی برق با اتخاذ تمهیداتی می‌تواند در ابتدایی‌ترین امر با تجهیز کابل‌های مسی به کابل خودنگه‌دار از سرقت آن‌ها ممانعت کند و اندکی از خسارت‌های حاصل از سرقت کاهش یابد.

,

اما سوال این است که شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی چه تمهیداتی برای ممانعت از به سرقت رفتن تجهیزات توزیع برق اندیشیده است؟

,

 

,

, ,

 

,

ضرورت تجهیز شبکه توزیع برق برای جلوگیری از ادامه سرقت 

, ضرورت تجهیز شبکه توزیع برق برای جلوگیری از ادامه سرقت ,

مهندس حسن غلامی کارشناس برق صنعتی در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه سبب شده تا سوق به سمت چنین ناهنجاری اجتماعی بالاتر رود و مضرات این معضل بر افراد جامعه و شرکت توزیع نیروی برق وارد گردد، این در حالی است که مسئولان امر باید با اقدامات پیشگیرانه و تامین اعتبارات لازم اقدامی راسخ در راستای مجهز کردن شبکه توزیع برق به تجهیزات لازم در راستای ممانعت از به سرقت رفتن داشته باشند و اندکی از خساراتی که در نهایت آسیب آن به افراد جامعه نیز تحمیل می‌گردد، بکاهند

, صبح توس؛,

وی تصریح کرد: گاها حتی تجهیزات داخلی ترانس‌هایی که در مزارع قرار دارند و تامین کننده برق مورد نیاز مزارع هستند، نیز مورد سرقت قرار می‌گیرند که این موضوع علاوه بر تحمیل خسارت به کشاورزان سبب تحمیل هزینه به شرکت توزیع نیروی برق در جهت جایگزینی مجدد ترانس‌ها می‌گردد.

,

این کارشناس برق صنعتی اظهار داشت: این در حالی است که از کشاورزانی که منتفع از یک ترانس هستند خواسته می‌شود تا درخواست جابه‌جایی ترانس، جهت حفظ از سرقت به شرکت توزیع نیروی برق ارائه دهند و این شرکت اقدامات لازم در این راستا را انجام دهد اما به دلیل اختلافات بین مشترکین و استفاده برخی از آن‌ها از نیروی برق در خانه باغ‌ها در فصل زمستان، عملا این امر نیز انجام نمی‌گیرد و سالانه شاهد تحمیل خسارت‌ به سرقت رفتن اجزای داخلی ترانس‌ها به مشترکین و در نهایت به شرکت توزیع نیروی برق هستیم.

,

 

,

, ,

سرقت‌های کابل برق و رنج بی پایان شهروندان در تربت‌جام

, سرقت‌های کابل برق و رنج بی پایان شهروندان در تربت‌جام,

امید نیاز صالحی شهروند تربت‌جامی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سارقان با دزدیدن کابل‌های برق به ما خسارات زیادی زده و به نوعی ما را متضرر می کنند؛ انواع لوازم های برقی خانگی آنها از جمله یخچال،کولر،تلوزیون، اتو، لب تاپ،کامپیوتر و... بارها بر اثر این سرقت‌های ناشیانه به شدت آسیب دیده یا می سوزد و آنها به ناچار مجبور به تعمیر و تعویض آن می شوند که با وضع اقتصادی و گرانی موجود، این مردم باید هزینه های زیادی را متحمل شوند.

,

وی با گلایه از عدم اقدام به موقع شرکت توزیع برق شهرستان در تعمیر و تعویض کابلهای آسیب دیده تصریح کرد: با توجه به سرقت و قطعیِ گاها چندین ساعته برق،گرمای شدید هوا در استان،وجود کودک و بیمار در هر خانواده مجبور به تحمل این شرایط بد هستند و این را عامل به هم ریختن وضعیت زندگی و رفاه خانواده خود اعلام کرده و خواستار سرعت در رسیدگی وتعمیر به موقع مسئولان در این شرایط بحرانی شدند.

,

این گزارش شروعی است تا تلنگری باشد بر مسئولان شرکت توزیع برق شهرستان تربت‌جام تا با اندیشیدن راهکار مناسب و با اقدامات پیشگیرانه و تامین اعتبارات لازم اقدامی راسخ در راستای مجهز کردن شبکه توزیع برق به تجهیزات لازم در راستای ممانعت از به سرقت رفتن داشته باشند و اندکی از خساراتی که در نهایت آسیب آن به افراد جامعه نیز تحمیل می‌گردد، بکاهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه