اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی مطرح کرد:

کمبود ۱۲۰۰ معلم در خراسان شمالی/ ۲۳۰۰ دانش آموز ثبت سفارش کتاب نداشتند

کمبود ۱۲۰۰ معلم در خراسان شمالی/ ۲۳۰۰ دانش آموز ثبت سفارش کتاب نداشتند
ابوالقاسم اکبری گفت: طی سال های قبل حدود یک هزار و 400 نیروی معلم کمبود بوده که کمبود 200 نیرو با خرید خدمات رفع و همچنان یک هزار و 200 معلم در سطح استان کمبود وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری اظهار داشت: مشکل آب اردوگاه دانش آموزشی بجنورد به صورت موقت مرتفع شد اما نیازمند تخصیص اعتبار از سازمان برنامه بودجه و همکاری آبفا برای راه اندازی مخزن آب اصلی این مکان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز در اردوگاه دانش آموزی یکی از موضوعات پراهمیت است، ادامه داد: براین اساس برای اینکه در زمینه تامین آب دچار مشکل نشویم به همراهی آب منطقه ای نیاز داریم.

,

اکبری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس و پروژه مهر دارد، گفت: کارگروه های مختلف فعال شدند، وضعیت ثبت نام دانش آموزان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته به طوری که در سال گذشته 186 هزار و 575 دانش آموز در مدارس استان تحصیل داشتند که براساس آمار موجود پیش بینی می شود که حدود 190 هزار دانش آموز  در سطح استان ثبت نام کنند.

,

وی به افزایش سه هزار نفری دانش آموزان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: 95 درصد ثبت نام دانش آموزان انجام شده است.

,

اکبری به موضوع کتاب دانش آموزان اشاره کرد و افزود: توزیع کتاب ها و ارسال به شهرستان ها و سپس مدارس آغاز شده است تا دانش آموزان در روز اول مدرسه بتوانند کتاب هایشان را دریافت کنند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه ثبت نام کتاب دانش آموزان در سامانه تا روز 31 شهریور ادامه دارد، گفت: تاکنون دو هزار و 379 نفر از دانش آموزانی که ثبت نام شده اند، ثبت سفارش کتاب انجام نداده اند.

,

این مقام مسئول به کمبود نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش استان اشاره و اظهارکرد: از سال های گذشته حدود یک هزار و 400 نیروی معلم کمبود بوده است که کمبود 200 نیرو با خرید خدمات رفع و همچنان یک هزار و 200 معلم در سطح استان کمبود وجود دارد.

,

اکبری خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از مجموع یک هزار و 706 معلمی که درخواست بازنشستگی داشتند، 800 نفر درخواست استمرار کار داشتند و با حضور 56 سرباز معلم، 85 روحانی وظیفه پوشش کمبودات انجام شده و تمام تلاش مان این است که در روز اول مهر هیچ مدرسه ای بدون معلم نباشد.

,

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان 9 مدرسه یک دانش آموزی فعال است، گفت: همچنین 109 مدرسه با جمعیت کمتر از پنج دانش آموز فعال هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه