اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

معاندین توان دیدن اجتماعات اربعین را ندارند/ پذیرایی گرم عراقی‌ها از زائران ایرانی

معاندین توان دیدن اجتماعات اربعین را ندارند/ پذیرایی گرم عراقی‌ها از زائران ایرانی
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه معاندین توان دیدن اجتماعات اربعین حسینی را ندارند، گفت: پذیرایی گرم عراقی‌ها از زائران ایرانی مثال‌زدنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با شبکه خبری «تهران‌نیوز» با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی و استقبال بی‌نظیر مردم عراق از زائران حسینی، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات انسانی در دنیااست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری «تهران‌نیوز»,
 
,
وی اضافه کرد: حضور همه‌ساله عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در پیاده‌روی اربعین حسینی نشان می‌دهد که این یک اتفاق منحصر به فرد بوده که در تمامی دنیا اینگونه اجتماعات نظیر ندارد.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وجه تشابه اجتماعات بزرگ انسانی در مراسم آیینی و مذهبی در مقایسه با سایر کشورها از جمله هندوستان تنها در اجتماع بودن آن است، در حالی که هندی‌ها هر ۱۰ سال یک بار این اجتماع را دارند، اما نه به مشابهت اربعین حسینی.
,
 
,
شفیعی متذکر شد: بنابراین واقعه اربعین حسینی بی‌نظیر و خاص بوده، چراکه دارای ویژگی‌های متعددی از جمله حضور مردم ادیان مختلف در این اجتماع است، مانند حضور شیعیان و اهل سنت و سایر فرقه‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی.
,
 
,
وی در ادامه توضیح داد: این اجتماعی انسانی یک اجتماع تمدن‌ساز قلمداد می‌شود، چرا که با هویت و فرهنگ و مباحث دینی سر و کار داشته و منجر به تمدن بزرگ اسلامی می‌شود، بنابراین همواره مورد دشمنی دشمنان، معاندان ایرانی و عراقی و حتی معاندان دین و دین‌ستیزان قرار دارد.
,
 
,
تفرقه‌افکنی دشمنان در آستانه اربعین حسینی چیز جدیدی نیست
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معاندین و منافقین داخلی و خارجی توان دیدن اجتماع اربعین حسینی به این عظمت را ندارند و برنمی‌تابند که عاشقان امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان اینگونه با پای پیاده به شوق زیارت مولایشان رهسپار کربلا می‌شوند.
,
 
,
شفیعی تبیین کرد: همه‌ساله در آستانه اربعین حسینی شعارهای تفرقه‌افکنانه از سوی دشمنان داخلی و خارجی سر داده می‌شود و به مسائل جزئی می‌پردازند که در میان قومیت‌های مختلف شاید طبیعی باشد، اما آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: همچنین معاندان با زنده کردن جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی تلاش دارند اینگونه وانمود کنند که ایران و عراق با یکدیگر دشمنی دارند، در حالی که این جنگ میان رژیم بعث عراق و ایران اسلامی اتفاق افتاد.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: بنابراین میان مردم ایران و عراق هیچ‌گونه اختلافی وجود ندارد و دشمنان با بزرگ‌نمایی برخی اختلافات جزئی در یک گوشه سعی دارند اجتماع اربعین حسینی را کوچک جلوه کنند و سعی در تخریب و تفرقه میان مسلمانان ایران و عراق به‌عنوان دو کشور دوست و برادر دارند.
,
 
,
شفیعی تأکید کرد: به‌خصوص دشمنان با تفرقه‌افکنی میان اهل سنت و شیعیان، شیعیان با شیعیان و ... هستند که چیز جدیدی هم نیست و سیاست دیرینه روباه پیر یعنی انگلستان، آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی و دیگر دولت‌های پیرو آمریکا همان «تفرقه بینداز و حکومت کن» است و انگلستان در تفرقه‌افکنی سابقه طولانی دارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بنابراین دشمنان و معاندین به دنبال برجسته‌سازی موارد جزئی و خاص هستند، اما چیزی که مردم ایران واقعاً مشاهده می‌کنند حُبّ، دوستی و یکپارچگی شیعیان و پذیرایی گرم شیعیان عراق از زائرین به‌خصوص زوّار ایرانی است.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: همه ایام اربعین حسینی را تجریه کرده‌ایم یا شنیدیم که مردم عراق چگونه برای پذیرایی از زائران حسینی به‌خصوص زوّار ایرانی از جان مایه می‌گذارند.
,
 
,
شفیعی بیان کرد: ممکن است افرادی که در ایام اربعین حسینی توفیق سفر به کربلای معلی را نداشته‌اند تا حدی شبهات معاندین و دشمنان علامت سوال باشد، اما نور خداوند را با فوت کردن نمی‌توان خاموش کرد و اشتیاق حسینی نه‌تنها در دل شیعیان، بلکه در دل مومنان و معتقدین به دین اسلام و حتی غیرمسلمانان وجود دارد.
,
 
,
وی گفت: کلیپ‌های زیادی از اشتیاق مردم عراق به پذیرایی از زائران حسینی دیده می‌شود و حتی سایر ادیان مانند مسیحیت احترام زیادی برای امام حسین علیه‌السلام قائل هستند و این تمدن‌ساز و وحدت‌آفرین است و طبیعی است که دشمنان قصد مقابله با آن را داشته باشند، اما ما باید به‌عنوان شیعیان ایران و عراق هوشیار باشیم و فریب معاندین را نخوریم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه