اخبار داغ

امام جمعه اسدیه:

اتحاد بین ادیان دستاورد بزرگ اربعین حسینی است

اتحاد بین ادیان دستاورد بزرگ اربعین حسینی است
حجت الاسلام خزاعی گفت: باید در بحث اتحاد ایجاد شده در پی پیاده روی اربعین فراتر از اتحاد بین دو کشور و دو مذهب نگاه کرد چراکه دستاورد بزرگ اربعین امام حسین (ع) اتحاد بین ادیان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، در مورد همایش عظیم پیاده روی اربعین و اهمیت این راهپیمایی بزرگ، اظهار کرد: زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده از همان زمان واقعه عاشورا بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین طی سالهای اخیر فراگیر شده و به صورت خانوادگی انجام میشود، افزود: این مسئله نیز به دلیل برقراری امنیت در مرز و کشور عراق است که این امنیت را هم مرهون تلاش های مدافعان حرم و شهیدان سردار  سلیمانی و ابومهدی المهندس هستیم.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: شعارهای "ایران و الاعراق لا یمکن الفراق" و "حب الحسین یجمعنا" برگرفته از اتحادی است که امروز مشاهده میکنیم.

,

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: این جریان اربعین که مقام معظم رهبری میفرمایند مانند مغناطیسی است و مردم را دور خودش جمع میکند، یکی از نتایجی اربعین و همان اتحاد است.

,

وی اظهار کرد: اتحاد ایجاد شده اتحاد بین دو کشوری است که با هم جنگ داشته و سالهای سال دشمن خونی بودند اما هم اکنون در کنار هم قرار گرفتند و این یک دستاورد بسیار مهم است.

,

امام جمعه اسدیه گفت: اتحاد ایجاد شده که نتیجه پیاده روی عظیم اربعین حسینی است نه تنها بین ایران و عراق به وجود آمده بلکه بین مذاهب مختلف شیعه و سنی ایجاد شده که در کنار هم زندگی، در مراسم اربعین شرکت کرده و از یکدیگر پذیرایی میکنند.

,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: پیاده روی اربعین اتحاد بین دو کشور و چندین مذهب را در پی داشته و میتوان گفت که اربعین در بحث وحدت ادیان نیز دستاوردهایی داشته است‌.

,

وی در مورد وحدت ادیان و کشورها، تصریح کرد: برای نمونه کشورهای روسیه، آمریکا و کشورهای مختلف و مذاهب یهودی و مسیحی هم در پیاده روی اربعین شرکت میکنند.

,

امام جمعه اسدیه گفت: لذا باید در بحث اتحاد ایجاد شده در پی پیاده روی اربعین فراتر از اتحاد بین دو کشور و دو مذهب نگاه کرد چراکه دستاورد بزرگ اربعین امام حسین (ع) اتحاد بین ادیان است.

,

حجت الاسلام خزاعی اظهار کرد: از دیگر دستاورد اربعین، اخلاق حسینی، اسلامی و انسانی است؛ این مهمان نوازی هایی که مردم عراق دارند و به هر نحوی شده زائر امام حسین (ع) را تکریم و احترام میکنند دستاورد دیگر اربعین است که جذبه خاصی دارد.

,

وی در مورد مشکلاتی که طی روزهای اخیر در مرزها به دلیل شلوغی جمعیت و گرمای هوا شاهد بودیم، عنوان کرد: قطعا به دلیل ازدحام جمعیت مشکلاتی وجود داشته اما اینها نباید باعث نادیده گرفتن خدماتی که در اربعین به زائران توسط هر دو کشور داده میشود، باشد.

,

امام جمعه اسدیه گفت: پرداختن به مسائل و پررنگ نشان دادن مشکلات نقشه دشمن است که میخواهد در همینجا هم برای خود خوشه چینی کند، بین دو کشور اختلاف ایجاد کرده و دستاوردهای اربعین را کمرنگ کند.

,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: عراق در بحث خدمات دهی به زائران کم نگذاشته اما خیل زائران بسیار بیشتر از پیش بینی انجام شده بود در حالی که برنامه ریزی برای خدمات دهی مانند سالهای قبل بوده و افزایش ظرفیت به آن معنا نداشته است.

,

وی خطاب به زائران نیز  توصیه کرد: زائران رسم و ادب اربعین را رعایت کرده و مدت زمان زیادی در کشور عراق حضور نداشته باشند.

,

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: دولتمردان ایران نیز باید ورود و خروج زائران از مرزها را سازماندهی میکردند.

,

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه باید برای سالهای بعد چاره اندیشی بهتری شود، گفت: در مجموع هر دو کشور ایران و عراق برای مراسم اربعین خیلی تلاش کردند و نباید مشکلات به وجود آمده اصل راهپیمایی عظیم اربعین و دستاوردهای آن را کمرنگ کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه