اخبار داغ

اتصال شبکه برق عراق به کویت

اتصال شبکه برق عراق به کویت
سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که دولت این کشور پروژه اتصال شبکه برق عراق به کویت را تکمیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عراق‌نیوز، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که دولت این کشور کار پروژه اتصال شبکه برق عراق به کویت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقریبا تمام کرده است.

موسی می‌گوید: دو خط اتصال «فاو1» و «فاو ابوفلوس 2» از سوی دولت عراق تکمیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد توافق برای اتصال ایستگاه‌ برق فاو عراق به ایستگاه الزور کویت از طریق یک خط اتصال 220 کیلومتری باشیم.

سخنگوی وزارت برق عراق درباره اتصال شبکه برق عراق به شبکه برق عربستان گفت که دو کشور توافقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای اتصال دو ایستگاه ارار پورت در عراق و یوسفیه عربستان امضا کرده‌اند.

وی تشریح کرد که اجرای پروژه‌های اتصال شبکه برق عراق به کویت و عربستان ثبات، آمادگی و اطمینان بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شبکه توزیع برق این کشور می‌دهد.

موسی افزود که این پروژه‌ها راه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تبدیل شدن عراق به یکی از اعضای برجسته بازار انرژی کشورهای عربی و خلیج فارس هموار می‌کند و این کشور می‌تواند از مزیت موقعیت استراتژیک خود در تبدیل شدن به نقطه ارتباط و کنترل خطوط اتصال شبکه‌های برق کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس استفاده کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه