اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

واقعه ۱۱ سپتامبر چهره واقعی آمریکا را نشان داد

واقعه ۱۱ سپتامبر چهره واقعی آمریکا را نشان داد
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حمله تروریستی به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا سبزعلیپور در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل واقعه ۱۱ سپتامبر و اهداف آمریکایی‌ها بعد از آن، اظهار کرد: حمله تروریستی به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داده و ثابت کرد که آمریکای واقعی بسیار متفاوت‌تر از آمریکایی است که در جهان می‌شناسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
 
,
وی اضافه کرد: پیش از واقعه ۱۱ سپتامبر، دنیا آمریکا را قدرت نخست می‌پنداشت و دولتمردان آمریکایی نیز از این کشور به‌عنوان کدخدا در جهان یاد می‌کردند، اما پس از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آمریکا نشان داد که روز به روز به افول می‌رود.
,
 
,
این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: بعد از حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا دنیا متوجه شد که این کشور نفوذناپذیر نبوده و امنیت داخلی آن بسیار متزلزل است و دولتمردانش حتی قادر به دفاع از کشور و امنیت کشورشان نیستند.
,
 
,
سبزعلیپور تبیین کرد: فارغ از اینکه حمله به برج‌های دوقلو به گفته برخی کارشناسان و سیاستمداران برنامه‌ریزی و از سوی آمریکایی‌ها ترتیب داده شده بود تا فرصت حمله به خاورمیانه را از دست ندهند، اما این واقعه موجب شد آمریکا با مظلوم‌نمایی درصدد مقابله با تروریسم برآید و به این ترتیب خود که بزرگ‌ترین حامی تروریسم است، با حمله به خاورمیانه بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی را پرورش دهد.
,
 
,
وی تأکید کرد: آمریکا با حربه مقابله با القاعده و طالبان به افغانستان حمله کرده و هزاران نیروی خود و ناتو را در آنجا مستقر کردند، اما بر اساس اعتراف سیاستمداران آمریکایی این رژیم در افغانستان شکست خورد، در حالی که بیشترین تلفات انسانی را بر جای گذاشته و با ذلت این کشور را به طالبان داد، طالبانی که آمریکایی‌ها بیش از ۲۰ سال برای مبارزه با آن در افغانستان مانده بودند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه